AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Jeg skjønner virkelig ikke og trenger hjelp. Jeg er godt gift. Vært sammen i 20 år. Har et barn sammen og skal starte med barn nummer to til sommeren. Fordi vi venter litt har vi kun hatt sex med kondom. Jeg stoler på mannen min og vet at han ikke har vært utro. Han stoler på meg. Så var jeg til GU for en sjekk før ev graviditet og for celleprøve. Mottar så et brev med følgende tekst: du har en positiv mykoplasma prøve. Dette er som en mild klamydiainfeksjon som behandles med antibiotika. Du og din partner må behandles. Hva??? Klamydia? Har ingen tegn smerter eller noe. Klamydia? Falt som en planet i hodet på oss begge!! Mitt spørsmål er etter tolking av teksten ... mykoplasma eller klamydia? Er det det samme? Eller sammenligner gynekologen mykoplasma med en mild klamydia? Jeg skjønner ikke. Så vidt meg bekjent får man klamydia kun ved sex. Ingen av oss har hatt sex med noen andre. Dette er jeg helt sikker på. Dessuten har jeg ikke hatt sex med mannen min uten kondom på over ett år. For meg må denne testen være feil. Jeg har da ikke klamydia? Skjønner absolutt ingenting. Googlet også klamydia og ser atman kan få problemer med å få barn når man har hatt det. Stemmer dette? Jeg er helt fra meg. Ber om konstruktive svar og ikke synsing og frekke kommentarer. Tusen takk på forhånd. Hilsen meg. Anonymkode: 1b599...0b3
Trude88 Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Klamydia er svært ofte symptomfri. Så du kan ha hatt det en stund.
Bondenisse Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Du har mycoplasma, ikke klamydia. Men forløpet er som en mild klamydiainfeksjon. Og du kan ha hatt det i mange år uten symptomer. Men du må ha antibiotika og mannen må testes
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Gynekologen sammenlikner klamydia med mycoplasma. Du har mycoplasma. Ikke alltid det testes for mycoplasma, så du har sikkert hatt det hele veien uten at det har blitt oppdaget. Anonymkode: e6409...1e2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 Takk for svar men da forstår jeg ikke. Jeg har aldri hatt sex med noen andre enn min mann. Min mann har heller aldri hatt Sex med noen andre enn meg. Jeg har tatt celleprøver og prøver hos GU før uten at det har blitt påvist. Aldri hatt smerter eller noe. Jeg hadde problemer med å holde egget når jeg skulle bli gravid. Ble gravid fort men mistet ofte. Var tilogmed gravid utenfor livmor. Kan det være pga mycoplasma? Hvorfor i all verden har det ikke blitt oppdaget? Det forklarer kanskje historien min? Og hva om jeg ikke kan få barn nå? Jeg er helt fra meg. Hvem kan jeg snakke med? Anonymkode: 1b599...0b3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar men da forstår jeg ikke. Jeg har aldri hatt sex med noen andre enn min mann. Min mann har heller aldri hatt Sex med noen andre enn meg. Jeg har tatt celleprøver og prøver hos GU før uten at det har blitt påvist. Aldri hatt smerter eller noe. Jeg hadde problemer med å holde egget når jeg skulle bli gravid. Ble gravid fort men mistet ofte. Var tilogmed gravid utenfor livmor. Kan det være pga mycoplasma? Hvorfor i all verden har det ikke blitt oppdaget? Det forklarer kanskje historien min? Og hva om jeg ikke kan få barn nå? Jeg er helt fra meg. Hvem kan jeg snakke med? Anonymkode: 1b599...0b3 Hvis ingen av dere har ligget med noen andre, så må jo prøvesvaret være feil. Ta en ny test, og ha i bakhodet om du virkelig stoler 100% på at mannen din ikke har hatt seksuell kontakt med noen andre. Hvis prøvesvaret skulle være positivt igjen liksom...http://www.sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/mykoplasma/ Anonymkode: 71e1a...3d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå