Gå til innhold

Hmm noe bak tanna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den greia ligger helt bakerst ved tennene, altså bak den 3.jeksels-tanna, altså det ligger en del av tannkjøttet som heter operculum. Det er en greie som er løs, som en tannkjøttbit eller hva det er forno og jeg ser tydelig på speilet at det er noe løst og ubehagelig. Føles også en spiss når jeg kjenner med fingrene. På nøyaktig samme sted på høyre siden, så står den samme greia helt fast kontra venstre siden. Har ikke noe vondt eller slikt.

Tanker?

Anonymkode: e6f28...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tanker? ;)

Skrevet

Ja?

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du prøver å forklare, men kan det være at du får en visdomstann?

Skrevet
4 minutter siden, Pikeliten skrev:

Skjønner ikke helt hva du prøver å forklare, men kan det være at du får en visdomstann?

Hm har tenkt på det ja. Men hvordan føles det ut? Fordi når jeg ser i speilet så ser jeg visdomstann der, men kanskje det er en bit av visdomstanna på vei opp?

Skrevet

Dersom det ikke gjør vondt, så ville jeg spurt tannlegen på neste årskontroll jeg var på :)

Skrevet
2 minutter siden, Pikeliten skrev:

Dersom det ikke gjør vondt, så ville jeg spurt tannlegen på neste årskontroll jeg var på :)

Skal det gjøre vondt når visdomstanna kommer opp?

Skrevet

Må ikke, men kan gjøre.  Jeg har hatt så vondt at jeg ikke får spist og har ikke merket noe på andre visdomstenner.

Skrevet
Akkurat nå, Pikeliten skrev:

Må ikke, men kan gjøre.  Jeg har hatt så vondt at jeg ikke får spist og har ikke merket noe på andre visdomstenner.

Kjente du at den vokste da? Altså du kunne kjenne en klump med tunga lissom.

Skrevet

Har noen av dere kjent en "klump" helt bakerst når visdomstanna kom fram hos dere, eller? Hvordan føltes det ut hos dere.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal det gjøre vondt når visdomstanna kommer opp?

Jeg har ikke hatt vondt når visdomstennene kom. 

Anonymkode: a4600...3e7

• 3 uker senere...
Skrevet
På 2/10/2017 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Kjente du at den vokste da? Altså du kunne kjenne en klump med tunga lissom.

Tja, kan ikke helt huske.  Men før den bryter gjennom, så vil nok kanskje det bli en slags klump der tanna vil komme opp.

Skrevet

Ta en tur til tannlegen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...