Gå til innhold

Har jeg for store forventninger...? Reklamasjon.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et litermål av glass på en av de store kjedebutikkene for litt under 4 måneder siden. Her om dagen brukte jeg det som vannmugge ved middagsbordet og plutselig "eksploderte" helletuten på det og to skår føk av gårde i full fart. Ett landet på armen min, ett i sofaen. Det som landet på armen min var heldigvis ikke så skarpt, men det andre skåret var sylskarpt og hadde garantert gjort skade dersom det hadde havnet på naken hud, for ikke å snakke om i for eksempel øyne. 

Jeg vet ikke om denne svakheten er et problem med alle litermålene deres av denne typen, om det bare er et parti eller kun det ene litermålet jeg kjøpte, men jeg synes ærlig talt det er ekkelt å vite at det kan eksplodere på samme måte i tusenvis av hjem. Jeg bestemte meg derfor for å kontakte kjeden for å fortelle hva som hadde skjedd. Jeg tok bilder av litermålet og skårene og var klar til å sende selve litermålet i posten dersom de ville undersøke nærmere hvorfor det skjedde. 

Da jeg tok kontakt fikk jeg kun en halvlunken beklagelse og beskjed om at de ikke hadde hatt andre klager. Litermålet ble lansert i høst og det tok tross alt fire måneder før det skjedde her hjemme også, så ser ikke på det som noen garanti, men greit nok. Jeg tilbød meg å sende bildene jeg har tatt, men de vil de ikke ta imot, og de kunne ikke love å undersøke dette videre heller. Etter mye om og men fikk jeg en lovnad om at jeg kunne få pengene igjen (49,-) dersom jeg møter opp på varehuset med litermålet og har med kvitteringen, noe som faktisk er en strengere retur- og reklamasjonspolicy enn det de har til vanlig. Nå kommer jeg neppe til å reise 22 mil for å få igjen 49,- for et knust litermål; jeg greier meg fint uten pengene og det er ikke de dette dreier seg om, men jeg er ærlig talt skuffet over responsen. 

Burde de ikke ha ønsket å finne ut hvorfor dette skjedde når det er en så potensielt farlig feil? Eller er det jeg som har for store forventninger når jeg tenker at de burde ønske å unngå at dette skjer i flere hjem, og at jeg muligens burde fått et tilbud om å få pengene tilbake uten å måtte reise langt av gårde med et knust litermål i bagasjen? 

Det er for ordens skyld snakk om en STOR kjede som ikke på noen måte sliter med økonomien. 

 

 

Legger ved bilde av det ene skåret. Bildet yter ikke rettferdighet i forhold til hvor skarp spissen er, men jeg prøvde "for moro skyld" å skjære opp ulike grønnsaker med det, og poteter, gulrot og kålrot m/voks gikk uten det minste problem, så med fart fra "eksplosjonen" i tillegg, ville det kunne gjort stor skade. 

 

IMG_1160.JPG

Anonymkode: 760d2...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fra Ikea? De pleier nemlig å være gode på å trekke ting tilbake.. Kanskje du snakket med feil person i kundeavdelingen.

Anonymkode: da453...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Synes du jeg burde kontakte de på nytt? 

Anonymkode: 760d2...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ville prøvd å snakke med noen andre :)

Anonymkode: da453...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har for store forhåpninger.

Anonymkode: 61ada...ed6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto muggen helt i ro da den eksploderte, eller skjedde det i det du satte den ned på bordet? 

Anonymkode: ba549...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vasket den i oppvaskemaskinen på for sterk varme ? Har den fått et slag som kan ha ført til en svakhet ? Vet av egen erfaring at glass jeg ikke kan se noe feil ved, plutselig bare sprekker, og som hovedregel går jeg ut ifra at jeg selv har dunket det på et eller annet vis, at det er blitt dunket i oppvaskemaskinen, eller noe slikt.

Om dette er i IKEA, virker det litt rart at de ikke tok det mer alvorlig, de er jo veldig opptatt av sikkerhet osv. Syns uansett hvem det er, at det å kreve at du skal reise til varehuset for kr 49 og vise frem noe du har tatt bilde av, virker litt vel kravstort. En beklagelse, takk for informasjon og et gavekort tilsvarende produktet og litt for din tid, ville vært mer kundevennlig.

Har selv klaget på en god del, og stort sett alltid fått god respons. Eneste gangen jeg ikke opplevde dette, var da jeg åpnet et pakke med dårlig fisk fra Lerøy, tok kontakt, og de bare svarte "Vi skal se på det". (Hei Lerøy !! Der fikk dere den !!!)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MorTil2 skrev:

Har du vasket den i oppvaskemaskinen på for sterk varme ? Har den fått et slag som kan ha ført til en svakhet ? Vet av egen erfaring at glass jeg ikke kan se noe feil ved, plutselig bare sprekker, og som hovedregel går jeg ut ifra at jeg selv har dunket det på et eller annet vis, at det er blitt dunket i oppvaskemaskinen, eller noe slikt.

Takk for svar :) 

Jeg har vasket den i oppvaskmaskin på 60 grader, men siden den er merket med at den tåler oppvaskmaskin burde det gå greit. Jeg har brukt det, og vasket det, kanskje 4-5 ganger maks, da jeg har vært bortreist mye av tida siden jeg kjøpte det. Jeg kan ikke huske at det har fått noen støt, men jeg kan selvfølgelig ha dulta borti en hyllekant eller noe på et tidspunkt. 

Jeg pleier også å ta det på egen kappe eller ikke bry meg når ting plutselig knuser, men dette knuste ikke bare, det "eksploderte". Hadde det bare knust, uten at skårene føk av gårde i full fart, hadde jeg ikke brydd meg, for sånt skjer. Hadde det eksplodert slik kjøkkenglass innimellom gjør, slik at skårene "pulveriseres" uten å være skarpe, hadde jeg blitt irritert over å måtte støvsuge sofaen, men ikke brydd meg mer enn det. Denne mellomtingen, derimot, hvor "spydspisser" fyker avgårde i full fart, synes jeg er en helt annen sak. Kanskje er det jeg som har behandlet det for røft, men det kan da likevel ikke være greit at det plutselig, uten forvarsel, knuser på en slik måte? Mulig jeg tar feil, men jeg trodde eksplosivt glass skulle pulveriseres? At det var en regel eller noe? Er det noen som vet? 

Anonymkode: 760d2...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...