Gå til innhold

Bli flink til å tegne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kreativ, og elsker alt av klær, sko, vesker, osv. Jeg har lyst til å begynne å tegne skisser av alle plaggene jeg har i hodet, men jeg kunne ikke tegnet noe fint for å redde mitt eget liv engang! 

Spørsmålet mitt er da: hvordan kan jeg lære meg å tegne fine skisser? Er det rett og slett bare å tegne mange, og bli flinkere etter hvert som tiden går? Orker ikke å gå på kurs. 

Anonymkode: e1cfb...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øve masse! 

I starten; forsøk å herme en del, så kommer det mer naturlig etterhvert. 

Anonymkode: 9a087...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ta en titt innom youtube, mange fine videoer hvor folk viser enkle måter å tegne på. Hvis du ikke tegner til vanlig, så er det vel øving som gjelder. Gjerne litt og litt hver dag, helt til du får følelsen av å mestre linjene og de ulike figurene.

Er forøvrig enig med anonymbruker over her;  herm i vei helt til du får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk engang på et tegnekurs. Det jeg lærte mest av var å tegne croquis. Da fikk jeg en slags aha-opplevelse. Croquis er kjappe skisser av en modell som veksler stilling bare etter noen få minutter så du må være kjapp når du tegner. Hensikten er at du lærer deg å se de store linjene og ikke roter deg bort i detaljer (detaljene kan du pusse på senere). Selv hadde jeg akkurat den uvanen med å sitte og gnukke på en skulder eller en fot og mistet da helheten og endte opp med en eller annen vanskapning på papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...