Gå til innhold

Bli flink til å tegne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kreativ, og elsker alt av klær, sko, vesker, osv. Jeg har lyst til å begynne å tegne skisser av alle plaggene jeg har i hodet, men jeg kunne ikke tegnet noe fint for å redde mitt eget liv engang! 

Spørsmålet mitt er da: hvordan kan jeg lære meg å tegne fine skisser? Er det rett og slett bare å tegne mange, og bli flinkere etter hvert som tiden går? Orker ikke å gå på kurs. 

Anonymkode: e1cfb...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øve masse! 

I starten; forsøk å herme en del, så kommer det mer naturlig etterhvert. 

Anonymkode: 9a087...a21

• Liker 1
Skrevet

Ta en titt innom youtube, mange fine videoer hvor folk viser enkle måter å tegne på. Hvis du ikke tegner til vanlig, så er det vel øving som gjelder. Gjerne litt og litt hver dag, helt til du får følelsen av å mestre linjene og de ulike figurene.

Er forøvrig enig med anonymbruker over her;  herm i vei helt til du får det til.

Skrevet

Jeg gikk engang på et tegnekurs. Det jeg lærte mest av var å tegne croquis. Da fikk jeg en slags aha-opplevelse. Croquis er kjappe skisser av en modell som veksler stilling bare etter noen få minutter så du må være kjapp når du tegner. Hensikten er at du lærer deg å se de store linjene og ikke roter deg bort i detaljer (detaljene kan du pusse på senere). Selv hadde jeg akkurat den uvanen med å sitte og gnukke på en skulder eller en fot og mistet da helheten og endte opp med en eller annen vanskapning på papiret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...