Gå til innhold

Dine beste tips for pruting av nybil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg min første nye bil i løpet av dette året eller neste år. Trenger derfor noen tips til hvordan gjøre kjøpet så gunstig som mulig for min egen del. Har en bruktbil som blir 12 år. Regner med at jeg ikke får igjen noe mer enn cirka 15-20 000 for den hos forhandler, kanskje litt mindre i verstefall. Privat salg har jeg vurdert, men jeg tror det beste er å la forhandler overta. Vet ikke om jeg orker å bruke tid på å selge en såpass gammel bil privat. Noen tips?

Anonymkode: 67ed6...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få flere tilbud fra forhandlere. Kan være store forskjeller om du er villig til å kjøre til en annen plass i landet. 

Anonymkode: c52c8...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp helst i desember. Voldsomme tilbud på bil da, hvert år. Hvis de ikke vil gå med på prisreduksjon, be om tilleggsutstyr. Ikke la dem overtale deg til å specce en bil slik "bruktmarkedet" etterspør; "du må nesten ha...". Bullsh*t. Kjøper du sjøl, bestemmer du sjøl.

Gamle bilen: Hva er det for noe? Hva sier Finn? Svigermor fikk pristilbud på 30k kr til en bil som var verdt 90k. Men hun har blitt rundlurt i alle svinger (5k vinterdekk til 9k osv) og er for treg til å gjøre noe med det.

Anonymkode: 3cc5a...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp i desember! Evt følg med på innbyttekampanjer! 

Anonymkode: e9456...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp helst i desember. Voldsomme tilbud på bil da, hvert år. Hvis de ikke vil gå med på prisreduksjon, be om tilleggsutstyr. Ikke la dem overtale deg til å specce en bil slik "bruktmarkedet" etterspør; "du må nesten ha...". Bullsh*t. Kjøper du sjøl, bestemmer du sjøl.

Gamle bilen: Hva er det for noe? Hva sier Finn? Svigermor fikk pristilbud på 30k kr til en bil som var verdt 90k. Men hun har blitt rundlurt i alle svinger (5k vinterdekk til 9k osv) og er for treg til å gjøre noe med det.

Anonymkode: 3cc5a...4f4

Min gamle bil er en Ford Focus. Utifra hva Finn forteller, så går modeller fra samme årgang for en pris på et sted mellom 20 000 og 95 000 kr. En bil prøver en forhandler å få solgt for 150 000 kr. Flere av bilene har gått omtrent like langt som min og har mye av det samme utstyret.

Den jeg har er en strøken bil som har fulgt alle servicer. Det eneste som trekker ned litt er et par kosmetiske skader av mindre alvorlig karakter.

Anonymkode: 67ed6...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...