AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Hei! Har lest lest gjennom flere tråder ang bivirkninger av cerazette, men har ikke helt funnet svar på det jeg lurer på. Har tidligere gått på mercilon, og ville bytte prevensjon etter å ha gått på disse i 7 år. Begynte på cerazette i september for å teste ut om p-stav er noe for meg. Har den siste mnd fått ekstremt mye kviser på ryggen, har tidligere ikke hatt noen. Har mistet mens helt, og ellers merker jeg ikke noen bivirkninger. Men så var det disse kvisene da. De er jo både vonde og sjenerende, og det hjelper lite med behandling av området. Er det noen som har erfart at dette kun er et midlertidig problem som går over med tiden, eller måtte dere slutte på pillen for å få fin hud igjen? Vil det bli akkurat det samme i forhold til kviser med p-stav eller p-ring? Er veldig fornøyd med pillene utenom akkurat dette problemet.. vurderer å bytte tilbake til kombinasjonspiller, men er så usikker på om jeg skal gi det litt mer tid. Vil så gjerne få bort plagene til sommeren. Anonymkode: ac928...875
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har lest lest gjennom flere tråder ang bivirkninger av cerazette, men har ikke helt funnet svar på det jeg lurer på. Har tidligere gått på mercilon, og ville bytte prevensjon etter å ha gått på disse i 7 år. Begynte på cerazette i september for å teste ut om p-stav er noe for meg. Har den siste mnd fått ekstremt mye kviser på ryggen, har tidligere ikke hatt noen. Har mistet mens helt, og ellers merker jeg ikke noen bivirkninger. Men så var det disse kvisene da. De er jo både vonde og sjenerende, og det hjelper lite med behandling av området. Er det noen som har erfart at dette kun er et midlertidig problem som går over med tiden, eller måtte dere slutte på pillen for å få fin hud igjen? Vil det bli akkurat det samme i forhold til kviser med p-stav eller p-ring? Er veldig fornøyd med pillene utenom akkurat dette problemet.. vurderer å bytte tilbake til kombinasjonspiller, men er så usikker på om jeg skal gi det litt mer tid. Vil så gjerne få bort plagene til sommeren. Anonymkode: ac928...875 Jeg har alltid hatt plettfri hud og aldri hatt noe problem med kviser overhodet. Har fått en en sjelden gang, men det er lissom det. Opplevde det samme som deg når jeg begynte på Cerazette og jeg fikk jo helt hetta! Bestemte meg for å gi det litt tid, og etter noen måneder ga det seg og nå har jeg plettfri hud igjen. De få gangene jeg får kviser nå er de kanskje litt større enn tidligere, men ingenting og skrive hjem om Anonymkode: 5ec25...f01 1
tilriltunge Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Hei! Opplevde det samme som deg. Gikk på Mercilon i mange år (7-8 år) uten særlige bivirkninger. Ble nødt til å bytte til Cerazette pga migreneanfall, og da kom kvisene. Mistet også mens, som er ok når det har en grunn, men kvisene er veldig plagsomme. Ble anbefalt å prøve i minimum 6 måneder, men det ga seg ikke. Har nå gått over til Conludag, som funket ok en liten stund, men nå er kvisene tilbake for fullt. Ganske plagsomt... Får heller ikke lov til å gå tilbake til Mercilon pga migrene/fare for blodpropp, som er forståelig. Har også vært innom tanken om p-stav, og er nysgjerrig på om man muligens har stor sjangs for å ha de samme bivirkningene på p-stav som på cerazette/conuldag da de er like ift hormonnivå. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid hatt plettfri hud og aldri hatt noe problem med kviser overhodet. Har fått en en sjelden gang, men det er lissom det. Opplevde det samme som deg når jeg begynte på Cerazette og jeg fikk jo helt hetta! Bestemte meg for å gi det litt tid, og etter noen måneder ga det seg og nå har jeg plettfri hud igjen. De få gangene jeg får kviser nå er de kanskje litt større enn tidligere, men ingenting og skrive hjem om Anonymkode: 5ec25...f01 Takk for svar fikk du kviser med engang når du begynte på cerazette eller etter noen mnd? Har lest at bivirkninger som kommer helt i begynnelsen gjerne forsvinner etter litt over 3 mnd, men at enkelte som har fått det etter de første mnd ikke har blitt kvitt kvisene uten å slutte på pillen. Anonymkode: ac928...875
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 12 minutter siden, tilriltunge skrev: Hei! Opplevde det samme som deg. Gikk på Mercilon i mange år (7-8 år) uten særlige bivirkninger. Ble nødt til å bytte til Cerazette pga migreneanfall, og da kom kvisene. Mistet også mens, som er ok når det har en grunn, men kvisene er veldig plagsomme. Ble anbefalt å prøve i minimum 6 måneder, men det ga seg ikke. Har nå gått over til Conludag, som funket ok en liten stund, men nå er kvisene tilbake for fullt. Ganske plagsomt... Får heller ikke lov til å gå tilbake til Mercilon pga migrene/fare for blodpropp, som er forståelig. Har også vært innom tanken om p-stav, og er nysgjerrig på om man muligens har stor sjangs for å ha de samme bivirkningene på p-stav som på cerazette/conuldag da de er like ift hormonnivå. Huff, så kjedelig! Jeg byttet pga sexlyst og tørre slimhinner (noe som har blitt bedre nå), men tenkte også på blodpropprisikoen.. gikk tre mnd uten prevensjon mellom de to forskjellige pillene. Fikk ekstreme menssmerter og kraftig blødning, noe som var hovedgrunnen til at jeg begynte på pillen da jeg var 15. Tenker derfor at det er uaktuelt med feks kobberspiral. Er så utrolig vanskelig å velge riktig, vil jo ikke utsette kroppen for så mye forandring hele tiden heller Anonymkode: ac928...875
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #6 Skrevet 11. februar 2017 Har ikke fått noe særlig til kviser etter jeg begynte med Cerazette, men hadde litt urenhud i begynnelsen. Har også lagt på meg, mulig fordi jeg spiser mer? Er 30 år så mulig det har noe å si. Har brukt dem 1 1/2 år nå, så langt er de greie siden det er ingen andre piller jeg kan gå på. Anonymkode: 65dbb...3e8
Chifru Skrevet 11. februar 2017 #7 Skrevet 11. februar 2017 Jeg gikk på Diane i mange år, men måtte til slutt bytte til Cerazette pga migrene. Jeg har ALDRI hatt så stygg hud som etter jeg begynte på disse. Fikk beskjed av legen om å gi det litt tid, og jeg brukte de vel i 1 år, plagene ble verre og verre for hver måned som gikk. Senere ble jeg henvist til hudspesialist som skrev ut en 6mnd kur til meg for akne. Hjalp ingenting. Oppsøkte hudpleiesalong å betalte over 2000 for en serie for akne-hud, som heller ikke hjalp. Jeg sluttet på Cerazette etter litt over et år, og gikk tilbake til Diane, som klarte å rette litt opp igjen i problemene. Den tok alt av akne jeg fikk på ryggen etter Cerazette. Nå, 2 år senere sitter jeg igjen med veldig stygge arr, røde merker og ekstremt utsatt hud for absolutt alt. (Akne, tørrhet, sensitiv)
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #8 Skrevet 11. februar 2017 Jeg fikk svære kviser på haka av cerazette. Sånne innebygde vonde monsterkviser. Ingen på ryggen da. Spurte legen om de ville forsvinne om det kun var bivirkninger i begynnelsen. Kanskje og kanskje ikke var svaret jeg fikk. Slutta på pillene men tok utrolig lang tid før det stabiliserte seg og ble bedre. Anonymkode: be7b8...643
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå