Gå til innhold

Hjelp meg å slette virusfiler!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til å slette noen filer når jeg har søkt etter virus med Norton antivirus.

Jeg får opp en boks (reperasjonsveiviser) med diverse risikoutsatte filer. Og får anbefaling om å slette de.

Når jeg velger SLETT, så kommer det opp under "status" :"sletting" i rød skrift. Så da trodde jeg alt var ok.

Men de er ikke slettet. Jeg blir bedt om å klikke på trusselnavnet og bestemme riktig handling. Og jeg kan merke elementer for å utelate de i fremtiden. Men de eneste alternativene er "utelat" og "hopp over" og jeg vil jo slette de ikke utelate de !!

Når jeg lar være å merke av noen, og velger "utelat" så kommer en ny boks opp med melding at jeg ikke har fjernet noen. Når jeg krysser av filene og trykker utelat, så skjer det samme. Når jeg velger hopp over, så skjer det samme. jeg får ikke slettet de filene !!!

Og jeg får ikke til å få tilbake til ser hvor man sletter. Jeg blir stående fast på oppsummeringen, og så må jeg gjøre søket på nytt og det tar halvannen time!

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har akkurat samme problemet som deg ang. sletting av trusler når jeg virusscanner med Norton antivirus ,jeg får heller ikke slettet ruslene,neste gang jeg kjører scanning er de der fortsatt............skjønner heller ikke hvordan jeg skal få slette disse.

Håper som deg at det er noen kloke hoder som kan fortelle oss det :-)

Gjest Nattevakten212
Skrevet

Grunnen til at dere ikke får slettet infiserte filer, er ofte at disse filene er i drift.

Se om det er noen prosesser som ligner på navnet eller som virker mystisk, merk prosessen og avslutt den.

Høyreklikk på oppgavelinjen og velg oppgavebehandling.

Det dere bør gjøre er å gå i loggen på norton, se hva den heter, starte i sikkerhetsmodus og delete.

Online virusscan er også en mulighet, http://no.trendmicro-europe.com/index_consumer.php

Den er veldig bra og sletter filene hvis du velger det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...