Gå til innhold

45 minutter mellomlanding på Gardermoen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Skal fly innenlands om noen uker, og ser nå at det kun er 45 min mellomlanding på Gardermoen før mitt siste fly går. Det er også siste avgang for dagen, så om jeg ikke rekker det flyet må jeg sove over i Oslo. Blir dette for knapt med tid? Det er snakk om søndag kveld, og det er vel en ganske travel tid med mye forsinkelser... 

Jeg bestilte hele turen i ett, så jeg slipper jo å sjekke inn på nytt. Er SAS, hvis det skulle ha noe å si :) 

Anonymkode: 1490b...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke, hva skal du gjøre på flyplassen?

Skrevet

Hvis du har bestillte hele turen i ett så har SAS "godkjent" mello landningstiden så det skulle gå helt fint. Blir det forsinkelser så sørge de for hotell/fly neste dag. God tur!

Anonymkode: a6f84...040

Skrevet

Hvis hele turen er med samme selskap er det 'deres problem'. Kjipt  å ikke rekke flyet selvsagt, men det er SAS som må betale...

Anonymkode: 4fabb...db3

Skrevet

Det går nok helt fint. SAS er ansvarlig for dette dersom noe skulle gå galt siden alt e gjennom dem.

Anonymkode: e641d...0f3

Skrevet

Du har god tid, slapp av!

Skrevet (endret)

Om hele turen er innenlands ser jeg ingen grunn til bekymre seg.  Det kommer til å gå helt fint så lenge flyet til Gardermoen ikke blir veldig forsinket, selv med 10-15 minutters forsinkelse bør det gå greit med innenlandsflyvninger så lenge du beveger deg rakt fra fly A til fly B.  Har hatt 50 minutters mellomlanding i Frankfurt på vei til Sør-Afrika og det gikk greit, selv med passkontroll på en mye større flyplass enn Gardermoen. Var litt stressende, men jeg rakk flyet videre med grei margin.

Endret av Christiane_W
Skrevet

Hva pleier du å gjøre på en flyplass til vanlig, dersom du er bekymret for at du ikke rekker å komme deg av ett fly og på det neste på 45 minutter? :klo:
Når hele reisen er bestilt i ett via samme selskap, så har SAS lagt opp til 45 minutter, der minst 15 av de er "tid å gå på" i fall noe skulle skje. Skulle det flyet du kommer med bli så forsinket at du ikke rekker neste, så er det SAS (eller i noen tilfeller forsikringsselskapet ditt) som skal ordne med overnatting til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...