Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått i oppdrag å sminke min 14 år gamle kusine til skoleball. Det som gjør det hele litt vanskelig for meg, er at jeg egentlig er ganske kjedelig og bruker aldri andre farger enn svart eller hvite klær, og bare øyenskygger i brune toner. Så når jeg plutselig skal sminke noen som skal gå med en kongeblå kjole, så er dette helt utenfor mitt felt og komfortsone. Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg skal sminke henne! 

Siden hun er bare 14 år og ellers ikke bruker overdrevent med sminke, bortsett fra foundation, mascara og hennes 300 sett med Kylie lip kits, så vil jeg heller ikke ta helt av. 

Jeg er desperat etter tips, så jeg håper noen av dere litt mer fargerike mennesker der ute kanskje kan sende meg litt inspirasjon :) Gjerne bilder, youtube-videoer eller bare si hvilke farger jeg kan bruke til øyenskygge. Hva som helst :) 

Takker på forhånd!

Anonymkode: c3c0a...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig ville gått for blå øyeskygge og nøytral sminke ellers med nude lepper, eventuelt øyesminke i gull og blå. Men siden hun er så ung så kunne det kanskje vært aktuelt med kongeblå eyeliner og/eller øyenskygge duset ut langs vippekanten nede? Og en nøytral skygge på øyelokket?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Evee skrev:

Jeg personlig ville gått for blå øyeskygge og nøytral sminke ellers med nude lepper, eventuelt øyesminke i gull og blå. Men siden hun er så ung så kunne det kanskje vært aktuelt med kongeblå eyeliner og/eller øyenskygge duset ut langs vippekanten nede? Og en nøytral skygge på øyelokket?

Tusen takk for tipset! Dette tror jeg hadde sett veldig bra ut, tenkte ikke på at gull og blå kan passe godt sammen. Fikk et bilde i hodet med en gang nå etter at jeg leste kommentaren din :)  Hun vil veldig gjerne ha en winged eyeliner, kunne faktisk vært kjempe kult om jeg hadde klart å gjøre det med en kongeblå eyeliner. Blir gøy å faktisk bruke litt farger hehe.

Anonymkode: c3c0a...98e

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale gull/kobber/champagne på øyelokket, winged liner og nude leppestift :) 

• Liker 2
Skrevet

Bruntoner eller gull passer til blått. 

Anonymkode: c45f5...1d3

Skrevet

Gå etter hudtone og øyefarge. Ikke hår. 

Skrevet

Ikke matche klær og øyeskygge! I hvertfall ikke sterke farger. Det er greit å ha grå genser og gråtonet øyeskygge, men det ser bare dustete ut å ha knallgrønn genser og knallgrønn øyeskygge, samme med kongeblå.

Velg heller farger som harmonerer. Siden hun er ung og det er ball kan du jo gå ganske langt uten at det blir "feil". Hva med å velge komplementærfarger? Øyeskygger i fargene som flere over her har foreslått er lekkert til blått, kobber, gull, champagne osv. Du kan også velge en sotet look med grått og plomme? Nøytral beigetoner på øyeskygge og heftig liner, kombinert med røde lepper?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...