Gå til innhold

Har du hatt (ben-sen)betennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du hatt benbetennelse/senbetennelse? Tenker da hovedsakelig betennelse i leggen...

Kan du hver så snill å fortelle litt om opplevelsen din rundt det? 

Anonymkode: 7146f...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det i ben og armer. Ofte så må det bare gå over av seg selv. Hvordan fikk du det ?

Skrevet
4 minutter siden, Viking1980 skrev:

Jeg har hatt det i ben og armer. Ofte så må det bare gå over av seg selv. Hvordan fikk du det ?

Er ikke helt sikker på hvordan jeg har fått det, men er rimelig sikker på at jeg har slitt med dette siden tidlig høsten 2016. Gjør liksom vondt når jeg løper, går fort og hopper... Idag belastet jeg beina mine kraftig med mye løping og hopping, nå i kveld har jeg utrolig vondt og kjenner et utrolig ubehag... 

Skrevet

Det samme skjedde med meg ved løping. Jeg drev da aktivt med Thai boksing. Det eneste som hjelper er vedlikeholds øvelser (statisk trening) om du presser deg som du gjør nå blir du aldri frisk. Prøv og tren rundt smertene. Om det ikke går må du ta deg en pause å se om du blir bedre. Kiropraktorer + nål terapi er bare tull. Bruk google å youtube for tips til vedlikeholds øvelser. Gikk 6 måneder i fjor med tennisalbue å ingenting hjalp. Så dro jeg på ferie til varmere strøk å ble frisk på under en uke. Høres kanskje rart ut men stress å kulde henger sammen med betennelser + overbelastning /trening 

Skrevet
7 minutter siden, Viking1980 skrev:

Det samme skjedde med meg ved løping. Jeg drev da aktivt med Thai boksing. Det eneste som hjelper er vedlikeholds øvelser (statisk trening) om du presser deg som du gjør nå blir du aldri frisk. Prøv og tren rundt smertene. Om det ikke går må du ta deg en pause å se om du blir bedre. Kiropraktorer + nål terapi er bare tull. Bruk google å youtube for tips til vedlikeholds øvelser. Gikk 6 måneder i fjor med tennisalbue å ingenting hjalp. Så dro jeg på ferie til varmere strøk å ble frisk på under en uke. Høres kanskje rart ut men stress å kulde henger sammen med betennelser + overbelastning /trening 

Så kult at du drev med Thai boksing! Jeg driver dessverre ikke med annet enn gym på skolen og å gå til og fra skolen... Så skjønner ikke helt hvordan jeg kan ha fått det så lite aktiv som jeg er. Mulig med feil sko eller veldig feil trening...

Har skjønt at jeg ikke skal presse meg. Skal ta det med ro i to uker fremover og se det an. Takk for tips til Youtube! Får håpe jeg også kan dra til syden i sommer, og bli frisk :b

Takk for svar!

Skrevet

Jeg løp på asfalt i Thailand hver dag. Tror underlaget jeg løp på + overtrening var grunnen til mine problemer. Beklagelig kommer ofte disse plagene tilbake. Så om du liker å løpe burde du vurdere sykling i en periode. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...