AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Blir man undersøkt med røntgen? Eller får man bare lsykemelding ved tung fysisk jobb? I så fall, hvor lang tid tar det før smertene avtar? Anonymkode: cc4d5...6f8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Hva skjer ved ribbensbrudd hos legen... vel.. Det spørs hva som skjedde, om legen din slo deg så du fikk ribbensbrudd kan du anmelde ham for grov vold! Anonymkode: bf01f...c74 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer ved ribbensbrudd hos legen... vel.. Det spørs hva som skjedde, om legen din slo deg så du fikk ribbensbrudd kan du anmelde ham for grov vold! Anonymkode: bf01f...c74 Anonymkode: cc4d5...6f8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Ingen som har erfaringer altså? Tryna i trappa og drar til legen i morgen. Anonymkode: cc4d5...6f8
Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 Det har jeg og bestandig lurt på. Hvordan fikser de slike brudd? Operasjon?
Angelheart2 Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Ingen verdens ting! Du får noe smertestillende og beskjed om å ta det med ro noen dager. Det er jo ikke akkurat slik at de kan gipse heller.... 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 De gjør ingenting. Smertestillende er vel det eneste du får. Og sykemelding. Anonymkode: 81940...ab1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, End skrev: Det har jeg og bestandig lurt på. Hvordan fikser de slike brudd? Operasjon? De gjør ingenting. Det er ikke noe å gjøre. Man får resept på smertestillende og sykemelding hvis man trenger det. Anonymkode: 10541...75e
dillyduzit Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 På legevakten om det er stille (dette er leeeeenge siden, så mulig de har endret) så tok de røngten (orker ikke å finne riktig staving) og smertestillende, hos legn var det smertestillende og sykemelding for den første uka, og deretter tilrettelegging. 1
Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gjør ingenting. Det er ikke noe å gjøre. Man får resept på smertestillende og sykemelding hvis man trenger det. Anonymkode: 10541...75e Og hva hvis ribben er knekt av og truer med å punktere lunge?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 Hvis lungen er punktert vil du merke det med pustinga. Legen vil nok lytte på deg den hører lyd fra begge. Hvis punktert må en på sykehus og få lagt inn dren som suger lufta ut sånn at lungen får utvidet seg igjen. Ved brudd vil det nok gjøre vondere etter 1-2 uker når det begynner og gro. Jeg brista brystbeinen og trodde jeg skulle krepere da det grodde, ikke farlig men skikkelig vondt. Anonymkode: be5ac...a4b 1
MissPierce Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Jeg ble teipet så jeg så ut som en mumi😂😂 Fikk smertestillende og sykemelding i 14 dager. Å jobbe i bhg med barn som skal løftes, plutselig hopper på deg osv er ikke akkurat kjekt. Gjorde noe helvetes vondt i en mnd tid, og en runde med omgangssyke oppå det hele var grusomt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Hvis lungen din var punktert hadde du ikke sittet på kg og skrevt innlegg for å si det sånn ribbeinsbrudd vises ikke alltid på røntgen, og gjøres ingenting med. Smertene øker på i ca i en uke-halvannen for så å avta, du kan få smertestillende hos legen ved behov. Bare husk p puste godt ut og inn selv om det gjør vondt, ellers risikerer du lungebetennelse. Anonymkode: 16859...191 2
*nordby* Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer ved ribbensbrudd hos legen... vel.. Det spørs hva som skjedde, om legen din slo deg så du fikk ribbensbrudd kan du anmelde ham for grov vold! Anonymkode: bf01f...c74
Gjest Daryl Dixon Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Legen kan kjenne om det sitter som det skal. Hos noen tas det rtg for å utelukke noe videre fare. Som regel blir det ikke gjort noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Bare å innse at ingen ting blir gjort. Det er ingen ting å gjøre. Det eneste du bør passe på, er at ingen forteller deg noen vitser eller at du blir forkjøla og begynner å hoste. Om du ikke har en fysisk jobb, så er det bare å troppe opp på jobb som vanlig. Jeg har aldri latt ribbeinsbrudd stoppa meg fra å gjøre som normalt. Alltid vært veldig aktiv. Men unngår så klart ting som gjør ekstra vondt (hoppe, løfte tungt, løpe). Anonymkode: c83da...6e0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #17 Skrevet 9. februar 2017 Jeg fikk ribbeinsbrudd etter hjertekompresjon. De gjorde ingenting med det, enda jeg var veldig syk og nyoperert i utgangspunktet. Vil tro du får smertestillende om det er store smerter. Anonymkode: 34cc9...fd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå