Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Minamemina skrev:

Når jeg tar ut sikringen på kjökkenet så går alle lys av på kjökkenet. Når jeg setter inn den på nytt så går lyset på igjen og fryseren. Fryseren hörer til kjöleskapet og den fungerer fint.

Då er nok kjøleskapet gåent. Med mindre nokon har skrudd på temperaturen på det ved eit uhell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Frøken Mitzi skrev:

Då er nok kjøleskapet gåent. Med mindre nokon har skrudd på temperaturen på det ved eit uhell.

Jeg har skrudd på temperatuen til max. prövd å skru den ned igjen men vil ikke fungere. kjöleskapet er helt dö. lyset fungerer men det er varme som kommer fra lyset

Skrevet
1 minutt siden, Minamemina skrev:

Jeg har skrudd på temperatuen til max. prövd å skru den ned igjen men vil ikke fungere. kjöleskapet er helt dö. lyset fungerer men det er varme som kommer fra lyset

altså lyset i kjöleskapet fungerer men kulden er borte

Skrevet
3 minutter siden, Minamemina skrev:

Du vil ikkje kjenne kulde umiddelbart. Er kjøleskapet gammalt?

Skrevet
8 minutter siden, Frøken Mitzi skrev:

Du vil ikkje kjenne kulde umiddelbart. Er kjøleskapet gammalt?

Sikkert ett par år. Kjöleskapet har stått på i flere dager nå. Når jeg oppdaget problemet byttet jeg ut sikringen med en ny og vasket kjöleskapet. Satt det på igjen. Fryseren fungerte, men kjöleskapet er varmt.

Leier leiligheten så vet ikke helt eksakt hvor gammelt kjöleskapet er

Skrevet
12 minutter siden, Minamemina skrev:

Sikkert ett par år. Kjöleskapet har stått på i flere dager nå. Når jeg oppdaget problemet byttet jeg ut sikringen med en ny og vasket kjöleskapet. Satt det på igjen. Fryseren fungerte, men kjöleskapet er varmt.

Hvis du leier møblert så ringer du den du leier av å sier st kjøleskapet ikke virker

Anonymkode: 1ce00...98b

Skrevet

Hvis du har leid en bolig med hvitevarer inkludert, så må du kontakte huseier og gi beskjed om at kjøledelen i kjøl/frys-skapet er gåent. Huseier bestemmer da om han skal forsøke å få det reparert, eller om han vil kjøpe nytt. Hvitevarer holder i våre dager ikke særlig lenger enn ti år.

Anonymkode: ea3d8...9e8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har leid en bolig med hvitevarer inkludert, så må du kontakte huseier og gi beskjed om at kjøledelen i kjøl/frys-skapet er gåent. Huseier bestemmer da om han skal forsøke å få det reparert, eller om han vil kjøpe nytt. Hvitevarer holder i våre dager ikke særlig lenger enn ti år.

Anonymkode: ea3d8...9e8

Ja har kontaktet huseier og hun vil at jeg skal kjöpe ett nytt kjöleskap. Har det skriftelig. Hun skal da betale meg tilbake.

Problemet er jeg ikke har bil og närmeste butikk ligger 2 timer unna.. Har lyst å bestille en elektrikker som kan komme og se på kjöleskapet men det kan bli veldig dyrt fikk jeg vite

Skrevet
Akkurat nå, Minamemina skrev:

Ja har kontaktet huseier og hun vil at jeg skal kjöpe ett nytt kjöleskap. Har det skriftelig. Hun skal da betale meg tilbake.

Problemet er jeg ikke har bil og närmeste butikk ligger 2 timer unna.. Har lyst å bestille en elektrikker som kan komme og se på kjöleskapet men det kan bli veldig dyrt fikk jeg vite

Er du virkelig så uvitende og hjelpesløs eller bare gjør du deg til?

Og dessuten; en elektriker reparerer ikke kjøleskap. Det er det evt en hvitevarereperatør som gjør. 

Anonymkode: 95ada...d3a

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig så uvitende og hjelpesløs eller bare gjør du deg til?

Og dessuten; en elektriker reparerer ikke kjøleskap. Det er det evt en hvitevarereperatør som gjør. 

Anonymkode: 95ada...d3a

Jeg er helt blank på dette området, så er nok ganske uvitende.

Skrevet
3 minutter siden, Minamemina skrev:

Men dette har du jo fått beskjed om for flere dager siden (!) i en av de andre trådene du har laget om saken.(Hvor mange har det blitt? Tre?) Du bestiller nytt kombiskap med hjemlevering og gir samtidig beskjed om at de må ta med seg det gamle skapet, slik du har fortalt oss at huseier har bedt deg om. Du trenger ikke fysisk reise til butikken heller, du kan bestille på nett, og dette har du også fått beskjed om før. 

Anonymkode: 955f6...716

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette har du jo fått beskjed om for flere dager siden (!) i en av de andre trådene du har laget om saken.(Hvor mange har det blitt? Tre?) Du bestiller nytt kombiskap med hjemlevering og gir samtidig beskjed om at de må ta med seg det gamle skapet, slik du har fortalt oss at huseier har bedt deg om. Du trenger ikke fysisk reise til butikken heller, du kan bestille på nett, og dette har du også fått beskjed om før. 

Anonymkode: 955f6...716

Auuchhhh..

Skrevet

Du kommer ingen vei i livet med så lite bein i nesa. På tide å legge fra seg "jeg er så dum og trenger hjelp til alt"-innstillingen og bli voksen! 

Anonymkode: 048ec...a71

• Liker 5
Skrevet

Det enkleste og billigaste er nok å kjøpe et nytt/brukt.

Anonymkode: 35e99...0cc

Skrevet
49 minutter siden, Minamemina skrev:

Prøv å vaske kjøleskapet en gang til, kanskje det hjelper.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Gud skrev:

haha! så uvitende er jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Minamemina skrev:

haha! så uvitende er jeg ikke.

Det var verdt et forsøk ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, Gud skrev:

😂😂😂 Dagens beste. 😉

Endret av Infinity
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du bestiller på nett og der kan du også bestille hjemkjøring, eller du kan ringe butikken og bestille over tlf, både kjøleskap og hjemkjøring. Så får huseier betale. Egentlig er det huseier sin jobb å bestille nytt kjøleskap siden du bare leier da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...