Gå til innhold

Forstoppelse føre til vektøkning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har de siste dagene (3 dager) Hvert forstoppet. Er i en periode hvor jeg er på god vei ned til mitt vektmål, men nå går vekten en vei og det er oppover noe som selvfølgelig knuser min motivasjon da jeg er veldig påpasselig på hva og hvor mye jeg spiser.

Kan dette ha noe med forstoppelsen å gjøre ? Litt usikker da jeg har gått opp 1 kg og ikke helt skjønner hvorfor da jeg måler opp alt jeg spiser. Syns 1 kg pågrunn av forstoppelse høres mye ut. 

Anonymkode: 22db3...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Drikker du nok vann? Spiser du mye fiber? Trener du? 

Anonymkode: 3e186...75d

Skrevet

Men hvis dritten samler seg opp i kroppen så har jo den også vekt..

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Drikker du nok vann? Spiser du mye fiber? Trener du? 

Anonymkode: 3e186...75d

Ja både trener, og får i meg godt med fiber å vann, men har hvert igjennom mye stress på jobben mulig det påvirker systemet :/ men regnet ikke med at det skulke utgjøre så mye på vekten.

vet ikke om jeg burde la det gå sin gang eller kjøpe sånn laktulose eller lignende. 

Skrevet

Kan det være at lavere volum med mat faktisk reduserer behovet for å gå på do?

Eller kjenner du deg faktisk forstoppet?

Vekta kan variere mye fra dag til dag, alt etter når på døgnet du har spist og hva maten inneholdt av næringsstoffer.

Vil tro at så snart du har værtpå toalettet, så vil vekta reagere på det.

Fortsett med det du gjør. Drikk vann som tørstedrikk og pass på å få i deg tilstrekkelig med fiber så går det så fint atte :)

Det kan jo også være at du er på ett sted i syklusen din som gjør at du samler litt mere vann enn normalt (antar du er kvinne ja). Dette vil også endre seg så snart du er på ett nytt punkt i syklusen din (Y)

Anonymkode: 17232...eeb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at lavere volum med mat faktisk reduserer behovet for å gå på do?

Eller kjenner du deg faktisk forstoppet?

Vekta kan variere mye fra dag til dag, alt etter når på døgnet du har spist og hva maten inneholdt av næringsstoffer.

Vil tro at så snart du har værtpå toalettet, så vil vekta reagere på det.

Fortsett med det du gjør. Drikk vann som tørstedrikk og pass på å få i deg tilstrekkelig med fiber så går det så fint atte :)

Det kan jo også være at du er på ett sted i syklusen din som gjør at du samler litt mere vann enn normalt (antar du er kvinne ja). Dette vil også endre seg så snart du er på ett nytt punkt i syklusen din (Y)

Anonymkode: 17232...eeb

Takk for svar :) 

ja kjenner meg utrolig forstoppet faktisk. Er uvanlig for meg så merker det kjapt. Jeg går som regel på toalettet ofte og daglig men 3 dager er uvanlig. Merker jeg er tung i kroppen. Har spist slik som dette i flere måneder nå og avføringen har hvert Bra frem til nå. 

Stemmer er kvinne så mulig jeg trenger et par dager til å komme meg om jeg bare er i en "rar" periode :) 

Skrevet

Ja, forstoppelse har mye å si for vekten! Jeg har konkurrert i fitness tidligere, og gikk selvfølgelig på diett i perioder. På slutten av dietten er det vanlig å få litt krøll på fordøyelsessystemet, og jeg fikk en skikkelig kraftig forstoppelse. Gikk ikke opp riktignok, men vekten sto stille. Da alt laste seg opp raste jeg ned rett over 2 kilo, over natta!

Mener bare å si at du ganske sikkert ikke har lagt på deg fett. Så bare få orden på systemet, så blir alt bra 😊

Anonymkode: 502af...72b

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, forstoppelse har mye å si for vekten! Jeg har konkurrert i fitness tidligere, og gikk selvfølgelig på diett i perioder. På slutten av dietten er det vanlig å få litt krøll på fordøyelsessystemet, og jeg fikk en skikkelig kraftig forstoppelse. Gikk ikke opp riktignok, men vekten sto stille. Da alt laste seg opp raste jeg ned rett over 2 kilo, over natta!

Mener bare å si at du ganske sikkert ikke har lagt på deg fett. Så bare få orden på systemet, så blir alt bra 😊

Anonymkode: 502af...72b

Såpass ! 2 kg det er mye :o da får jeg bare fortsette å spise som jeg gjør å håpe proppen går snart :)  

Er bare så utrolig ubehagelig både fysisk og psykisk spesielt når man føler man spiser de riktige tingene og trener. Men hjelper utrolig mye å lese om tidligere erfaringer fra KG brukere ! 

Takk for svar :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...