Gå til innhold

Glemte p-pilla...

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

...i går :-? Urutinert av meg. Tok den ikke før i dag på formiddagen som var langt over tia. Skal jeg ta ny nå i kveld, eller vente til i morgen (forskyve alt en dag?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen vits i å ta to i dag, ta neste i mora til vanlig tid du. Det viktigste er at dere beskytter dere på annen måte om du ikke er villig til å ta risken på å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min situasjon:

Jeg pleide å ta pilla i 18 tiden, men oppdaget at jeg glemte den da jeg sto opp dagen etter. Tok da gårsdagens pille med en gang, og tok dagens pille til vanlig tid igjen. Det har derfor ingenting å si om du tar to piller på en dag, det står til og med i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå 36 timar mellom kvar pille, trur eg, spørs litt kva merke du går på. Sjekk bruksanvisningen du - det er ein fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Det kan gå 36 timar mellom kvar pille, trur eg, spørs litt kva merke du går på. Sjekk bruksanvisningen du - det er ein fin ting.

Men nå har jeg spist.... 10 timer etter den forrige. Satser på det går bra jeg. Hvis ikke får Tusseline en streng PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min situasjon:  

Jeg pleide å ta pilla i 18 tiden, men oppdaget at jeg glemte den da jeg sto opp dagen etter. Tok da gårsdagens pille med en gang, og tok dagens pille til vanlig tid igjen. Det har derfor ingenting å si om du tar to piller på en dag, det står til og med i bruksanvisningen.

Om man tar to omtrent samtidig risikerer man å bli sikkelig dårlig. Kvalm og greier, samme bivirkninger som angrepillen. En angrepille er jo sånn omtrent tre p-piller i en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg spist.... 10 timer etter den forrige. Satser på det går bra jeg. Hvis ikke får Tusseline en streng PM ;)

Thihi. Det går nok bra, vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tar to omtrent samtidig risikerer man å bli sikkelig dårlig. Kvalm og greier, samme bivirkninger som angrepillen. En angrepille er jo sånn omtrent tre p-piller i en.

Vel, jeg tok dem jo ikke samtidig da. Det gikk en del timer mellom de to pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti timer mellom så går det nok bra. Tipper du slipper bivirkninger. Men om du var mer en 12 timer for sent med pilla bør du altså bruke annen prevensjon. Det er jo til vanlig 24 timer mellom hver pille sånn ca, så når en glemmer pilla i mer enn 12 timer (da blir det jo 36 til sammen) er en ikke sikker lengre. En er først sikker igjen når en begynner på neste brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Ti timer mellom så går det nok bra. Tipper du slipper bivirkninger. Men om du var mer en 12 timer for sent med pilla bør du altså bruke annen prevensjon. Det er jo til vanlig 24 timer mellom hver pille sånn ca, så når en glemmer pilla i mer enn 12 timer (da blir det jo 36 til sammen) er en ikke sikker lengre. En er først sikker igjen når en begynner på neste brett.

vet :-? jaja, my bad. Går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...