Gå til innhold

Burde jeg dra på jobb intervjuet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en 18 år gammel jente som nettopp har fått svar på en jobbsøknad jeg har sendt inn på en deltidsstilling. 

Det som er problemet er at jeg ikke er flink til å arbeide i lag med andre pga min "lille" sosiale angst ... blir veldig fort sjenert å stille i lag med kollegaer. Skjønner ikke hvorfor, har ikke problem å snakke me personer ellers.. Men dette har hindret meg veldig når det gjelder jobblivet. Så, jeg lurer på om det er normalt at det er stille en gang i blandt mellom de du jobber med?

Jeg er Ikke redd for å snakke me kunder osv, men det er de jeg arbeider med som er problemet. 

-Er det noen andre som har det slik?  

-Hva syntes dere om de som snakker lite? 

Blir det frekt/dumt å nevne at jeg ikke er flink å samarbeide eller lignende?

PLIIS! Noen kom med råd! Har aldri turt å snakke om dette til noen fordi jeg føler meg så alene om det. 

Anonymkode: 0dcad...e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på intervju, får du jobben og lærer deg å kjenne kollegaene dine så vil du bare blomstre! Istedet for å nevne at du har sosial angst, så er det greit å si at du er litt stille innimellom, men jobber bra for det om. Slik er jeg, og det nevner jeg på hvert intervju, jeg snakker fint med kunder, men enkelte dager kan jeg være litt stille mot kollegaene men forsatt jobbe bra. Slikt er det med det fleste :) 

Lykke til! 

Skrevet

Noen snakker lite, andre snakker mye. Hadde jeg måttet velge hvem jeg skulle vært med, så hadde det vært en som snakket lite :fnise: Neida, bare tuller litt. Begge typer mennesker har sin sjarm og sin "fordel". I jobbsammenheng synes jeg personlig at det er deilig å kunne være litt stille av og til, kan faktisk bli litt slitsomt med disse som hele tiden skal snakke.

Gå på intervjuet, du. Men ikke finn på å si at du er vanskelig å samarbeide med/har vanskeligheter for å samarbeide! Det er omtrent det verste en kan si. Og det er jo nødvendigvis ikke tilfelle heller. Det at du er veldig rolig og stille vil ikke si at du er vanskelig å samarbeide med. Bare si at du er en veldig rolig person. Og de kommer kanskje til å spørre spørsmål om hva som er dine sterke og svake sider, da kan du til spørsmålet om dine "negative" sider si at du kan være litt sjenert med kollegaer i starten og at du ikke er den som gjør så mye ut av seg. Si at denne sjenertheten går over etter hvert når du blir mer trygg i en situasjon. Bare presiser at du ikke kommer til å ha problemer med å snakke med eller forholde deg til kundene.

Lykke til! 😊

• Liker 3
Gjest Cowboylaila
Skrevet

Gratulerer med å bli valgt ut til intervju! Jeg mener det er en positiv ting å ikke skravle så mye, det viktigste er at du kan gjøre jobben. Ikke la sosial angst/nervøsiteten styre :)

Skrevet
2 minutter siden, dillyduzit skrev:

Dra på intervju, får du jobben og lærer deg å kjenne kollegaene dine så vil du bare blomstre! Istedet for å nevne at du har sosial angst, så er det greit å si at du er litt stille innimellom, men jobber bra for det om. Slik er jeg, og det nevner jeg på hvert intervju, jeg snakker fint med kunder, men enkelte dager kan jeg være litt stille mot kollegaene men forsatt jobbe bra. Slikt er det med det fleste :) 

Lykke til! 

Takk for svar, det hjalp veldig å høre ar jeg ikke er den eneste :) Jeg skal gjør som du sier, å nevne at jeg er stille i blandt, men lar det aldri gå utover arbeidet.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, det hjalp veldig å høre ar jeg ikke er den eneste :) Jeg skal gjør som du sier, å nevne at jeg er stille i blandt, men lar det aldri gå utover arbeidet.

Det kommer til å gå så fint, så ikke bekymre deg over det :)

Skrevet

Du er sinnsykt ung, og ny i gamet. De forventer ikke all verdens. Om ikke du elsker å mingle med kolleger så betyr ikke det at det går ut over arbeidet ditt. Dra på intervju, og ikke nevn noe om dette her😊 ta det som det kommer, det går bedre enn du tror.

Anonymkode: 03502...f9f

Skrevet

Dette er dårlig selvtillit pga du skal gjøre noe ukjent! Kjenner meg igjen bigtime. For hver nye jobb jeg får (har jobbet som vikar i vikarbyrå i mange år, så har mange bedrifter bak meg), så er jeg aldri nervøs for selve jobben, men hater å ha kolleger hengene over meg for å "høre" eller "se" hvordan jeg utfører jobben, hva jeg svarer kunder osv. Dette er en overgang, og gjelder mange!! Med en gang du er trygg i jobben, bryr du deg ikke om kolleger lenger. Gå på intervjuet. Vær ydmyk og si du kan være litt beskjeden i begynnelsen, men at det kommer seg med en gang du blir litt varm i trøyen (supert argument å bruke hvis man spør om negative sider).

Lykke til!!

Anonymkode: cd387...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...