AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Hvordan kan man merke at man har ujevn hjerterytme eller om hjertet hopper over slag? Anonymkode: 406b7...4d1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Jeg kjenner det i halsen på en måte når det hopper over slag. Ellers kjenner du det lett om du tar pulsen på halsen i situasjoner det pleier hoppe. Anonymkode: 6ec3e...5f4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Kan man måle pulsen ved halsen å sjekke om det er like slag hele tiden? Anonymkode: 406b7...4d1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Bare å ta pulsen det. Ofte tar hjertet et ekstraslag, da kjennes det ut som om hjertet har hoppet over et slag. . Anonymkode: bf7eb...63b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare å ta pulsen det. Ofte tar hjertet et ekstraslag, da kjennes det ut som om hjertet har hoppet over et slag. . Anonymkode: bf7eb...63b Skal man merke det på hjertet? Eller kan man kjenne det på pulsen også? Hilsen en som er veldig dum på å tolke kroppens signaler 😂 Anonymkode: 406b7...4d1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Hjerte og puls henger jo sammen. Hvis du tar pulsen din på for eks hals eller hånd, så kjenner du om den er regelmessig eller ikke. Men ofte kjenner man jo hjertet hoppe litt, da er det ofte et såkalt ekstraslag. Kjennes ut som om det hopper over et slag, men egentlig tar det et ekstraslag. Noen grunn til at du ønsker å sjekke det? Anonymkode: bf7eb...63b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjerte og puls henger jo sammen. Hvis du tar pulsen din på for eks hals eller hånd, så kjenner du om den er regelmessig eller ikke. Men ofte kjenner man jo hjertet hoppe litt, da er det ofte et såkalt ekstraslag. Kjennes ut som om det hopper over et slag, men egentlig tar det et ekstraslag. Noen grunn til at du ønsker å sjekke det? Anonymkode: bf7eb...63b Jeg målte pulsen og den kjennes helt normalt. Og hjertet banker ikke så hardt at jeg kan merke en eventuell ekstra slag, hehe. Anonymkode: 406b7...4d1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 Jeg går fast på astmamedisin, så er i perioder plaget med ekstraslag. Da kjenner jeg på hjertet på brystet litt ute på venstre side mellom to ribbein (hos meg som er kvinne blir dette da rett under der puppen slutter) og da kan jeg kjenne slagene klart. Det er ikke like klart å kjenne sin egen puls på hånden. Det finnes en manøver man kan gjøre om man er plaget med ekstraslag. Den heter modifisert valsava manøver. Valsalva manøveren ble utført halvt bakoverlent med bukpress i 15 sekunder. Modifikasjonen innebar at pasienten umiddelbart etter at manøveren var utført, la seg ned på ryggen med bena passivt løftet i 45 grader. Anonymkode: d5fb4...5b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå