Gå til innhold

Mellomblødninger med P-Piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg har brukt microgynom de siste 3 årene og trives godt med det. Siste halvåret derimot har jeg hatt mye mellomblødninger og nå har den vart i 3 uker sammenhengende. Mengde varierer litt, men slik som i dag så hadde jeg vært på do først, ingen blødning, for å så blødd gjennom buksa 2 timer etterpå.

Jeg er overvektig men legen har sagt at det er mye hormoner i de og kroppen skal ta det opp. Jeg tar ingen pause mellom brettene, da dette også var noe legen sa var greit. Jeg er for tiden i utlandet, og det er egentlig greit å ikke ha mensen i denne varmen og helsetilbudet er heller ikke på sitt beste.

Stoffskifte osv var fint sist jeg sjekket men har en stund lurt på om jeg skal sjekke meg for pcos siden jeg sliter med vektoppgang uten særlig grunn, og sliter enda mer med vektnedgang og jeg syns i hvert fall at jeg har mye hår i ansiktet. Har hatt litt smerter rundt venstre eggstokk, men det er vel normalt innimellom?

Er det noen andre som har erfart dette og stoppet det tilslutt?

Tusen takk :)

Anonymkode: ec23c...aa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at det er ingen sjangs for at jeg er gravid, da det er over et år siden jeg sist hadde sex. Jeg har valgt å forsette på pillene selv om jeg ikke er i forhold lenger, for legen sa det var det beste med tanke på hormoner, bivirkninger og blodpropp osv

TS :)

Skrevet

Jeg går på p-pillebrett til p-pillebrett uten pauser. Sist mnd fikk jeg blødning mens jeg gikk på pillen. Spurte gynekolog hva jeg skulle gjøre. Og fikk til svar:  Du kan gjerne fortsette uten opphold, uansett hvor mye du blør. Blør du så mye at det er ubehagelig, så holder du tre dagers pause, men det er ikke absolutt nødvendig.

Jeg måtte ta 3 dagers pause for å få slutt på blødningen. Da hadde jeg blødd i 3 uker og var dritlei. Nå er alt på rett kjør igjen.

Skrevet
1 time siden, Bringebæra skrev:

Jeg går på p-pillebrett til p-pillebrett uten pauser. Sist mnd fikk jeg blødning mens jeg gikk på pillen. Spurte gynekolog hva jeg skulle gjøre. Og fikk til svar:  Du kan gjerne fortsette uten opphold, uansett hvor mye du blør. Blør du så mye at det er ubehagelig, så holder du tre dagers pause, men det er ikke absolutt nødvendig.

Jeg måtte ta 3 dagers pause for å få slutt på blødningen. Da hadde jeg blødd i 3 uker og var dritlei. Nå er alt på rett kjør igjen.

Takk for svar :)

Da skal jeg prøve det. Håper det blir bedre etterpå!

TS

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Da skal jeg prøve det. Håper det blir bedre etterpå!

TS

Bare hyggelig :) Håper det ordner seg igjen. For min del som har endometriose, så er det lurt med brett på brett uten pause. Men må man ta 3 dager pause så må man. Det var det som fikk meg på rett kjøl igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...