Gå til innhold

Skal reise alene, men hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg har veldig lyst på ferie, da det er en god stund siden jeg har feriert. Men ingen av mine kompiser har mulighet til å reise noen plass dette halvåret, derfor tenker jeg å ta meg en langweekend. 
Har dere noen plass å anbefale? 
Er på utkikk etter en plass der folk ikke er så tilbaketrukken, godt uteliv og generelt en artig plass å være. (mye forskjellige aktiviteter) 

Anonymkode: e7b10...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet

London, København, Barcelona, Marbella....

Anonymkode: b182f...f8a

Skrevet

Paris, Barcelona, København eller London.

Anonymkode: 307a5...759

Skrevet

To uker? bedre med noe land i Øst-Europe da. Eller ta deg tur til Thailand/Vietnam.

Skrevet
2 minutter siden, cmd skrev:

To uker? bedre med noe land i Øst-Europe da. Eller ta deg tur til Thailand/Vietnam.

TS skriver langweekend....reiser ikke til Østen da.

Anonymkode: b182f...f8a

Skrevet

Edinburgh, Skottland :)

Anonymkode: 68c75...806

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Irland. Det er umulig å gå inn på en bar uten at noen prater til deg. Jeg er usikker på London. Det er flott sted alene om du vil hjemme deg bort og ikke prate med noen, men det er ingen fremmede som bryr seg nok til å prate med deg.

Endret av Overrasket
Skrevet

For en lang-weekend kan en jo dra hvor som helst, og så legge til rette for å treffe folk om man ønsker. 

• For å velge sted: hva legger du i "artig"? Hva er det du har lyst å oppleve? Tenk litt over det, og så sjekk ut hvor du finner opplevelser relatert til dette.
  • Tenk litt over hvordan du bor - det er enklere å treffe folk på hosteller/luksushosteller enn på dyre og store hoteller. 
  • Aktiviteter: dersom du har spesielle interesser, meld deg på guidede turer, så treffer du folk med samme interesse.
  • Bruk Couchsufring til å komme i kontakt med lokale eller andre reisende via forum for byen du skal besøke, eller bruk MeetUp for å finne arrangementer innen dine interessefelt. 

Skrevet

Berlin! Bo på hostel så er du sikra.

Skrevet

Edinburgh! Mye å se og gjøre, de har bla.a. en borg og flere opplevelses-senter som jeg synes så artige ut (men ikke rakk å teste). Du kan også gå fjellturer rett i utkanten av byen. Utelivet er sikkert bra også, om du reiser alene slik jeg gjorde kan jeg anbefale en "guidet" utelivstur for å bli kjent med folk og utelivet. Den jeg var med på kostet £8 og var verdt pengene :) Husker ikke navnet, men den er nok på topp på tripadvisor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...