AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Jeg lurer på om jeg har fått halsbetennelse. Har aldri hatt det før, men har heller aldri hatt så vondt i halsen og på denne måten før. Det føles som jeg svelger piggtråd, og noen ganger stråler det på en måte fra halsen og opp i øret. Jeg føler meg veldig slapp. I tillegg har jeg følt meg veldig kvalm og svimmel i stort sett hele dag.. Ikke bare litt heller. Kraftig. Følte jeg skulle svime av og kaste opp på samme tid. Følte meg rett og slett utrolig uvel. Nå har svimmelheten roet seg da, heldigvis. Men kvalmen står fortsatt i. Og nå har jeg vondt i magen også.. kan det være halsbetennelse eller noe? Bør jeg kontakte lege? Anonymkode: e5318...9f7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 For meg høres det ut som en eller annen form for infeksjon. Jeg synes du bør gå til legen og få sjekket det opp. Anonymkode: a2952...f8e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Jeg ville ha sett det an. Ta paracet og legg deg for å sove. Beste er om det går over av seg selv, så slipper du antibiotika. Vedvarer det så kontakter du lege. Anonymkode: da235...230
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg høres det ut som en eller annen form for infeksjon. Jeg synes du bør gå til legen og få sjekket det opp. Anonymkode: a2952...f8e Pleier ikke gå til lege når jeg er syk, så tror jeg vil se det litt an først. Tenkte bare å høre om det var noen som hadde noen erfaringer. Men tusen takk for svar! Anonymkode: e5318...9f7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha sett det an. Ta paracet og legg deg for å sove. Beste er om det går over av seg selv, så slipper du antibiotika. Vedvarer det så kontakter du lege. Anonymkode: da235...230 Ja, jeg får gjøre det. Takk for svar! Anonymkode: e5318...9f7
Forundret.. Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Får man vondt i magen av halsbetennelse? Uansett, god bedring. Ikke kjekt å være uvel.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Høres ut som typisk halsbetennelse. En halsbetennelse kan skyldes virus eller bakterier. Det førstnevnte behandles ikke, men det sistnevnte kan behandles med antibiotika. En halsbetennelse med bakterier kan imidlertid også gå over av seg selv, så det kan være greit å vente et par dager. Dersom det ikke blir bedre bør du oppsøke lege. Når jeg får virale halsbetennesler opplever jeg ofte mye nesetetthet samt neserenning og nysing, og jeg får ofte en oppbygning av symptomer. Når jeg får bakterielle halsbetennelser kommer symptomene umiddelbart og forverrer seg de neste dagene. Her opplever jeg som regel større smerter i halsen, særlig ved snakking og spising. Dette er ikke definerte symptomforskjeller, og det kan være individuelt og også variere for hver halsbetennelse, men det er noen symptomer (samt symptomutvikling) som er mer tilstede i den ene typen enn den andre. Anonymkode: f3ecb...b9f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Får man vondt i magen av halsbetennelse? Uansett, god bedring. Ikke kjekt å være uvel. Det var et godt spørsmål. Jeg vet ikke. Tusen takk! Anonymkode: e5318...9f7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som typisk halsbetennelse. En halsbetennelse kan skyldes virus eller bakterier. Det førstnevnte behandles ikke, men det sistnevnte kan behandles med antibiotika. En halsbetennelse med bakterier kan imidlertid også gå over av seg selv, så det kan være greit å vente et par dager. Dersom det ikke blir bedre bør du oppsøke lege. Når jeg får virale halsbetennesler opplever jeg ofte mye nesetetthet samt neserenning og nysing, og jeg får ofte en oppbygning av symptomer. Når jeg får bakterielle halsbetennelser kommer symptomene umiddelbart og forverrer seg de neste dagene. Her opplever jeg som regel større smerter i halsen, særlig ved snakking og spising. Dette er ikke definerte symptomforskjeller, og det kan være individuelt og også variere for hver halsbetennelse, men det er noen symptomer (samt symptomutvikling) som er mer tilstede i den ene typen enn den andre. Anonymkode: f3ecb...b9f Ja, ok. Men da venter jeg et par dager da, og ser hvordan jeg føler meg. Tusen takk for svar! Anonymkode: e5318...9f7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 23 minutter siden, Forundret.. skrev: Får man vondt i magen av halsbetennelse? Uansett, god bedring. Ikke kjekt å være uvel. Ikke uvanlig ved en kraftig halsbetennelse nei. Det er heller ikke uvanlig at en halsbetennelse utløser brekningsreflekser. Anonymkode: f3ecb...b9f
Forundret.. Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke uvanlig ved en kraftig halsbetennelse nei. Det er heller ikke uvanlig at en halsbetennelse utløser brekningsreflekser. Anonymkode: f3ecb...b9f Ok, det var ikke jeg klar over. Har heldigvis sluppet å erfare det selv.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 I dag føler jeg meg verre i halsen, og er mye mer slapp og uvel enn jeg var i går.. Har veldig vondt i hodet også. Har egentlig bare lyst å legge meg, men føler det blir så dumt. Det er sol ute og alt. Skulle gått en tur. Hva er best? Hvile eller gå en tur? Kan det hjelpe med en tur? Tenker i forhold til hodepinen.. Anonymkode: e5318...9f7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Har forresten fått i meg veldig lite væske i dag. Gjør så vondt å svelge. Matlysten er heller ikke på topp akkurat.. Anonymkode: e5318...9f7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #14 Skrevet 7. februar 2017 Herregud, som du sutrer. Er du ti år gammel? Anonymkode: ea3be...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #15 Skrevet 7. februar 2017 Jeg blir ofte kvalm når jeg har kraftig halsbetennelse Vet det er vanlig at barn også blir kvalme ved halsbetennelse. Når det er høy feber, belegg på mandlene, kraftig nedsatt allmenntilstand og vanskelig å svelge så er det ofte tegn på streptokokker. Da kan penicilin hjelpe. Er du "bare" veldig rød i halsen og moderat feber så er det ofte virus. Det beste er å sove. Så mye som mulig. Isbiter kan være godt.. God bedring! Anonymkode: f4306...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #16 Skrevet 7. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag føler jeg meg verre i halsen, og er mye mer slapp og uvel enn jeg var i går.. Har veldig vondt i hodet også. Har egentlig bare lyst å legge meg, men føler det blir så dumt. Det er sol ute og alt. Skulle gått en tur. Hva er best? Hvile eller gå en tur? Kan det hjelpe med en tur? Tenker i forhold til hodepinen.. Anonymkode: e5318...9f7 For dumt? Selvfølgelig blir det ikke for dumt, gå og legg deg! Sov! Du blir ikke frisk om du ikke lar kroppen slappe av. Er du ikke bedre i morgen etter og ha slappet av i dag ringer du til legen. Ikke mer og tenke over.. Anonymkode: 8aedd...17c 3
Gjest Ms. Daisy Skrevet 7. februar 2017 #17 Skrevet 7. februar 2017 Sitter med en fin halsbetennelse selv. Det du skal gjøre er å slappe av. Jeg gikk en tur i går - dummeste jeg har gjort. Lærer aldri.... Uansett drikk varmt vann med sitron i eller ingefær - det forebygger og lindrer. Ellers bare hold deg varm. Jeg skal krype godt under pleddet når jeg er ferdig på jobb i dag. God bedring :D
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #18 Skrevet 7. februar 2017 Tusen takk for svar dere! Nå har jeg sovet i flere timer! Siden et, halv to. Våknet for en halv time siden :O Anonymkode: e5318...9f7
johanan Skrevet 7. februar 2017 #19 Skrevet 7. februar 2017 Slapp av, gå til lege om det ikke blir bedre, ta Zyx det hjelper litt mer enn andre halsdrops(kjøpes på apoteket) Hadde nettopp halsbetennelse og måtte gå på penicillin. Følte som jeg hadde en klump av piggtråd i halsen. Legen kjente på halsen, så på lymfeknuter?? og tok CRP. Er du heldig er det en virusinfeksjon som sikkert er like vondt, men du slipper antibiotika vertfall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå