FrøkenMena Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Rett og slett - hvor i Thailand er det fint å reise til? Jeg og samboeren har forsøkt i en måned å planlegge en tur til Thailand men er snart i nærheten av å gi opp.. Hvor finner man fine strender, resturanter og litt uteliv. Helst uten altfor høy harryfaktor og en milliard mennesker på samme sted (ja, vet at akkurat det kan være vanskelig..) Har sett litt på Krabi (ha det som base og reise litt rundt) men der virket det som det var lite resturanter/steder å få kjøpt mat.. Takker for alle gode innspill!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Jeg var i Krabi i fjor på denne tiden og må innrømme det ikke fristet til gjentakelse. Det er helt ok å tilbringe noen dager der, men mer enn det er ikke nødvendig. Ao Nang var veldig turistifisert og jeg anbefaler å styre unna. Vi tilbragte noen uker på Ko Lanta og der var det veldig fint. En del turister der også selvsagt, men ikke på langt nær like mange som du finner enkelte andre steder. Vakre strender, hyggelige mennesker og du kan finne veldig fine og rimelige overnattingssteder. Maten var helt ok, vi kom fra Bangkok og følte utvalget kunne bli litt ensformig til tider. Men finnes absolutt steder med god mat. Noen utesteder, men besøkte aldri noen av dem så kan ikke si noe om hvordan de var. Anonymkode: 83159...670
Reisehjerte Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Ikke gi opp, Thailand kan være fantastisk om man unngår de største turiststedene! Hvorfor ikke bare bestemme starten av ferien, og så reise videre og ta ting som de kommer etterhvert? Dersom dere ikke bare er ute etter strandliv, så anbefaler jeg å ta turen nordover. Det er vel og merke en del år siden jeg reiste i Thailand, men noen av mine favoritter var i nord: Chiang Mai, Pai, Johns Cave Lodge og Elephant Nature Park. Jeg syns også det er verdt å tilbringe noen dager i Bangkok.
jabx Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 20 timer siden, FrøkenMena skrev: Hvor finner man fine strender, resturanter og litt uteliv. Du finner de antakelig på forskjellige steder, i det minste...
tirben Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Ville styrt unna Thailand og heller dratt til Vietnam jeg! Eller ta en stopp i Bangkok noen dager før dere reiser til Vietnam. Bangkok er en spennende by og masse å se og oppleve. Men varmt å tilbringe mange dager der. Vietnam er ikke så turistifisert som Thailand.Der finner man nydelige strender og der kan man slappe av på billige flotte hoteller. Etter min mening er thailandske turiststeder slitsomme med masse go go barer, prostituerte og plagsomme selgere. Vietnam er helt annerledes . De satser veldig på turisme nå, så hotellene er nye og fine. Jeg har aldri sett prostituerte der og selgere har ikke lov til å gå på strendene. Og maten der er himmelsk! Prisnivået er også lavt så man får mye for pengene. Vær bare obs på at det er regntid i sør på sommeren. Så da er det best å dra til nord og midt på. Har vært i Hanoi, Hué og Hoi An på sommeren og d et har vært fantastisk. Drar gjerne tilbake. 1
FrøkenMena Skrevet 8. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2017 10 timer siden, tirben skrev: Ville styrt unna Thailand og heller dratt til Vietnam jeg! Eller ta en stopp i Bangkok noen dager før dere reiser til Vietnam. Bangkok er en spennende by og masse å se og oppleve. Men varmt å tilbringe mange dager der. Vietnam er ikke så turistifisert som Thailand.Der finner man nydelige strender og der kan man slappe av på billige flotte hoteller. Etter min mening er thailandske turiststeder slitsomme med masse go go barer, prostituerte og plagsomme selgere. Vietnam er helt annerledes . De satser veldig på turisme nå, så hotellene er nye og fine. Jeg har aldri sett prostituerte der og selgere har ikke lov til å gå på strendene. Og maten der er himmelsk! Prisnivået er også lavt så man får mye for pengene. Vær bare obs på at det er regntid i sør på sommeren. Så da er det best å dra til nord og midt på. Har vært i Hanoi, Hué og Hoi An på sommeren og d et har vært fantastisk. Drar gjerne tilbake. Planen er å dra allerede om en måned... Hvor er det da best å eventuelt reise til Vietnam?
tirben Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 (endret) 6 timer siden, FrøkenMena skrev: Planen er å dra allerede om en måned... Hvor er det da best å eventuelt reise til Vietnam? Da er det best å reise i sør. Ho Chi Minh byen, (gamle Saigon). Der er det masse interessant å se. For badested bør dere sjekke ut Phu Quoc. Jeg har ikke vært på den kanten av Vietnam selv, men flere venner har vært der og sier det er nydelig. Sjekk ut bilder fra øya! Ser fantastisk ut! Har lyst til å dra dit, men siden jeg har reist dit på sommeren, ble det nord for meg. Vet ikke hvem dere flyr med, men hvis dere flyr via Bangkok, kan man jo også ta noen dager der. Vi fløy med Qatar Airways og det anbefaler jeg veldig!Konkurransedyktige priser og svært behagelige fly. Faktisk kåret til verdens beste flyselskap. ( Jeg jobber ikke for dem altså!! 😄😄) Endret 8. februar 2017 av tirben 1
FrøkenMena Skrevet 8. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2017 6 timer siden, tirben skrev: Da er det best å reise i sør. Ho Chi Minh byen, (gamle Saigon). Der er det masse interessant å se. For badested bør dere sjekke ut Phu Quoc. Jeg har ikke vært på den kanten av Vietnam selv, men flere venner har vært der og sier det er nydelig. Sjekk ut bilder fra øya! Ser fantastisk ut! Har lyst til å dra dit, men siden jeg har reist dit på sommeren, ble det nord for meg. Vet ikke hvem dere flyr med, men hvis dere flyr via Bangkok, kan man jo også ta noen dager der. Vi fløy med Qatar Airways og det anbefaler jeg veldig!Konkurransedyktige priser og svært behagelige fly. Faktisk kåret til verdens beste flyselskap. ( Jeg jobber ikke for dem altså!! 😄😄) Takk for det beste svaret til nå! Hvis vi skal til bangkok først, så regner jeg med at det er strand og vann som frister de neste dagene. Phu Quoc ser fantastisk ut! Har du noen ide om hvordan man kommer seg fra Bangkok og dit?
tirben Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 (endret) 20 timer siden, FrøkenMena skrev: Takk for det beste svaret til nå! Hvis vi skal til bangkok først, så regner jeg med at det er strand og vann som frister de neste dagene. Phu Quoc ser fantastisk ut! Har du noen ide om hvordan man kommer seg fra Bangkok og dit? Da vi fløy fra Bangkok til Hanoi, fløy vi med Vietnam Airlines. Vet også at de flyr mellom Bangkok og Ho Chi Minh. Tror det er en flytur på under 2 timer, og billettene er relativt billige. Vil egentlig anbefale dere å bo på hotell med basseng i Bangkok. Det er en hektisk by og det er deilig å slappe av ved bassenget når man kommer inn på ettermiddagen. Vet ikke om dere kommer til å være i Bangkok en helg, men hvis dere er det, bør dere besøke Chatuchak weekend marked. Verdens største marked med alt du kan tenke deg! Jeg kjøpte ikke mye der, bare smykker og armbånd, men det er en opplevelse å gå der. Og man får kjøpt fantastisk street food der! Og det er billig! I Ho Chi Minh byen bør dere også kanskje tilbringe et par dager. Prøv å bli med på en tur til Cuba Chi tunnelene, som er rester fra Vietnamkrigen eller Amerikakrigen, som vietnameserne kaller det! 😊 Og du, hvis dere drar til Phu Quoc, kan du skrive om det her da? Har bare så lyst til å høre om det er så bra som andre sier! Endret 9. februar 2017 av tirben 1
Biggan Skrevet 9. februar 2017 #10 Skrevet 9. februar 2017 Jag gillar phi phi, ingen biltrafik, mycket resturanger, fina stränder. Vi hyrde kajak när vi var där och begav oss ut på tur. Hittade en superfin snorkelstrand som vi var helt själva på😊 dock blev thailändarna oroliga när vi va borta så länge😂 tips att ha med sig mycket vatten när man paddlar. Annars gillar jag stämningen på railey beach med klättringen och härliga människor. Är man i ao nang så finns det en fin strand som man kan gå till vid lågvatten, man får vada dit vid flod. Den ligger åt båtarna som går till phi phi till. Denna sidan av ao nang är den minst turistifierade också. Phuket skulle jag hålla mig undan.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #11 Skrevet 10. februar 2017 Var det noen barer og bardamer på phi phi? Kunne tenkt meg å reist til rolig øy/strandområdet i Thailand som samtidig har tilgang på bardamer en kan kose seg med. Anonymkode: 82f31...bfe
Gjest Froning Skrevet 10. februar 2017 #12 Skrevet 10. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det noen barer og bardamer på phi phi? Kunne tenkt meg å reist til rolig øy/strandområdet i Thailand som samtidig har tilgang på bardamer en kan kose seg med. Anonymkode: 82f31...bfe På Phi Phi er det altfor stor konkurranse om bardamene Phi phi er heller ikke en rolig øy. Høy partyfaktor. Syntes det likevel var veldig fint der.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 Jeg har vært på Phu Quoc for fem år siden, enig at det var veldig fint. Fine strender, fiskemarked med masse god mat, rolige omgivelser. Opplevde øya som et roligere sted enn mange andre steder i Vietnam. Trafikken var også mindre kaotisk. Vi leide scootere og kjørte litt rundt. Fint å kombinere med f.eks Ho Chi Minh byen (du kan trenge noen rolige dager etter et besøk der). Anonymkode: 22b94...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 Vil legge til at jeg har vært i Phuket og Koh Penang også, vil anbefale Koh Penang av de to. I Phuket var det mindre koselig, mye styr og prostituerte, og VELDIG turstifisert. Anonymkode: 22b94...2fe
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #15 Skrevet 15. februar 2017 Koh Penang?? Det finnes en øy som heter Penang i Malaysia,men i Thailand?? Hva med Ko Chang i Thailand? Er og noen fine øyer rundt Chang som er fine. Ellers er Ko Lanta og øyene rundt der et godt alternativ... Feks kombiner Ko Lanta og Lipe? Anonymkode: 0f9ae...413
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #16 Skrevet 1. mars 2017 På 7.2.2017 den 15.32, AnonymBruker skrev: Jeg var i Krabi i fjor på denne tiden og må innrømme det ikke fristet til gjentakelse. Det er helt ok å tilbringe noen dager der, men mer enn det er ikke nødvendig. Ao Nang var veldig turistifisert og jeg anbefaler å styre unna. Vi tilbragte noen uker på Ko Lanta og der var det veldig fint. En del turister der også selvsagt, men ikke på langt nær like mange som du finner enkelte andre steder. Vakre strender, hyggelige mennesker og du kan finne veldig fine og rimelige overnattingssteder. Maten var helt ok, vi kom fra Bangkok og følte utvalget kunne bli litt ensformig til tider. Men finnes absolutt steder med god mat. Noen utesteder, men besøkte aldri noen av dem så kan ikke si noe om hvordan de var. Anonymkode: 83159...670 Ko Lanta er vel også i Krabi, eller? For øvrig enig med at Ko Lanta er verdt et besøk! Anonymkode: 1c083...64e
cmd Skrevet 2. mars 2017 #17 Skrevet 2. mars 2017 På 6.2.2017 den 21.32, FrøkenMena skrev: Jeg og samboeren har forsøkt i en måned å planlegge en tur til Thailand men er snart i nærheten av å gi opp.. Hua Hin. Veldig bra plass for familie. Langs kysten og du kan booke hotell ved stranda eller med basseng etc. Ingen ingen jenter langs gater for å "selge" etc.
tirben Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 (endret) 11 timer siden, cmd skrev: Hua Hin. Veldig bra plass for familie. Langs kysten og du kan booke hotell ved stranda eller med basseng etc. Ingen ingen jenter langs gater for å "selge" etc. Hua Hin er det verste stedet jeg har feriert på! Jeg kommer aldri til å reise tilbake dit og vil ikke anbefale det til noen. Elendige strender med masse hestemøkk!!! Hester som løper rundt på stranda. Plagsomme selgere som maser hvert 5. minutt på stranda. Strendene har få solsenger og det er ekkelt å legge seg ned på sanden pga hestemøkka. Hua Hin har forøvrig få gode restauranter og få barer hvis du ikke vil gå på barer med masse unge jenter og eldre menn. Det var forresten påtakelig mange eldre norske menn som gikk rundt med purunge jenter. Byen i seg selv er ikke spesielt sjarmerende. Det er lite å se på i byen og vi kjedet oss faktisk! Endret 2. mars 2017 av tirben 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #19 Skrevet 2. mars 2017 1 time siden, tirben skrev: Hua Hin er det verste stedet jeg har feriert på! Jeg kommer aldri til å reise tilbake dit og vil ikke anbefale det til noen. Elendige strender med masse hestemøkk!!! Hester som løper rundt på stranda. Plagsomme selgere som maser hvert 5. minutt på stranda. Strendene har fått solsenger og det er ekkelt å legge seg ned på sanden pga hestemøkka. Hua Hin har forøvrig få gode restauranter og få barer hvis du ikke vil gå på barer med masse unge jenter og eldre menn. Det var forresten påtakelig mange eldre norske menn som gikk rundt med purunge jenter. Byen i seg selv er ikke spesielt sjarmerende. Det er lite å se på i byen og vi kjedet oss faktisk! Jeg er helt enig i alt du skriver. Har vært mange steder i Thailand, men Hua Hin var det eneste stedet jeg mislikte, og det fra første minutt. Var der to dager og det var altfor lenge! Anonymkode: 08d04...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #20 Skrevet 2. mars 2017 På 10.2.2017 den 18.38, AnonymBruker skrev: Var det noen barer og bardamer på phi phi? Kunne tenkt meg å reist til rolig øy/strandområdet i Thailand som samtidig har tilgang på bardamer en kan kose seg med. Anonymkode: 82f31...bfe Jeg stortrives på koh phangan og koh tao. Stille, rolig og god atmosfære. Det er biltrafikk men vanskelig å få tak i taxi/tuktuk så man bør forberede seg på å leie scooter. Er veldig enkelt å kjøre på disse øyene- veiene går rundt i ring så må man huske å ta av dit man skal 🙈 Anonymkode: 11e17...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå