Gå til innhold

Mastercard jungelen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg nytt mastercard, tideligere hatt trumf men sa det opp til fordel for shell mastercard. Men nå legges shell ned her jeg bor og dermed lurer jeg på å skaffe meg et nytt. 

Hvilket har du?

Anonymkode: cc870...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel tre mastercard. Coop, 365Direkte og DnB sitt. 

Men jeg har en drøss andre kredittkort, men de fleste er visa. 

Hva skal du bruke det til? Jeg vurderer å gjøre flexivisa til mitt bensinstasjonskort (4% på alt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har YA bank VISA kredittkort, fordi de har en valgfri rabatt hver måned på kjøp man skal gjøre. Man velger den første i hver måned, hvilken rabatt man ønsker for resten av måneden (eller man kan bytte underveis i mnd). Man får velge mellom 4-5 ulike bransjer man ønsker rabatt på hver måned. F.eks reiser eller dagligvarer eller nettkjøp. Jeg pleier som regel å velge dagligvarer, og da får jeg 3% på alle dagligvarekjøp jeg gjør med kortet. Rabatten kan variere fra 3-5% avhengig av varetype eller bransje.

Hva man kan få rabatt på kan variere fra måned til måned, men såvidt jeg har erfart er dagligvarer alltid med som ett alternativ.

Det følger gratis reiseforsikring på kortet om man betaler reiser med det.

Les mer her på YA bank.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Jeg har YA bank mastercard, fordi de har en valgfri rabatt hver måned på kjøp man skal gjøre. Man velger den første i hver måned, hvilken rabatt man ønsker for resten av måneden (eller man kan bytte underveis i mnd). Man får velge mellom 4-5 ulike bransjer man ønsker rabatt på hver måned. F.eks reiser eller dagligvarer eller nettkjøp. Jeg pleier som regel å velge dagligvarer, og da får jeg 3% på alle dagligvarekjøp jeg gjør med kortet. Rabatten kan variere fra 3-5% avhengig av varetype eller bransje.

Hva man kan få rabatt på kan variere fra måned til måned, men såvidt jeg har erfart er dagligvarer alltid med som ett alternativ.

Det følger gratis reiseforsikring på kortet om man betaler reiser med det.

Les mer her på YA bank.

Ya Bank sitt er VISA, ikke MasterCard. Det skal vel ha Bank Axept også, men har aldri fått det til å fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Ya Bank sitt er VISA, ikke MasterCard. Det skal vel ha Bank Axept også, men har aldri fått det til å fungere.

Åja, det har du rett i :-) Beklager feilen. Jeg måtte dobbeltsjekke og se hva som sto på nå, og det er VISA ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker TS Mastercard og ikke Visa?

Anonymkode: 35e8e...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker TS Mastercard og ikke Visa?

Anonymkode: 35e8e...c0f

Mange sier mastercard når de egentlig mener kredittkort, og visakort når de mener bankkort. :)

Jeg bruker Komplett Bank mastercard, er veldig greit hvis man vil slippe å holde styr på rabatter, forhandlertyper, osv. Men tror jeg skal gå over til YA-bank for dagligvarer, som så mange skryter av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, amativeReflection skrev:

Jeg har vel tre mastercard. Coop, 365Direkte og DnB sitt. 

Men jeg har en drøss andre kredittkort, men de fleste er visa. 

Hva skal du bruke det til? Jeg vurderer å gjøre flexivisa til mitt bensinstasjonskort (4% på alt).

Må ikke være MasterCard da, bare det jeg har hatt. Brukes til utlandsreiset og nettbestilling feks. 

Anonymkode: cc870...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Det står at man ved bruk av Trumf Visa-kortet får 0,5% bonus i alle butikker unntatt konkurrerende dagligvarebutikker.

Regner de dagligvarebutikker i utlandet som konkurrerende dagligvarebutikker, eller vil jeg få den 0,5% bonusen på kjøp i dagligvarebutikker i utlandet?

Får jeg også 0,5% bonus på kjøp i nettbutikker?

Anonymkode: d7505...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, amativeReflection skrev:

Ya Bank sitt er VISA, ikke MasterCard. Det skal vel ha Bank Axept også, men har aldri fått det til å fungere.

 

7 timer siden, Million skrev:

Åja, det har du rett i :-) Beklager feilen. Jeg måtte dobbeltsjekke og se hva som sto på nå, og det er VISA ja.

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker TS Mastercard og ikke Visa?

Anonymkode: 35e8e...c0f

 

2 timer siden, vendeli skrev:

Mange sier mastercard når de egentlig mener kredittkort, og visakort når de mener bankkort. :)

Jeg bruker Komplett Bank mastercard, er veldig greit hvis man vil slippe å holde styr på rabatter, forhandlertyper, osv. Men tror jeg skal gå over til YA-bank for dagligvarer, som så mange skryter av.

Takk for tips. Det må absolutt ikke være MasterCard, burde nok skrevet kredittkort. Jeg er som Vendeli over skriver vant med å kalle kredittkort MasterCard og visa bankkort, vanesak av snakking tror jeg. Fleste gjør det vell rundt meg også. Har hatt trumf visa så det kan absolutt være visa😊

Anonymkode: cc870...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Det står at man ved bruk av Trumf Visa-kortet får 0,5% bonus i alle butikker unntatt konkurrerende dagligvarebutikker.

Regner de dagligvarebutikker i utlandet som konkurrerende dagligvarebutikker, eller vil jeg få den 0,5% bonusen på kjøp i dagligvarebutikker i utlandet?

Får jeg også 0,5% bonus på kjøp i nettbutikker?

Anonymkode: d7505...309

Litt usikker på dagligvarer i utlandet. 

Men du får bonus også på kjøp i nettbutikk/vanlig butikk som ikke er dagligvare. Gjorde i hvert fall. 

Anonymkode: cc870...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på dagligvarer i utlandet. 

Men du får bonus også på kjøp i nettbutikk/vanlig butikk som ikke er dagligvare. Gjorde i hvert fall. 

Anonymkode: cc870...f15

Tusen takk! :blomst:

Anonymkode: d7505...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må ikke være MasterCard da, bare det jeg har hatt. Brukes til utlandsreiset og nettbestilling feks. 

Anonymkode: cc870...f15

Bank Norwegian er jo grei hvis du reiser med Norwegian. Flexi Visa har også gode rabatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser du mye?

Jeg har SAS Eurobonus sitt AmEx og Bank Norwegian sitt VISA for og samle bonuspoeng.

Eurobonus-kortet kommer også i Mastercard. Anbefaler egentlig det, ikke alle steder i Norge som tar AmEx. Jeg er bare så nørd at jeg synes AmEx kult kort, og man får bra reiseforsikring og priority pass på lounger og div fordeler på reise. Så igjen, du må jo reise litt hvis disse kortene skal være de mest aktuelle. Men jeg får noen flyturer og oppgraderinger i året gratis på å bruke disse kortene til det meste =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...