Gå til innhold

best fortjeneste ved oppussing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei. skal jeg batale 20.000 for å flytte kjøkkenet, eller 20.000 for å sette stålbjelker istedet for bæreveggen mellom kjøkken og stue?

ps. sofaen på bildene blir ikke gjort mindre.

hvis kjøkkenet skal være slik på første bildet vil det være 3x2m (noen cm mer) lite. har ikke dør, men inngang på 1,2 meter i bredden.

ved bilde nummer 2, er den ene veggen tatt ned/redusert betydelig slik at det blir et stort kjøkken/stue løsning.

20170205_143809.jpg

20170205_143701.jpg

Anonymkode: 87b92...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er det du som har walkingcloset igjen :fnise:

 

Jeg likte den første løsningen best. Er ikke så glad i åpen løsning mellom stue og kjøkken, i alle fall ikke når kjøkkenet havner "midt i" stua. Hvis kjøkkenet er lite, ville jeg prøvd å tenke ut løsninger hvor kjøkkenet fortsatt havner i en "krok" eller mer adskilt fra stua med kjøkkenøy eller lignende i stedet. 

Anonymkode: 54b43...561

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er det du som har walkingcloset igjen :fnise:

 

Jeg likte den første løsningen best. Er ikke så glad i åpen løsning mellom stue og kjøkken, i alle fall ikke når kjøkkenet havner "midt i" stua. Hvis kjøkkenet er lite, ville jeg prøvd å tenke ut løsninger hvor kjøkkenet fortsatt havner i en "krok" eller mer adskilt fra stua med kjøkkenøy eller lignende i stedet. 

Anonymkode: 54b43...561

Enig i dette. Spesielt når rommene er så små, foretrekker jeg kjøkkenet som separat rom. Å få kjøkkenet inn i stua slik du ønsker på bilde 2, gir en følelse av hybelleilighet og studietid. Grøss og gru. 

Anonymkode: dd5d1...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at ved å flytte kjøkkenet som på bilde 2 så koster det ekstra pga vann og avløp

Anonymkode: 69b44...5d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, er det du som har walkingcloset igjen :fnise:

 

Jeg likte den første løsningen best. Er ikke så glad i åpen løsning mellom stue og kjøkken, i alle fall ikke når kjøkkenet havner "midt i" stua. Hvis kjøkkenet er lite, ville jeg prøvd å tenke ut løsninger hvor kjøkkenet fortsatt havner i en "krok" eller mer adskilt fra stua med kjøkkenøy eller lignende i stedet. 

Anonymkode: 54b43...561

hehe , meg igjen. har enda ikke ordnet opp med han "kompisen" min... :-/ ok hva med å skille stua og kjøkkenet med en øy da? (der hvor spisebordet og stolene står på bilde)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at ved å flytte kjøkkenet som på bilde 2 så koster det ekstra pga vann og avløp

Anonymkode: 69b44...5d3

har fått pris fra mittanbud. kom på 20.000

Anonymkode: 87b92...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å pusse opp er normalt sett å kaste penger ut av vinduet. Eneste unntaket er hvis man aldri vil flytte eller hvis noe er ødelagt (lekk tak, eller knust dass).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hehe , meg igjen. har enda ikke ordnet opp med han "kompisen" min... :-/ ok hva med å skille stua og kjøkkenet med en øy da? (der hvor spisebordet og stolene står på bilde)

har fått pris fra mittanbud. kom på 20.000

Anonymkode: 87b92...627

Fortsatt like uaktuelt for min del.

Anonymkode: dd5d1...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt tittelen på innlegget. Mener du at du skal få noe fortjeneste ut av å flytte kjøkkenet? Økonomisk ser det der ut som et skikkelig tapsprosjekt.

Lykke til med å flytte et kjøkken for 20.000 kroner forresten :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Spesielt når rommene er så små, foretrekker jeg kjøkkenet som separat rom. Å få kjøkkenet inn i stua slik du ønsker på bilde 2, gir en følelse av hybelleilighet og studietid. Grøss og gru. 

Anonymkode: dd5d1...060

Enig!

 

 

Anonymkode: c40a6...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt løsningen som på bilde 1, men hadde revet veggen og satt opp en halvøy, slik at det blir åpen løsning til stuen.  Synes det virker koseligst å ha peisen i tilknytning til sofagruppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Runnershigh skrev:

Jeg hadde valgt løsningen som på bilde 1, men hadde revet veggen og satt opp en halvøy, slik at det blir åpen løsning til stuen.  Synes det virker koseligst å ha peisen i tilknytning til sofagruppen. 

Det er da ikke hverken pels eller pipeløp i den leiligheten?

Jeg ville fjernet vegg mellom kjøkken og klesbod. Da hadde det blitt plass til spisebord på kjøkkenet. I tillegg ville jeg fjernet vegg mellom gang og stue for bedre plassutnyttelse. 

Anonymkode: dd5d1...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke hverken pels eller pipeløp i den leiligheten?

Jeg ville fjernet vegg mellom kjøkken og klesbod. Da hadde det blitt plass til spisebord på kjøkkenet. I tillegg ville jeg fjernet vegg mellom gang og stue for bedre plassutnyttelse. 

Anonymkode: dd5d1...060

det er opplegg for peis. er bare muret igjen, kan åpnes og utnyttes til peis. du ser den i venstre hjørne i stuen.

Anonymkode: 87b92...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt nr. 1. Da har du et mindre kjøkken og en stor stue. I alt. 2 får du et stort kjøkken og en sofakrok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På løsning nr 2 ser det ut som du har satt sofaen i kjøkkenet. Ville absolutt gått for alternativ 1, men med noen modifikasjoner.

Forslag til endring av alternativ 1 er å flytte døren til soverom 2 nedover på tegningen, flytte kjøkkenet mot walkingcloset (?) og der dør til sov2 står i dag. Deretter fjerne veggen mellom kjøkken og stue nederst på tegningen. Du får da et større rom med åpen kjøkkenløsning der kjøkkenet ikke dominerer like mye som i alternativ 2.

Anonymkode: 4d872...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. kjøkkenet per i dag står slik som på tegning 2. da må jeg flytte hele kjøkkenet mener dere? Ok :-)

Anonymkode: 87b92...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Matlukt i klær og alt en har hvis ikke eget kjøkken. Ville aldri ha kjøkken i stua.

Anonymkode: dccae...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. februar 2017 den 15.39, amativeReflection skrev:

Å pusse opp er normalt sett å kaste penger ut av vinduet. Eneste unntaket er hvis man aldri vil flytte eller hvis noe er ødelagt (lekk tak, eller knust dass).

Det kommer da helt an på hvilket utgangspunktet som er i huset fra før. Er det furupanel på alle vegger og 70-tallskjøkken kan man få veldig god fortjeneste av å gjøre enkle grep. Spørs også på hvor handy man selv er, om man må bruke fagfolk til å gjøre alt, eller om man kan male selv. Har du forresten sett på superoppusserne på tv3? De får ganske høy verdiøkning etter oppussingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Matlukt i klær og alt en har hvis ikke eget kjøkken. Ville aldri ha kjøkken i stua.

Anonymkode: dccae...2e7

Du burde prøve å installere kjøkkenvifte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...