AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Jeg lurer på om det er greit å ta solarium f.eks 3 ganger i uka, eller om man helst ikke burde ta det? Jeg tok det en del før, men så hørte jeg masse om at det er farlig osv så da sluttet jeg å ta det. Men er det like farlig som man trodde før? Jeg hører at det er både positivt og negativt med solarium. Hilsen jente 20 år. Anonymkode: b23d5...f1d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Jeg har tatt 20 min, 3 ganger i uka snart et år nå. For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke så mye, da jeg tenker litt "yolo". Jeg lever en gang og koser meg med solarium, det er eneste tiden jeg klarer å slappe 110% i en sykt hektisk hverdag. Hvor sunt det er vet jeg ikke helt, men jeg har iallefall ikke tatt noe skade av det. Anonymkode: c760c...c66
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt 20 min, 3 ganger i uka snart et år nå. For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke så mye, da jeg tenker litt "yolo". Jeg lever en gang og koser meg med solarium, det er eneste tiden jeg klarer å slappe 110% i en sykt hektisk hverdag. Hvor sunt det er vet jeg ikke helt, men jeg har iallefall ikke tatt noe skade av det. Anonymkode: c760c...c66 Du kommer til å angre på det når du ser 15-20 år eldre ut enn de som ikke har tatt sol. Anonymkode: 195a5...794 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å angre på det når du ser 15-20 år eldre ut enn de som ikke har tatt sol. Anonymkode: 195a5...794 Har en bekjent som har tatt sol 3 timer i uka i 20 år, ho ser fortsatt like fin ut. Er ikke alle som blir påvirket av sol, og med en alvorlig depresjon og mørketid er solarium det som holder det i sjakk. Så får jeg heller se gammel ut, for da har jeg iallefall overlevd Anonymkode: c760c...c66 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Hehe ... og jeg ser mye yngre ut enn det jeg er, så tror ikke det blir noe problem for meg 🙈🙊 Anonymkode: b23d5...f1d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe ... og jeg ser mye yngre ut enn det jeg er, så tror ikke det blir noe problem for meg 🙈🙊 Anonymkode: b23d5...f1d Da synes jeg du skal nyte og kose deg! Anonymkode: c760c...c66
Fysikeren Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Det er veldig mange myter rundt soling. Grunnen til at Norge er på toppen på hudkreftstatistikken er fordi vi tåler sol dårlig og sjokksoler oss på sommeren. Ta en moderat mengde solarium i vinterhalvålret. Min kollega, og norges fremste strålingsforsker, Prof. Johan Moan anbefaler 10min to ganger i uka. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 Jeg ville ikke tatt så mye solarium. Kan ofte bli rynkete senere og man har økt risiko for kreft. Synes ikke det er fint med så brun hud på vinteren, ser unaturlig ut. Ville heller brukt kremer, men hvis man ikke bryr seg om huden sin så er det jo bare å kjøre på. Men naturlig hud er finest i mine øyne Anonymkode: 69b66...717 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en bekjent som har tatt sol 3 timer i uka i 20 år, ho ser fortsatt like fin ut. Er ikke alle som blir påvirket av sol, og med en alvorlig depresjon og mørketid er solarium det som holder det i sjakk. Så får jeg heller se gammel ut, for da har jeg iallefall overlevd Anonymkode: c760c...c66 Solarium er det som holder din alvorige depresjon i sjakk? Ok... Anonymkode: 69b66...717 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Solarium er det som holder din alvorige depresjon i sjakk? Ok... Anonymkode: 69b66...717 I forhold til sollys, ja? Har du ikke hørt at sollys er en kilde til d-vitaminer? Jeg føler meg iallefall bedre med sollys samme om det er naturlig, eller unaturlig sol. Anonymkode: c760c...c66 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I forhold til sollys, ja? Har du ikke hørt at sollys er en kilde til d-vitaminer? Jeg føler meg iallefall bedre med sollys samme om det er naturlig, eller unaturlig sol. Anonymkode: c760c...c66 Jo, det har jeg hørt. Men at det er solarium som holder din alvorlige depresjon i sjakk hørtes svært effektivt og spesielt ut. Skjønner at det kan hjelpe litt på da men...Men det er jo fint for deg og dårlig for huden din. Anonymkode: 69b66...717 1
Kinno Skrevet 5. februar 2017 #12 Skrevet 5. februar 2017 Er jo kjent hva UVA-stråler gjør med huden så vil du absolutt ta solarium så kan du jo bruke solkrem, det gjør jeg de periodene jeg vil friske opp litt.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #13 Skrevet 5. februar 2017 1 time siden, Fysikeren skrev: Det er veldig mange myter rundt soling. Grunnen til at Norge er på toppen på hudkreftstatistikken er fordi vi tåler sol dårlig og sjokksoler oss på sommeren. Ta en moderat mengde solarium i vinterhalvålret. Min kollega, og norges fremste strålingsforsker, Prof. Johan Moan anbefaler 10min to ganger i uka. Hva tenker du/han om solarium 2 ganger i mnd, 30 min? Anonymkode: 25bc5...535
Fysikeren Skrevet 5. februar 2017 #14 Skrevet 5. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du/han om solarium 2 ganger i mnd, 30 min? Anonymkode: 25bc5...535 At det er bedre på smøre den tida utover flere ganger. Sjokkere huden minst mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå