AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Hvor mye mener dere det er greit å kjøpe en hund for? Hunden er renraset retriever, 3 år gammel. Anonymkode: a7312...426
Majott Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 4000-5000 kr. Forutsatt at det er en helt ok hund, uten særskilte problemer. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 3 år? 1000 kr ville vært maks for meg for en "vokse" hund. Anonymkode: b1692...4b1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 13 timer siden, Majott skrev: 4000-5000 kr. Forutsatt at det er en helt ok hund, uten særskilte problemer. 4000 for en 3 år gammel omplasseringshund? ? Det er jo dette voksne utstillingshunder går for! Omplassering skal ikke ha noe kostnad i det hele tatt. FOD gården og andre organisasjoner tar 500,- som "pliktig donasjon" og det er ikke betaling for selve hunden men støtte til alt arbeidet de gjør siden de faktisk driver et stort omplasseringssenter med masse hunder de prøver å redde som fører til masse utgifter. Jeg vet at noen private hundeeiere tar betalt for å omplassere hunden typ 1500 kr men da heter det jo salg og ikke omplassering. Anonymkode: 64a6e...efb 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Hadde ikke betalt. Det skal mye til før du får gitt den bort tenker jeg. Folk flest vil helst ha en valp de kan oppdra selv. Endret 5. februar 2017 av Evilposelos 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Ingenting. Det er du som gjør nåværende eier en tjeneste. Om noe burde hen betale deg. Endret 5. februar 2017 av Herr Heftig
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 10 minutter siden, Herr Heftig skrev: Ingenting. Det er du som gjør nåværende eier en tjeneste. Om noe burde hen betale deg. B S ! Greit, dvs ikke greit at du selv hater hunder, men selvsagt betaler man! Herregud, bla opp! Penger for adopsjon hos organisasjoner går til stell av gjenværende og betal så det jomer om man I tillegg til egen hund bryr seg om andre. Hadde FOD sagt usle 500 hadde jeg betalt mange ganger mere . Anonymkode: 13b2d...fe6 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 22 minutter siden, Evilposelos skrev: Hadde ikke betalt. Det skal mye til før du får gitt den bort tenker jeg. Folk vil helst ha en valp de kan oppdra selv. Snakk for deg selv! Anonymkode: 13b2d...fe6 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snakk for deg selv! Anonymkode: 13b2d...fe6 Du får kjøpe TS sin hund da. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 Jeg betalte 0 for den ene hunden min og 1000 kr for den andre, kunne fint betalt mer for begge to og disse,er blandingshunder. Synes det kan være greit om folk må betale litt så har dem iallefall tenkt litt ekstra over beslutningen om å ta til seg en hund og at det faktisk koster litt å ha dyr. Anonymkode: dc5a0...a20 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 Det er jeg som skal kjøpe omplasseringshunden. Han er godt oppdratt. Vi skulle bli enige om pris, så jeg vil gjerne vite hva som er vanlig. Jeg ønsker ikke å betale tusenvis av kroner, men jeg ønsker virkelig denne hunden. TS Anonymkode: a7312...426 1
xinnia Skrevet 5. februar 2017 #12 Skrevet 5. februar 2017 Er vel ingen fasit på dette.. er planen å bruke den som avlshund og den er helsetestet fri for sykdommer, og premiert på utstillinger etc, så vil jeg tro at prisen ligger fra 25 000 og oppover. Er det derimot en hund med store issues som trengs å jobbes med- så kan det være at en symbolsk sum er bedre 3-5000kr kanskje.. Uansett mener jeg at dyr ikke bør gies bort. En tenker seg gjerne 2 og 3 ganger før man bestemmer seg om man må betale litt 6
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. februar 2017 #13 Skrevet 5. februar 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: B S ! Greit, dvs ikke greit at du selv hater hunder, men selvsagt betaler man! Herregud, bla opp! Penger for adopsjon hos organisasjoner går til stell av gjenværende og betal så det jomer om man I tillegg til egen hund bryr seg om andre. Hadde FOD sagt usle 500 hadde jeg betalt mange ganger mere . Anonymkode: 13b2d...fe6 Ehh, jeg elsker hunder. Dersom det er fra FOD så kan man gjerne betale så mye man har råd til, men fra en privatperson så burde man ikke betale. Ikke nok med at personen ikke klarer forpliktelsen med å ha hund, men attpå til skal de prøve å få penger for det.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #14 Skrevet 5. februar 2017 2 minutter siden, xinnia skrev: Er vel ingen fasit på dette.. er planen å bruke den som avlshund og den er helsetestet fri for sykdommer, og premiert på utstillinger etc, så vil jeg tro at prisen ligger fra 25 000 og oppover. Er det derimot en hund med store issues som trengs å jobbes med- så kan det være at en symbolsk sum er bedre 3-5000kr kanskje.. Uansett mener jeg at dyr ikke bør gies bort. En tenker seg gjerne 2 og 3 ganger før man bestemmer seg om man må betale litt 5000 er ok, selv om lav sum. MEN! Jeg er så jækli lei av at folk har misoppfattelsen at dumpede omplasseringshunder har så utrolig mye issues!! Det trenger de overhodet ikke å ha, derimot tidligere eier er ofte møkkafolk med masse issues!. Det er forkastelig å kjøpe syke* ja!!det er det mange av I Norge! oppdrettshunder når hunder blir drept fordi de de er overflødige" takket være mennesker. Slutt å "selg inn" issue adopsjonshunder ! antar mange oppdrettere som spiller opp under disse " umulige omplasseringshundene,"grådige beist som de er. Anonymkode: 13b2d...fe6 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. februar 2017 #15 Skrevet 5. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg som skal kjøpe omplasseringshunden. Han er godt oppdratt. Vi skulle bli enige om pris, så jeg vil gjerne vite hva som er vanlig. Jeg ønsker ikke å betale tusenvis av kroner, men jeg ønsker virkelig denne hunden. TS Anonymkode: a7312...426 Be henne komme med et forslag, så begynner du å prute.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #16 Skrevet 5. februar 2017 5 minutter siden, Herr Heftig skrev: Ehh, jeg elsker hunder. Dersom det er fra FOD så kan man gjerne betale så mye man har råd til, men fra en privatperson så burde man ikke betale. Ikke nok med at personen ikke klarer forpliktelsen med å ha hund, men attpå til skal de prøve å få penger for det. Ok. Er det en drittsekk som kvitter seg lett og ledig med en hund , så er det sikkert annet sykelig som foregår forøvrig. Anonymkode: 13b2d...fe6
Hmmmmmm Skrevet 5. februar 2017 #17 Skrevet 5. februar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg som skal kjøpe omplasseringshunden. Han er godt oppdratt. Vi skulle bli enige om pris, så jeg vil gjerne vite hva som er vanlig. Jeg ønsker ikke å betale tusenvis av kroner, men jeg ønsker virkelig denne hunden. TS Anonymkode: a7312...426 Jeg betalte 5000 kr for en renraset hund, 2 år gammel i fjor. 1
MrsPiggyBank Skrevet 5. februar 2017 #18 Skrevet 5. februar 2017 Jeg tenker at det hele avhenger av hvem du "kjøper" den av, og årsaken til at den omplasseres. Jeg synes man uansett skal måtte betale for en hund, ung eller gammel, for å skremme vekk de minst seriøse folka. Omplasseres den via FOD eller tilsvarende betaler man jo også for arbeidet de gjør, og det er ikke gratis. Omplasseres hunden fordi eier ikke lenger har mulighet til å ta seg av hunden, så tenker jeg at betalingen bør være en symbolsk sum, og ville heller fokusert på å sikre at ny eier har råd til forsikring, godt fôr og veterinær. Mellom 1000 og 5000 høres fornuftig ut i mitt hode, men jeg ville også forventet en chippet hund med papirer på veterinærhistorie og at vaksiner osv er i orden, samt en ryddig kontrakt med eier. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #19 Skrevet 5. februar 2017 Jeg kan godt kjøpe en voksen veltilpasset hund, eller en hund som er trent til det jeg skal ha den til. Men jeg betaler ikke for trøbbel eller ekstraarbeid. Har ikke selger lagt inn de timer arbeid i hunden som kan forventes for å få en veltilpasset hund utfra de forutsetninger rasen og individet har for at den skal bli normal, og har den ikke de helsesjekker en voksen hund bør ha, så burde egentlig eier betale for at hunden får et nytt hjem. Har ordnet kjøp av flere hunder og har betalt opptil 30 000 selv for en ett år gammel hund. Men da vet jeg hva jeg får. Anonymkode: d5f92...926 1
Sykkelkopp Skrevet 5. februar 2017 #20 Skrevet 5. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 4000 for en 3 år gammel omplasseringshund? ? Det er jo dette voksne utstillingshunder går for! Anonymkode: 64a6e...efb Hva slags utstillingshunder er det du har sett? Min kostet 11000 som valp og er verdt mye mer nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå