Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

NRK har informert massivt om viktigheten av å stille inn kanalene på nytt (scanne) når FM-nettet slukkes. Det de derimot IKKE har sagt i reklamene sine er at hvis du har en førstegangs-DAB (altså uten DAB+) så vil du bare få inn P4 og Radio Norge av rikskanalene. Du må kjøpe en adapter eller en DAB+-radio for å kunne høre på NRK radio igjen! Faders amatørskap!

http://www.dagbladet.no/kultur/telefonstorm-om-dab-folk-vaknet-til-lydlose-radioer/66626469

Anonymkode: cab33...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Nrk har formulert seg uklart om overgangen til Dab+. Det har vært snakk om "dab" og at "FM-nettet slukkes," som du sier. De har fått det til å høres ut som at FM-båndet legges ned i Norge. Først nå i det siste har de spesifisert at det er dab+ og at det er rikskanalene som går av FM men at det fremdeles er mange lokale radiostasjoner som vil bruke FM. 

Det er ikke gitt at folk flest går rundt og vet alt dette om radio.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor noen kjøper DAB i det hele tatt. Det er slutt på det i løpet av få år når man har internett overalt. 

Kjøp et lydsystem med wifi, for eksempel Sonos eller et rimeligere alternativ. Vips - perfekt radio via internett. Og aller radiokanaler i verden tilgjengelig med perfekt lyd. Så slipper man å ta hensyn til FM, AM, DAB eller DAB+... 

Anonymkode: 8d48f...935

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Emera skrev:

Jeg synes Nrk har formulert seg uklart om overgangen til Dab+. Det har vært snakk om "dab" og at "FM-nettet slukkes," som du sier. De har fått det til å høres ut som at FM-båndet legges ned i Norge. Først nå i det siste har de spesifisert at det er dab+ og at det er rikskanalene som går av FM men at det fremdeles er mange lokale radiostasjoner som vil bruke FM. 

Det er ikke gitt at folk flest går rundt og vet alt dette om radio.

Enig. De har snakket om DAB mens det egentlig DAB+ det handler om, som om DAB og DAB+ er det samme! Alt det preket om "DAB" fikk i hvert fall meg til å tro at "ja, men jeg har jo DAB-radio, så da er vel alt i orden da"! (Kjøpt for 10 år siden). Kunne de ikke bare kalt DAB+ for DUB i stedet (eller ett eller annet), så hadde vi sluppet denne forvirringen!

Skrevet
På 4.2.2017 den 13.45, AnonymBruker skrev:

NRK har informert massivt om viktigheten av å stille inn kanalene på nytt (scanne) når FM-nettet slukkes. Det de derimot IKKE har sagt i reklamene sine er at hvis du har en førstegangs-DAB (altså uten DAB+) så vil du bare få inn P4 og Radio Norge av rikskanalene. Du må kjøpe en adapter eller en DAB+-radio for å kunne høre på NRK radio igjen! Faders amatørskap!

http://www.dagbladet.no/kultur/telefonstorm-om-dab-folk-vaknet-til-lydlose-radioer/66626469

Det er lenge siden de snakka om at det er DAB+ som er det skal gjelde fra da de begynner å slukke FM nettet! Du må følge med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...