Gå til innhold

Kvalme

Fremhevede innlegg

Skrevet

I de siste to ukene, så har jeg følt meg kvalm hele tiden nesten.

noen ganger kjennes det ut som jeg skal spy når som helst, men spyr aldri.

Jeg er sterilisert og er ikke gravid. 

Er ikke kvalm 24 timer i døgnet, men mange timer om dagen hvertfall. Hva kan dette komme av? Og hvordan skal jeg få bort den kvalmen? 

Fungerer så vidt i jobb, men det er jo fordi det går så opp og ned med formen. 

Er det noe jeg kan gjøre selv for å få bort kvalmen? Noen tabletter som funker?

Anonymkode: bd875...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seabands reisesykearmbånd. Reisesyketabletter.

Pass på å få i deg nok drikke, væskemangel kan gi kvalme.
Mot uggenhet syns jeg litt salte potetskruer og iskald cola hjelper.
Spis regelmessig før du rekker å bli sulten, ca. hver 3. time.

En tur i frisk luft kan hjelpe mot kvalme.

Få deg sjekka hos legen om det er noen bakenforliggende årsak til kvalmen.

Anonymkode: 2b134...e1d

Skrevet

Jeg blir kvalm i perioder med mye stress.

Anonymkode: 3ebd5...244

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Ingefær hjelper mot kvalme, legg et par skiver i varmt vann og la det trekke, drikk det som te. Kvalme som vedvarer bør du sjekke ut, går det ikke over i løpet av neste uke bør du ta en tur til legen og sjekke at at er som det skal. I høst gikk det virus med kvalme uten oppkast, du kan ha fått dette selv om viruset er godt på retur.

Skrevet
7 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Ingefær hjelper mot kvalme, legg et par skiver i varmt vann og la det trekke, drikk det som te. Kvalme som vedvarer bør du sjekke ut, går det ikke over i løpet av neste uke bør du ta en tur til legen og sjekke at at er som det skal. I høst gikk det virus med kvalme uten oppkast, du kan ha fått dette selv om viruset er godt på retur.

Hvor mye ingefær skal man bruke da? Skreller man av eller hvordan fungerer dette? 

Vi hadde noe omgangssyke i hus uten at jeg fikk noe utslag av dette (pleier som regel være heldig og ikke bli smittet) 

Antok at jeg fikk det uten oppkast men siden det har vedvarert og kommer og går så blei dette fryktelig utmattende. 

Takk for tips, det skal prøves :) 

Gjest Daryl Dixon
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye ingefær skal man bruke da? Skreller man av eller hvordan fungerer dette? 

Vi hadde noe omgangssyke i hus uten at jeg fikk noe utslag av dette (pleier som regel være heldig og ikke bli smittet) 

Antok at jeg fikk det uten oppkast men siden det har vedvarert og kommer og går så blei dette fryktelig utmattende. 

Takk for tips, det skal prøves :) 

Jeg bruker fersk ingefær og bruker da 3 siver på ca 5mm hver, trenger ikke skrelle men vaske av utvendig. Jeg bruker ikke sukker i for blir enda kvalmere av det. Hender seg jeg lager litt mer om gangen og setter det kaldt, er ikke alltid det e rlike godt med varmt drikke når man er kvalm..

Skrevet

Har prøvd ingefær, det fungerte dessverre ikke på meg.

Anonymkode: 3ebd5...244

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seabands reisesykearmbånd. Reisesyketabletter.

Pass på å få i deg nok drikke, væskemangel kan gi kvalme.
Mot uggenhet syns jeg litt salte potetskruer og iskald cola hjelper.
Spis regelmessig før du rekker å bli sulten, ca. hver 3. time.

En tur i frisk luft kan hjelpe mot kvalme.

Få deg sjekka hos legen om det er noen bakenforliggende årsak til kvalmen.

Reisesyketabletter skal en ta 1 - 2 timer før avreise. Slike tabletter skal ikke brukes regelmessig, som medisin. Det er bedre at ts snakker med legen om dette

Anonymkode: 3c1de...2eb

Skrevet
20 timer siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg bruker fersk ingefær og bruker da 3 siver på ca 5mm hver, trenger ikke skrelle men vaske av utvendig. Jeg bruker ikke sukker i for blir enda kvalmere av det. Hender seg jeg lager litt mer om gangen og setter det kaldt, er ikke alltid det e rlike godt med varmt drikke når man er kvalm..

Takk for godt tips :) 

hvor ofte burde man ta et glass av dette? Må si det er overraskende at det hjalp der og da.. men kvalmen kom fort tilbake. Det poitive er at jeg ikke har stått opp kvalm nå. 

Skrevet

Jeg syns ikke du skal gå rundt med denne kvalmen din uten å utrede den videre, er det like ille neste uke, ta deg en legetime. 
Sånn ellers, spiser du regelmessig så det ikke går for lang tid mellom måltidene? 

Drikker du nok vann?

• Liker 1
Gjest Daryl Dixon
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt tips :) 

hvor ofte burde man ta et glass av dette? Må si det er overraskende at det hjalp der og da.. men kvalmen kom fort tilbake. Det poitive er at jeg ikke har stått opp kvalm nå. 

Hvis du har det klart i en kanne i kjøleskapet så kan du ta et halvt glass hver gang det går over.  og så ringe legen i morgen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...