Gå til innhold

Backpacking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer meg bra med 70l sekk, da blir man tvunget til å drasse på mindre. Min erfaring er at t-skjorter og truser er det vikitgste, ellers kan man handle inn eller vaske. Det man handler kan man sende hjem i posten.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg husker ikke hvor stor sekk jeg hadde, men dro hjemmefra meg 12 kilo i sekken og en liten sekk på magen med håndbagasjen.

Jeg shoppet som en gal og fikk alt med meg hjem. Ryggsekken veide 20,5 kilo og den lille hadde jeg klart å stappe 12 kilo i!! :o i tillegg hadde jeg en stor pose med klær fra skredderen som jeg bar på.

Skal man på lengre turer (jeg var bare en mnd) Er det mange som velger å sende det hjem. Bruk den tregeste og billigste måten (tror det er med båt). Da kommer tingene dine hjem samtidig som deg! :-)

Jeg hadde med meg lite klær, et par joggesko og Spotec sandaler (vanvittig gode sandaler som du får kjøpt på army shop). Joggeskoene kastet jeg ganske fort for vi fant ut at vi ikke skulle på skogstur og da ville de ikke være særlig nødvendige. :wink: Det var nok utstyr og toalettsaker som tok mest plass (lakenpose fra nomaden, myggnetting, håndkle, musikk, osv) Vi hadde også med små håndkler som tørker veldig fort. kommer ikke på mer akkurat nå...

Pam

Skrevet

Sekken min rommet 70 liter.

Jeg var borte 4 mnd og sendte hjem ting (ca 10kg) fra Australia. Funket greit det... Hadde likevel 22kg i sekken da jeg reiste hjem :wink:

Ellers hvis du vil spare plass: Dropp hånkler! Det tar utrolig mye plass. Ta heller med/kjøp saronger. De tørker fort og tar liten plass. Dessuten kan de jo brukes som skjørt :wink:

Skrevet
Kommer du til å reise eller?

Er spent på å høre hva det blir til jeg :wink:

Jeg er altså trådstarteren, med nick denne gang :)

Hmm... ja det var det da :wink: De siste to månedene har jeg lagt det hele litt på hylla, for nå er det bryllup som står i tankene, og bryllupsreisen :ler: Men om det ikke blir barn med det samme, så har jeg forferdelig lyst å dra på langtur om kanskje ett år eller to. Har ikke gitt opp enda! Og alt det positive dere skriver gjør at jeg føler jeg går glipp av noe om jeg ikke drar. Føler jeg kanskje begynner å bli litt "gammel" for backpacking om noen år, men bedre sent enn aldri! Skal ihvertfall gi beskjed hvis (når! :sjarmor: ) jeg pakker sekken og drar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...