Jegvetik Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 (endret) Hei! Noen netter våkner jeg opp med ekstreme smerter i brystet (midt i), rett over mageregionen. Smertene ligger også i øvre del av ryggen (mellom skulderbladene, men litt nedenfor). Smertene varer ofte i flere timer, men pleier å gå over til neste dag, og da går det gjerne en måned før jeg får liknende smerter igjen. Symptomene likner på hjerteinfarkt, men til nå har det jo alltid gått over. Kan det være hjerteinfarkt likevel? Leser jo på nettet at man bør oppsøke lege uansett når man har smerter i brystet. Tidligere har jeg slått meg til ro med at det er muskelsmerter i brystveggen - stemmer dette med varigheten på smertene (flere timer av gangen) og hyppighet på forekomst (cirka en natt i mnd, muligens litt mindre)? Tusen takk for alle svar. Føler meg ikke helt komfortabel med å ringe 113 uten at jeg vet at noe er alvorlig galt. Endret 4. februar 2017 av Jegvetik
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Legevakt neste gang du får smerter. Du bør utredes Anonymkode: 62327...44e
Cata Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 Jeg er enig at du bør få det sjekket, men tenker som så at hadde det vært hjerteinfarkt så hadde du antakelig vært dau nå... Kan du ikke bestille en legetime og be om sjekk selv om du ikke har smerter der og da, ettersom det er noe som kommer igjen og igjen? Forøvrig synes jeg det høres ut som muskelsmerter av det slaget som har oppnavnet "Djevelens klo" - aner ikke hva det heter i virkeligheten. Det føles som om noen spenner et bånd stramt rundt brystregionen og gjør vondt i både bryst og rygg. Hos meg varte imidlertid den greia i omtrent tre måneder før jeg fikk surret meg avsted til kiropraktor som fikset det ved å få opp en låsning i ryggen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 Høres litt rart ut å ha hjerteinfarkt 1 gang i mnd, kun på natt. Men skal ikke si at det ikke er det. Hvor gammel er du, kjønn, er du overvektig/lever usunt, røyker du? Anonymkode: 88853...a7f 1
Jegvetik Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2017 (endret) Tusen takk for svar! jeg er i starten av 20-årene, jente, slank, spiser sunt og variert, trener mye (4 ganger i uken). Aldri røykt. Ingen i familien min har heller hatt hjerteinfarkt som jeg vet om. Har tidligere slitt med lavt blodtrykk. føler mao at jeg har gode forutsetninger for å IKke få det, men siden symptomene er så slående like er det lett å bli bekymret. Endret 4. februar 2017 av Jegvetik
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 8 minutter siden, Jegvetik skrev: Tusen takk for svar! jeg er i starten av 20-årene, jente, slank, spiser sunt og variert, trener mye (4 ganger i uken). Aldri røykt. Ingen i familien min har heller hatt hjerteinfarkt som jeg vet om. Har tidligere slitt med lavt blodtrykk. føler mao at jeg har gode forutsetninger for å IKke få det, men siden symptomene er så slående like er det lett å bli bekymret. Da høres det lite sannsynlighet ut. Kan være mange andre årsaker til brystsmerter enn hjerteinfarkt. Hva med angstanfall? Anonymkode: 88853...a7f
Jegvetik Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da høres det lite sannsynlighet ut. Kan være mange andre årsaker til brystsmerter enn hjerteinfarkt. Hva med angstanfall? Anonymkode: 88853...a7f Ja, har hørt det kan gi liknende smerter. Kan godt hende, men har ikke noe som likner på engstelige tanker eller sånne ting. Men for alt jeg vet er det vel kanskje mulig å bare merke det fysisk.
Jegvetik Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2017 Skal komme meg til en legesjekk. Det har vært vanskelig å gjøre det til nå siden det tross alt går over og at alt stort sett kjennes helt fint til vanlig. Problemet virker ikke så stort når jeg ikke har smertene, men fy flate det er grusomt når det først står på.
Jegvetik Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, Cata skrev: Jeg er enig at du bør få det sjekket, men tenker som så at hadde det vært hjerteinfarkt så hadde du antakelig vært dau nå... Kan du ikke bestille en legetime og be om sjekk selv om du ikke har smerter der og da, ettersom det er noe som kommer igjen og igjen? Forøvrig synes jeg det høres ut som muskelsmerter av det slaget som har oppnavnet "Djevelens klo" - aner ikke hva det heter i virkeligheten. Det føles som om noen spenner et bånd stramt rundt brystregionen og gjør vondt i både bryst og rygg. Hos meg varte imidlertid den greia i omtrent tre måneder før jeg fikk surret meg avsted til kiropraktor som fikset det ved å få opp en låsning i ryggen. Jo, skal gjøre det! Tusen takk for svar! Jeg har også tenkt at det virker som en form for muskelsmerter. Hadde du vondt i 3 mnd i strekk eller kom det og gikk?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #10 Skrevet 4. februar 2017 Kan også være luftsmerter. Får det en gang i blandt selv. Anonymkode: 6ad6a...bd3
Cata Skrevet 4. februar 2017 #11 Skrevet 4. februar 2017 Akkurat nå, Jegvetik skrev: Jo, skal gjøre det! Tusen takk for svar! Jeg har også tenkt at det virker som en form for muskelsmerter. Hadde du vondt i 3 mnd i strekk eller kom det og gikk? Jeg hadde vondt i 3 mnd i strekk etter det jeg kan huske. Det kom veldig akutt - over en restaurantmiddag faktisk- og jeg husker jeg tenkte "Hjelp, triller jeg om med hjerteinfarkt her så blir det skrekkelig pinlig" . Prøvde først å få det massert opp for jeg var rimelig sikker på det var muskulært ettersom jeg ikke falt om. Det var da jeg fikk høre det merkelige navnet. Massasje hjalp ikke så jeg skalerte opp til kiropraktor, og da ble jeg helt bra.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #12 Skrevet 4. februar 2017 Kan også oppleve sånne smerter. Eller vil ikke kalle smerter akkurat, men mer sånn "støl" følelse. Og da hr jeg gjerne hatt litt vondt i nakken osv. Anonymkode: d92d9...44f
Jegvetik Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan også være luftsmerter. Får det en gang i blandt selv. Anonymkode: 6ad6a...bd3 Det har jeg jaggu ikke tenkt på!!! Kommer det veldig akutt og gjør det så vondt at man våkner av det? Har tidligere slitt litt med luftsmerter selv, men det har vært i skulderen og en litt mer sviende smerte.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #14 Skrevet 4. februar 2017 10 minutter siden, Jegvetik skrev: Men for alt jeg vet er det vel kanskje mulig å bare merke det fysisk. Jeg fikk det av stress og fikk ikke med de engstelige tankene. Anonymkode: 665f5...d8b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #15 Skrevet 4. februar 2017 Dør man alltid av hjerteinfarkt hvis man ikke blir behandlet eller kan det komme å gå som forklart i denne tråden? Leste at de fleste dør innen første timen. Siden du fremdeles er her så tenker jeg at det lover veldig godt. Men jeg forstår godt bekymringen din og blir glad av å se at du får så mange gode svar her <3 Anonymkode: 1ca54...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #16 Skrevet 4. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dør man alltid av hjerteinfarkt hvis man ikke blir behandlet eller kan det komme å gå som forklart i denne tråden? Leste at de fleste dør innen første timen. Siden du fremdeles er her så tenker jeg at det lover veldig godt. Men jeg forstår godt bekymringen din og blir glad av å se at du får så mange gode svar her <3 Anonymkode: 1ca54...cfd Nei, man dør ikke alltid av hjerteinfarkt. Mange har hatt hjerteinfarkt uten å vite. Har som oftest kjent på noe, men ikke tenkt at det var hjerteinfarkt. Hos kvinner er det vanlig med smerter i nakke og ansikt. Ikke kun i brystet man kjenner det. Lite sannsynlig hos en så ung kvinne uten risikofaktorer. Anonymkode: 88853...a7f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå