AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 hei! Jeg er i 80 prosent stilling og ble i dag sykemeldt hundre prosent. Men oppdaget nå at legen min har ført på at jeg har hundre prosent stilling, og sykemeldingen min trer i kraft fra og med mandag.. Og legekontorwt er selvfølgelig stengt i morgen.. Og legen har allerede sendt avgårde papirene til nav.. Siden meldingen ikke er helt korrek, må jeg da på jobb på mandag?:\ eller holder det at jeg ringer legen på mandag og sier ifra? Og om jeg bare er sykemeldt en uke, kan jeg da levere den når jeg er tilbake mtp at den ikke er riktig? Må jeg ringe nav også? Redd for å bli tatt for juks.. Anonymkode: ef271...b96
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Du er 100 % sykmeldt fra jobben din, stillingsprosenten angir kun hvor mye du jobber. Sykemeldingen er korrekt. Anonymkode: c02cd...643
Drakken90 Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hei! Jeg er i 80 prosent stilling og ble i dag sykemeldt hundre prosent. Men oppdaget nå at legen min har ført på at jeg har hundre prosent stilling, og sykemeldingen min trer i kraft fra og med mandag.. Og legekontorwt er selvfølgelig stengt i morgen.. Og legen har allerede sendt avgårde papirene til nav.. Siden meldingen ikke er helt korrek, må jeg da på jobb på mandag?:\ eller holder det at jeg ringer legen på mandag og sier ifra? Og om jeg bare er sykemeldt en uke, kan jeg da levere den når jeg er tilbake mtp at den ikke er riktig? Må jeg ringe nav også? Redd for å bli tatt for juks.. Anonymkode: ef271...b96 Uansett har du egenmeldingsdager. Om du ikke har brukt dem opp.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 ja det er jeg klar over, men på meldinen står det: Stillingprosent: 100, OG at pasienten har 100 % sykemelding. Skulle det ikke stått at stillingsprosenten er 80?... Anonymkode: ef271...b96
Leo Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Det høres feil ut, men det er ikke noe problem. Ring legekontoret på mandag og be om at det blir rettet opp. En sykmelding er ikke hugget i stein og kan endres av legen når som helst. Informer arbeidsgiver og send sykmeldingen du allerede har og den nye når du får den. Sykmelding skal sendes arbeidsgiver med en gang med mindre dere avtaler at du tar den med når du er tilbake. Hvis du kun er sykmeldt en uke er det uansett arbeidsgiver som betaler sykepengene dine.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Det samme skjedde meg for bare en måneds tid siden. Jeg fikk sykmeldingen i posten, etter å ha vært sykmeldt i noen dager allerede. Ringte legekontoret med en gang jeg så det, og fikk deretter ny sykmelding med riktig stillingsprosent. Ikke noe problem. Anonymkode: 1cdc0...fbb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Det høres feil ut, men det er ikke noe problem. Ring legekontoret på mandag og be om at det blir rettet opp. En sykmelding er ikke hugget i stein og kan endres av legen når som helst. Informer arbeidsgiver og send sykmeldingen du allerede har og den nye når du får den. Sykmelding skal sendes arbeidsgiver med en gang med mindre dere avtaler at du tar den med når du er tilbake. Hvis du kun er sykmeldt en uke er det uansett arbeidsgiver som betaler sykepengene dine. takk for svar:) jeg skal uansett innom jobben i morgen, bør jeg da bare ta med den jeg har nå som skal til arbeidsgiver? Sjefen er borte men da kan jeg jo legge igjen en lapp og forklare? Me bør jeg ikke ringe nav også siden legen min sa hun allerede hadde sendt den avgårde ? Eller er dette noe legen også mest sannsynlig kan ordne? Jeg får høre med legekontoret kanskje.. Men da har jeg hvertfall et bevis på at jeg er ufør i en uke.. Jeg trenger derfor ikke stille på jobb mandag? Egenmeldinger bruker jeg så og si aldri så dem har jeg nok av.. Anonymkode: ef271...b96
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme skjedde meg for bare en måneds tid siden. Jeg fikk sykmeldingen i posten, etter å ha vært sykmeldt i noen dager allerede. Ringte legekontoret med en gang jeg så det, og fikk deretter ny sykmelding med riktig stillingsprosent. Ikke noe problem. Anonymkode: 1cdc0...fbb så bra:) var det de som da også varslet nav eller måtte du ringe dem\dra dit selv? Jeg tar med meldingen i morgen of legger igjen en lapp der til sjefen om at jeg skal få en riktig en. Legen min er ganske fjern.. Aå er ikke overrasket Anonymkode: ef271...b96
Leo Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: takk for svar:) jeg skal uansett innom jobben i morgen, bør jeg da bare ta med den jeg har nå som skal til arbeidsgiver? Sjefen er borte men da kan jeg jo legge igjen en lapp og forklare? Me bør jeg ikke ringe nav også siden legen min sa hun allerede hadde sendt den avgårde ? Eller er dette noe legen også mest sannsynlig kan ordne? Jeg får høre med legekontoret kanskje.. Men da har jeg hvertfall et bevis på at jeg er ufør i en uke.. Jeg trenger derfor ikke stille på jobb mandag? Egenmeldinger bruker jeg så og si aldri så dem har jeg nok av.. Anonymkode: ef271...b96 Ta med den som skal til arbeidsgiver og legg den til sjefen din eller hvem det nå er som skal ha den. Dette er ingen stor feil og gjør ikke sykmeldingen din mer eller mindre gyldig. NAV trenger du ikke ringe. For det første skal de ikke utbetale sykepenger hvis sykmeldingen kun er for en uke og for det andre får de nå sykmeldinger elektronisk. Legen kan helt fint ordne dette og du trenger ikke stille på jobb på mandag. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: så bra:) var det de som da også varslet nav eller måtte du ringe dem\dra dit selv? Jeg tar med meldingen i morgen of legger igjen en lapp der til sjefen om at jeg skal få en riktig en. Legen min er ganske fjern.. Aå er ikke overrasket Anonymkode: ef271...b96 Jeg ante ikke at NAV skulle ha den i det hele tatt, så jeg tenkte ikke på det engang. Men er det sånn at NAV skal ha den, så vil jeg tro det er automatikk i at de sender den nye når de har rettet det opp. Jeg har i hvert fall fått de pengene jeg skal. Anonymkode: 1cdc0...fbb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 Takk for svar alle sammen:) den som stepper.inn forsjefen min er der i morgen så da regner jeg med at jeg kan forklare det for han. Var redd en sykemelding ikke var gyldig om det er en feil på den.. Men nå er jeg litt mindre stressa.. Da ringer je legen på mandag. Om sjefen skulle bli vanskelig har jeg uansett egenmeldinger. Men så urimelig kan hun da ikke være. Var ike min skyld:p . Takk, håper jeg blir frisk fort:) Anonymkode: ef271...b96
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #12 Skrevet 3. februar 2017 jeg håpee jeg hellee ikke trenger å dra dit kun for å levere den korrekte meldingen når jeg bae er borte en uke.. Jobben ligger et stykke unna... Anonymkode: ef271...b96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå