Gå til innhold

Når blir man for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når blir man egentlig for gammel til å fryde seg over at man har bursdag? I morgen (8. desember) fyller jeg 29 år, og jeg gleder meg!!

Håper kanskje noen gjør stas på meg på jobben, og at hele familien og alle vennene mine ringer meg. Det er MIN dag, og jeg gleder meg! Jeg har bakt boller som jeg skal ta med på jobben for å glede mine kolleger - selv om 29 ikke er noe rundt tall.

Jeg vet om så mange som ikke gjør noe stort nummer av at de har bursdag, men er det falsk beskjedenhet?

Jeg klarer ikke la være å fryde meg! Hver kveld den 7. desember er jeg alltid på mitt mest forventningsfulle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i alle fall ikke for gammel til å glede meg til bursdagen min! Men nå er jeg skuddårsbarn da, så det er hele fire år mellom hver gang.. Derfor synes jeg bare det er rett og rimelig at jeg får slå litt på stortromma når jeg først har bursdag :)

Skrevet

jeg er 22, og fyller snart år..håper at alle har glemt den..Jeg bryr meg ikke om bursdager..feirer ikke min og bryr meg heller ikke om andres..gjør meg ingen ting om de fint glemmer meg også..

har aldri hatt noen fest eller gjenster og pakker på dagen min.

Skrevet

Jeg er 26 og synes ikke bursdager er noe spesielt. Har ingenting med falsk beskjedenhet å gjøre, jeg har bare ikke behov for noen stor greie bare for meg. Jul derimot gleder jeg meg alltid til, mye mer sosialt, sammen med familien, god mat, god stemning.

Skrevet

Det er jo alltid hyggelig at noen husker på meg .. men kan vel ikke si at jeg gleder meg noe spesielt til bursdagene mine.

Synes riktignok det er koselig å samle venner enten til en rolig koselig kveld .. eller skikkelig fest ... når det passer sånn.. og en bursdag kan jo være det "sparket" man trenger for å dra i gang noe.

Skrevet

Eg blir snart 22 og på dagen er eg alltid litt sånn "ooops, har visst bursdag idag eg!". Syns ikkje den dagen er noko spesiell egentlig...

Syns det er kjempekoselig at folk huskar meg, å få gave, kort, tlf og sms. Men eg gledar meg ikkje på forhånd, og gjer sjelden noko spesielt ut av bursdagen min.

Skrevet

Jeg ble for gammel da jeg var 13,...faktisk. Fra det året har jeg grudd meg til hver bursdag. Jeg er ikke glad i oppmerksomhet som kun går på meg, og ser helst at hele bursdagen skal være over raskt.

Skrevet

Jeg har ivertfall ikke blitt for gammel enda... Jeg ble 33 i høst og hver gang er jeg like forventningsfull. Jeg håper på oppmerksomhet, blir kjempelykkelig over et gratulerer med dagen og en klem og jeg baker kaker til den store gullmedaljen. Det er ikke gavene som er det viktige, ikke misforstå, det er at andre husker på meg og vil si gratulerer som er det store for meg...

:oops:

Skrevet
Jeg ble for gammel da jeg var 13' date='...faktisk. Fra det året har jeg grudd meg til hver bursdag. Jeg er ikke glad i oppmerksomhet som kun går på meg, og ser helst at hele bursdagen skal være over raskt.[/quote']

Samme her.. hadde mitt siste bursdagsselskap på da jeg gikk på barneskolen.. Liker ikke å få oppmerksomhet med mindre jeg har gjort noe for å fortjene den, og er ikke særlig begeistret for gaver.

Gjest hipp hurra
Skrevet

Å, jeg kunne godt tenke meg at noen lagde et bursdagsselskap for meg. Det hadde vært hyggelig.

Jeg liker å få gaver og jeg liker å gi gaver. Mange gaver :sjarmor: og kake og ........ mmmm

Skrevet

jeg er 30 og er ikke for gammel!

jeg feiret riktignok ikke 30årsdagen like stort som mange mener jeg burde, men den ble feiret og det skal de!

Jeg synes det er kjempedeilig at folk husker på meg, og de som ikke husker meg blir behørlig på minnet om happeningen!!! :ler:

jeg vil gripe enhver anledning til å lage dagene til noe spesiellt, så bursdager er en god anledning til å fokusere på alt det positive!

gleder meg som en unge, er glad som en unge når jeg får pakker og enda mer glad som en unge når noen jeg ikke trodde husket meg kommer å gir meg en kjempeklem og gratulerer med dagen!! :)

(og passe skuffet over de jeg trodde skulle huske meg, som glemmer det helt bort...)

Skrevet

Er 33 og synes ikke bursdager er noe stas lenger. Jeg har jo levd 45% av forventet levetid! :ler:

Skrevet

Jeg er ikke så begeistret for bursdagen min. Det begynte vel med at to av venninnene mine på 11-årsdagen min ga uttrykk for at de syntes det var teit med leker og konkurranser. Klassebursdag var liksom det som var det store akkurat da, men det hadde ikke vi plass til.

Siden har jeg helt mistet lysten til å feire noe. Sist, da jeg fylte 20, hadde jeg stor fest sammen med to venninner, og det endte med at alle "mine" gjester dro tidlig, så jeg ble sittende igjen med en hel masse folk jeg aldri hadde sett før. Mine to medbursdagsbarn var henholdsvis sørpe full og fly forbanna, det var spy og søl og søppel overalt, en av mine beste venninner ble slått ned av eksen sin på vei hjem, og selv klarte jeg å låse meg inne på do, hvor jeg ble sittende i halvannen time og grine før jeg klarte å komme meg ut. Nå er jeg i hvert fall overbevist om at jeg aldri skal feire bursdagen min mer. Det er en dag som bør forbigås i stillhet. Hvis jeg bare får kake og klem av familien, så holder det i massevis.

Men gratulerer masse med dagen til deg, SuperNova!

Skrevet

Jeg gleder meg ikke til bursdagen lengre, jeg feirer den ikke spesielt, men blir glad for oppmerksomhet og gaver på dagen.

Det er jo bare min dag, og litt spesiell er den for meg fortsatt.

Skrevet

Jeg kan da fortsatt (og har vel alltid likt) at mine nærmeste husker på dagen min, men jeg har aldri hatt det store behovet for å holde fest eller selskap, i hvertfall ikke siden mamma sluttet å arrangere den obligatoriske familiesammenkomsten. Jeg blir 30 om litt over ett år og har vel mer eller mindre bestemt meg for å ikke feire noe mer enn vanlig. Det kan vel hende at noen synes det er dårlig at jeg ikke holder noen fest for dem, men det er vel opp til meg er det ikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror den siste bursdagen jeg ville feire ordentlig var min fjortende. Folk er forskjellige.

Så klart er det hyggelig at folk husker den, men noen bursdagsfest er det lenge siden jeg har hatt behov for.

Skrevet

He-he! Takk for gratulasjoner, Bergenspike og Virvel!

Dere er jammen søte som sukker!

Jeg koser meg veldig i dag. Synes litt synd på dere som snyter dere selv for en sånn herlig dag i året, selv om det er forståelig med tanke på enkelte uheldige opplevelser :ler:

Gjest lilletroll
Skrevet
Når blir man egentlig for gammel til å fryde seg over at man har bursdag? ...

ALDRI :)

Skrevet

Hoi,hoi - og GRATULERER MED DAGEN!!

:bursdag:

Synes det er stas med bursdager, jeg! Gleder meg alltid til bursdagen min, baker og ordner - og blir feiret!! Stor stas selv om jeg er over 30.

Kos deg på dagen din!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...