Gå til innhold

Får ikke henvisning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg når ingen vil henvise meg? Dette stedet jeg skal bli henvist til er det kun fastlege og psykolog som kan henvise til, men de vil ikke. De sier det ikke er noen vits for min behandling, noe jeg absolutt mener er feil. 

Eksempel: de mener jeg har ADHD og setter meg på sterke medisiner, jeg og noen andre utredere mener jeg ikke har ADHD, men en annen diagnose. Og de mener det ikke er relevant å finne ut av dette ? Hva annet kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 0fa86...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ingen plikt til p gi deg henvisning, du kan gå privat.

Anonymkode: bb458...6b7

• Liker 1
Gjest Frus3rtSjokkiz
Skrevet

hvilken diagnose mener dere du har? av nysgjerrighet, men også relevans?

Skrevet

Leger kan ikke henvise til alt en pasient ber om. Det har med prioritering i helsetjenesten å gjøre. Ved å si ja til noen, må man si nei til noen andre. Det er nok derfor gjort en vurdering på at det f.eks. ikke er grunnlag for å tro at en henvisning vil gi noen resultater for deg, og derfor har andre pasienter med behov for henvisning fått det. Du kan gå privat hvis du fortsatt ønsker å sjekke opp i hva du nå ønsker å sjekke opp i.

For å lese mer om prioritering i den norske helsetjenesten kan du klikke her.

Anonymkode: 85869...76f

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leger kan ikke henvise til alt en pasient ber om. Det har med prioritering i helsetjenesten å gjøre. Ved å si ja til noen, må man si nei til noen andre. Det er nok derfor gjort en vurdering på at det f.eks. ikke er grunnlag for å tro at en henvisning vil gi noen resultater for deg, og derfor har andre pasienter med behov for henvisning fått det. Du kan gå privat hvis du fortsatt ønsker å sjekke opp i hva du nå ønsker å sjekke opp i.

For å lese mer om prioritering i den norske helsetjenesten kan du klikke her.

Anonymkode: 85869...76f

Folk med angst og andre "lettere" ting blir henvist dit jeg vil. Her setter de meg på ADHD medsiner selv om en psykiater og en psykolog mener dette er feil. Er det liksom ikke viktig å få en klarhet i om jeg faktisk har ADHD før de gir meg dop? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk med angst og andre "lettere" ting blir henvist dit jeg vil. Her setter de meg på ADHD medsiner selv om en psykiater og en psykolog mener dette er feil. Er det liksom ikke viktig å få en klarhet i om jeg faktisk har ADHD før de gir meg dop? 

Bytt fastlege å se om det hjelper.

Anonymkode: 9ebeb...7b9

• Liker 1
Skrevet

Bytt lege. Det gjorde jeg. Legen jeg hadde skrev bare ut sykemelding etter sykemelding, han mente jeg bare var deprimert. At det var derfor jeg hadde vondt i magen, kastet opp, forstoppelse, var slapp, sliten, hadde migrene mye, og ekstremt trøtt hele tiden. Det at jeg lå på minus på jern, d-vitamin og b-vitamin gjorde ikke noe. 

Viste seg at jeg selv hadde rett, og at jeg har både laktoseintoleranse, cøliaki og Ibs.

Muskelknuten jeg hadde som var stor en tennisball, som han mente jeg måtte lære meg å leve med. Viste seg å være en svulst (god artet). 

Han nektet å henvise meg videre for utredning av noen av delene. Byttet lege som henviste med en gang. 

Begge stedene jeg ble henvist sendte inn klage på mine vegne. De synes det var veldig dårlig behandling av legen. Spesielt den såkalte muskelknuten. De mente at en hver lege burde ha forstått at det var en svulst. 

Flaks for meg at den var godartet. 

Anonymkode: 5603b...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...