Gå til innhold

Har lyst til å få 8 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen som har så stor familie? Tror dere det er for mye jobb?

Anonymkode: c5eab...45c

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Veit om nokre. Det var heller ikkje ein stor aldersforskjell. Sjølvsagt er det mykje jobb, og veldig dyrt. Men det er òg masse kos og ungene er jo aldri aleine :) 

Skrevet

Jeg kjenner ei som har 8 tette barn. Defår ingen hjelp fra familie og sånt, men det ser ut til at de klarer seg greit. De driver sitt eget firma og har gjort det i mange mange år og har vel hatt det man kaller suksess. Uten den friheten og de pengene firmaet har gitt dem hadde det muligens blitt verre.

Anonymkode: d0e3f...f32

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om noen som har så stor familie? Tror dere det er for mye jobb?

Jehovas Vitner og Smiths Venner? 

Det er sikkert ikke verre enn å få to barn. Det er stor forskjell på ett og to barn - men har du to kan du like gjerne få 8 : - ))

Anonymkode: 9db02...26b

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ei som har 8 tette barn. Defår ingen hjelp fra familie og sånt, men det ser ut til at de klarer seg greit. De driver sitt eget firma og har gjort det i mange mange år og har vel hatt det man kaller suksess. Uten den friheten og de pengene firmaet har gitt dem hadde det muligens blitt verre.

Anonymkode: d0e3f...f32

Så mottar de drøye nesten kr 8.000,- pr måned i ren barnetrygd 

Skrevet

Vet om en familie med 7 barn. De er etnisk norske og ikke religiøse. Har gått bra for dem.

Skrevet
6 minutter siden, Belle âme skrev:

og ungene er jo aldri aleine :) 

Er det bra? 

• Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mottar de drøye nesten kr 8.000,- pr måned i ren barnetrygd 

Er ikke grensen for BT 5 barn?

Anonymkode: 7d649...be3

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke grensen for BT 5 barn?

Anonymkode: 7d649...be3

Vet ikke,men håper det! :) 

• Liker 4
Skrevet

Hva med å prøve med 1 barn først? Også se an videre hva du tenker du kan klare? Lyst å få 8 barn? Hvorfor? Hvorfor 8stk? 

Greit det går fint for noen familier å ha så mange barn. Og foreldrene kan si at det gikk helt fint å ha så mange barn, men spør du barna så vil du kanskje kunne høre at de har opplevd det annerledes. Mine foreldre fikk 6 barn. Selv mener de vel det gikk helt fint, spør du meg så var det jævlig. Mine foreldre klarte ikke ta seg av oss, gi god nok omsorg osv. 

Hva om du får et barn med funksjonshemming. Om du allerede har 6 unger også får du nr 7 som krever veldig mye mer på grunn av sykdom eller annet? Hvordan tror du det blir for dere som foreldre? Hvordan blir det for resten av barna? 

Man bestiller ikke barn. Du vet ikke hvordan det blir før du har fått hvert enkelt barn. Så å spørre "tror du det er vanskelig" er helt teit 

Anonymkode: ee347...0e0

• Liker 13
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har så mange barn, men mine oldeforeldre hadde 16 barn og full gårdsdrift. Forstår ikke hvordan de fikk det til, en slik oppgave hadde jeg neppe mestret!

Anonymkode: 0fb14...367

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor 8stk? 

Anonymkode: ee347...0e0

• Liker 1
Skrevet

Er du relliøs?

Anonymkode: 5ef8f...4ab

Skrevet

Man får jo en av gangen, så dere merker jo når det blir tre-fire-fem om dete kan og vil fortsette. Man bestemmer seg ikke for å prøve på den 8. før man har syv fra før. 

Jeg vet om noen som har sju, og det har ikke gått så bra.

Anonymkode: 5dd7a...4e4

• Liker 1
Skrevet

Kjenner noen som var 7 søsken. Han jeg kjenner synes IKKE han hadde noen bra oppvekst. Fikk for tidlig ansvar for mindre søsken, foreldre hadde liten tid til de eldste etter hvert som det kom nye til. Alltid den minste som de andre syntes fikk all oppmerksomhet, noe som sikkert stemmer siden en baby trenger mye stell, men en  på 15 mnd er også liten og trenger omsorg. En på 4 år skal ikke ha "ansvar" for en på 15 mnd, noe han fikk. De hadde jo heller ikke råd til fritidsaktiviteter for ungene og klær gikk alltid i arv. Var nok enklere i gamle dager da det var mer vanlig, men i dag ville jeg  IKKE fått så mange barn. Det er en helt annen livsstil i dag enn det var for 100 år siden. Tror nok sjansen for at barna ville blitt utsatt for mobbing, bare fordi de er mange søsken er stor. Hører nok om flyktninger som har 5-6 barn, hvordan folk snakker nedsettende om disse familiene. Nå trenger jo heller ikke flyktninger som har fått oppholdstillatelse i Norge skaffe mange barn for å bli forsørget når de blir gamle. Noe som de hadde hatt behov for i sitt fødeland hvor det ikke finnes et trygdesystem, pensjoner mm.

• Liker 15
Skrevet

Jeg er en av nesten så mange søsken. Det har gått veldig bra med oss, og vi er ganske tett knyttet også. Vi er søsken på godt og vondt, og det har vært mye kaos også. Det rant ikke over av penger akkurat, det sier seg vel selv. Men jeg ville ikke byttet det eller dem bort for alt i hele verden. Det er også ganske artig med alt jeg husker av barndommen til mine yngre søsken, det knytter oss enda tettere (tror jeg). Det er stor forskjell i alder for eldste og yngste, så yngste ble tidlig onkel for å si det sånn. :)

Anonymkode: cae93...d70

Skrevet

Grunnen til at jeg vil ha så mange barn er at jeg har 4 søsken og har hatt en fantastisk oppvekst med en stor familie, jeg og søsknene mine er også veldig gode venner idag og siden jeg har hatt en så fin oppvekst vil jeg ha en stor familie selv også. :) 

Gjest Belle âme
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bra? 

Eg synast det :)

Skrevet

:balltre:  

Anonymkode: eb357...284

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...