AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Jeg skulle ta en blodprøve og på skrivet jeg fikk sto det Diagnose, angst og depresjon. Jeg har slitt med angst MEN jeg har aldri fått en diagnose på dette. Jeg har vært i psykologisk behandling for en kortere periode, men på sluttjournalen står det at psykologen ikke kunne komme med en diagnose pga. hvor kort det varte. Og ja, jeg har vært hos legen og sagt at jeg føler meg deprimert...men det er en STOR forskjell mellom å være deprimert og å føle seg deprimert. Hvordan kan jeg få dette endret? Anonymkode: c144f...b0f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Først må du be legen rette opp i feilen. Hvis legen nekter, så må du ta det til fylkeslegen. Har de blodprøver for depresjon nå? Høres slurvete ut. Anonymkode: ccca6...070
ajarRun Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Hvordan "får" man en diagnose? Gir de deg et diplom eller noe?
Lill3My Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 31 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvordan "får" man en diagnose? Gir de deg et diplom eller noe? Hvorfor spør du på den måten der? Hva er poenget? (i tilefelle du virkelig ikke vet det: en diagnose gis av fagkyndig og havner i pasientens journal slik at det kan følges opp videre.) Har du aldri selv fått en diagnose? Aldri feilet noe i hele ditt liv? 2
ajarRun Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 3 minutter siden, Lill3My skrev: Hvorfor spør du på den måten der? Hva er poenget? (i tilefelle du virkelig ikke vet det: en diagnose gis av fagkyndig og havner i pasientens journal slik at det kan følges opp videre.) Har du aldri selv fått en diagnose? Aldri feilet noe i hele ditt liv? Jeg har blitt diagnostisert med angst, depresjon og ADHD. Eneste måten jeg "merket" at jeg fikk en diagnose var at jeg fikk en resept. Uten reseptene ville det for meg vært helt umulig å se at jeg hadde en diagnose uten å lese journalen. Noe som også er poenget mitt. Og hvis du lurte, jeg har kurert meg selv fra alle ved å tenke positivt. 1
minister-mio Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Noe må de vel skrive. Kan det være en slags "arbeidsdiagnose"?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 Jeg har fått diagnoser i hytt og pine uten utredning, men disse blir bare stående midlertidig. Til deg over: Diagnosene har stått i epikriser. Diagnoser: Akse 1 ICD 10 F401 "navn på sykdom" F.32.0 "navn på sykdom" Anonymkode: 3d5dc...481 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 3 timer siden, amativeReflection skrev: Hvordan "får" man en diagnose? Gir de deg et diplom eller noe? Man går til en psykolog og etter flere timer med konsultasjoner, får man en diagnose. ts Anonymkode: c144f...b0f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, minister-mio skrev: Noe må de vel skrive. Kan det være en slags "arbeidsdiagnose"? De må ikke skrive noe som helst. Jeg tok en blodprøve bare for å sjekke jernnivået mitt og hadde ingen ting med min mentale helse. Bare syntes det er veldig feil å tilla slike diagnoser helt uten videre. Jeg skal ta det opp med legen min. ts Anonymkode: c144f...b0f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 Det er fordi legen MÅ skrive en diagnose på rekvisisjonen, for å få refusjon fra Helfo. Mange leger er ganske frustrerte på dette, da de enten må skrive diagnoser pasienten har, eller de må finne på en diagnose... Men var det jernnivået som skulle sjekkes, burde legen heller skrevet anemi, eller misstanke om anemi, enn en psykisk diagnose... Anonymkode: ceda2...0de
ajarRun Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man går til en psykolog og etter flere timer med konsultasjoner, får man en diagnose. ts Anonymkode: c144f...b0f Psykiatreren satt ADHD etter ca 7 minutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå