AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Hei. Visste ikke hvor jeg skulle legge denne, er det feil får moderator bare flytte innlegget Var hos legen i dag å han mente jeg burde ta turen til en psykolog. Fikk ikke henvisning han ga meg bare ett visittkort til en privat psykolog og sa at det kostet noen 100 lapper i timen, det skulle jeg ha overlevd... Men ser på nettsiden til psykologen han ga meg visittkortet til at det er 700 kr timen og psykologen ville gjerne ha dobbel-time første gang. Da syntes jeg det blir fryktelig mye penger etterhvert da jeg sikkert ikke er ferdig "utredet" på 2 timer. Må jeg betale alt selv eller er det noen som vet om det er en måte å få dekket en del av kostnadene på? Anonymkode: f2763...4a4
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Privat må du betale alt selv, alternativt kan du be legen sjekke om denne psykologen har refusjonsavtale og henvise deg på den andelen. Noen private psykologer tar noen pasienter "offentlig", men det er få. Anonymkode: c2708...232
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Privat må du betale alt selv, alternativt kan du be legen sjekke om denne psykologen har refusjonsavtale og henvise deg på den andelen. Noen private psykologer tar noen pasienter "offentlig", men det er få. Anonymkode: c2708...232 Ble litt nysgjerrig. En psykolog uten driftsavtale. Det vil si han ikke få dekket noe av staten. Hvordan kan han ta noen offentlig? Eller har de avtale for noen få? ¨ Anonymkode: 74d73...ecf
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble litt nysgjerrig. En psykolog uten driftsavtale. Det vil si han ikke få dekket noe av staten. Hvordan kan han ta noen offentlig? Eller har de avtale for noen få? ¨ Anonymkode: 74d73...ecf Ikke så vanskelig å forstå, hvis du oversetter til et privat sykehus som kan ta imot bestillinger fra det offentlige. MR undersøkelse er det gjerne lang venteliste hos det offentlige, så sist jeg måtte ha fort, så bestilte legen min time hos et privat foretak. Anonymkode: 430ea...172
Zwish Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Man kan ha driftsavtale for f.eks. 50% stilling tror jeg. Google "psykolog driftsavtale" så finner du en liste (fordelt på fylke tror jeg) over psykologer som har offentlig avtale der du bor. Også må,du be fastlegen din henvise til en av dem. Ofte har de ventetid, men av og til kan man ha flaks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå