AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #21 Del Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, antbug skrev: Skulle nesten tro vi har barn i samme klasse, for akkurat det samme skjedde i klasserommet til mitt barn nå nylig. Læreren hadde brukt nesten de samme ordene, og i tillegg sagt at man aldri skulle stille spørsmålstegn ved hijabbruk fordi det var et religiøst symbol. Det siste synes jeg var ekstra ille, for da legger de jo lokk på alt sammen og både muslimer og etnisk norske som måtte ha innvendinger må bare tie stille. Jeg spurte ham om hun ikke hadde sagt noe om at det også blant muslimer er delte meninger om hijab og sømmelighet, men det hadde hun ikke gjort. Jeg synes ikke det er riktig av skolen å framstille saken på denne måten. Selv 13-åringen min var helt oppgitt etter skoletimen, for ungene står jo midt i dette og har jentevenner både med og uten hijab. På hvilken måte er dette problematisk for ditt barn ? Hva mener du læreren burde ha sagt? Anonymkode: 9e37a...7de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 3. februar 2017 #22 Del Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er dette problematisk for ditt barn ? Hva mener du læreren burde ha sagt? Anonymkode: 9e37a...7de Mitt barn ble opprørt på vegne av de to muslimjentene han kjenner som ikke bruker hijab, og han var etter det jeg forstår ikke alene. Den ene muslimgutten som var i klasserommet den dagen hadde visst også gjort et nummer av at for mange muslimske jenter gikk usømmelig kledd her vi bor. Jeg skrev hva jeg mener læreren burde sagt i innlegget du siterte. Hvis de først skal ta opp dette med hijab i undervisningen synes jeg også de bør tørre å ta en prat med ungene om at det er ulike meninger om hijab og sømmelighet også blant muslimer, og ikke bare si at det ikke er lov å stille spørsmålstegn ved bruken av plagget. Det er dårlig gjort mot de muslimske barna som ikke bruker eller har tenkt til å begynne å bruke hijab, og det er dårlig gjort mot alle barna som tenker og mener en hel del om saken og har behov for å lufte de tankene når en voksen styrer samtalen og ikke bare seg imellom i friminuttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #23 Del Skrevet 3. februar 2017 8 minutter siden, antbug skrev: Mitt barn ble opprørt på vegne av de to muslimjentene han kjenner som ikke bruker hijab, og han var etter det jeg forstår ikke alene. Den ene muslimgutten som var i klasserommet den dagen hadde visst også gjort et nummer av at for mange muslimske jenter gikk usømmelig kledd her vi bor. Jeg skrev hva jeg mener læreren burde sagt i innlegget du siterte. Hvis de først skal ta opp dette med hijab i undervisningen synes jeg også de bør tørre å ta en prat med ungene om at det er ulike meninger om hijab og sømmelighet også blant muslimer, og ikke bare si at det ikke er lov å stille spørsmålstegn ved bruken av plagget. Det er dårlig gjort mot de muslimske barna som ikke bruker eller har tenkt til å begynne å bruke hijab, og det er dårlig gjort mot alle barna som tenker og mener en hel del om saken og har behov for å lufte de tankene når en voksen styrer samtalen og ikke bare seg imellom i friminuttet. Skjønte ingenting av innlegget ditt asså. Prøv igjen. Anonymkode: e9696...5be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 3. februar 2017 #24 Del Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ingenting av innlegget ditt asså. Prøv igjen. Anonymkode: e9696...5be Jeg gidder ikke. Jeg synes heller du skal prøve litt hardere å skjønne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #25 Del Skrevet 4. februar 2017 Sitat I min familie har ikke hijab noe med sømmelighet eller anstendighet å gjøre. De kvinnene som bruker hijab bruker den for å respektere Gud. Ja, fordi de er lært fra barndommen at hvis de IKKE dekker seg viser de ikke respekt til Gud. Du skjønner hva hjernevasking betyr ikke sant? Hvis en måte å vise Gud respekt er til å dekke seg, hvorfor gjør ikke gutter og mannfolk det sammen da? Jeg kan love deg at Gud er mer opptatt om andre ting enn hva dere tvinger deres kvinner å ha på seg. Anonymkode: 7842e...41e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #26 Del Skrevet 4. februar 2017 På 03.02.2017 den 2.29, AnonymBruker skrev: Tror det er mange som ikke ser helt poenget her. Det er helt greit å informere ungdommen om at de som bruker hijab gjør det av sømmelighet. Men da er veldig viktig å også informere at dette ikke betyr at jenter uten hijab er usømmelige. Mange trekker dessverre denne slutningen. Og stempler dermed vanlig norske jenter som usømmelige og uanstendige, eller hore som det også heter. Og horer blir ikke akkurat behandlet bra. Anonymkode: 51905...e0f Det er mange grunner til at kvinner bruker hijab. Noen gjør det for å vise sømmelighet, noen gjør det for å skjule sin egen " usømmelighet", noen gjør det fordi det er forventet av dem, andre gjør det fordi lovene i landet man bor i krever hijab, småjenter bruker det fordi da føler de seg store akkurat som mamma, osv, osv. Det blir altså feil å bare legge vekt på sømmelighet når det bare er ett av momentene for at kvinner bruker hijab. Anonymkode: 71a44...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #27 Del Skrevet 4. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi de er lært fra barndommen at hvis de IKKE dekker seg viser de ikke respekt til Gud. Du skjønner hva hjernevasking betyr ikke sant? Hvis en måte å vise Gud respekt er til å dekke seg, hvorfor gjør ikke gutter og mannfolk det sammen da? Jeg kan love deg at Gud er mer opptatt om andre ting enn hva dere tvinger deres kvinner å ha på seg. Anonymkode: 7842e...41e Menn i islam er pliktig i å vise sin sømmelighet ved å senke sitt blikk når en kvinne går forbi, men norske menn generelt slår muslimske menn ned i støvlene på det området. Jeg føler at hvis det er noen som glor så er det muslimske menn, ikke alle selvsagt, men i langt større grad enn hva norske menn gjør. Anonymkode: 71a44...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #28 Del Skrevet 4. februar 2017 I Egypt som er et hovedsakelig muslimsk land så opplever over 80 prosent av egyptiske kvinner seksuell trakassering i det offentlige. Så selv om de fleste egyptiske kvinner kler seg på " muslimsk" vis, så hjelper ikke det når mennene ikke følger opp sine plikter i følge islam om å senke sitt blikk. Den naturlige omgangen som vestlige kvinner og menn har, skaper langt mer harmoniske samfunn, hvor alle er først og fremst mennesker og så kjønn. Anonymkode: 71a44...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #29 Del Skrevet 4. februar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er dette problematisk for ditt barn ? Hva mener du læreren burde ha sagt? Anonymkode: 9e37a...7de Nå er ikke jeg den du spør, men en lærer skal selvsagt gi alle grunner til at hijab brukes, ikke bare den " korrekte". Anonymkode: 71a44...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Else-Britt Skrevet 4. februar 2017 #30 Del Skrevet 4. februar 2017 Du skjønner sikkert også at en lærer i den offentlige skolen ikke kan fortelle barna at hijab er kvinneundertrykkende symbolisme fra en bakstrebersk religion som ligger 600 år bak oss i både åndelig og intellektuell utvikling. Det er din jobb som forelder å "ulære" den politisk korrekte vinklingen barna blir utsatt for på skolen. En lærer kan ikke gjøre den jobben for deg, da dette ville vært ensbetydende med karriere-selvmord for lærerens del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 6. februar 2017 #31 Del Skrevet 6. februar 2017 Tråden er ryddet for hatefulle innlegg. Alice i Eventyrland, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå