AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Hei! Jeg har sluttet å snuse. Faktisk har det gått 24 dager allerede, og det går egentlig ganske greit. Første uka var helt jævlig, så ga selve nikotinsuget seg og nå har jeg bare helt sykt lyst å ha noe under leppa. Hele omgangskretsen min snuser og jeg har til og med vært på byen et par ganger men har ikke sprukket enda, så planlegger jo å fortsette med det MEN det er ikke bare bare. Jeg har så sykt lyst på snus uten at det er abstinenser, og lurer på om det skal være sånn her for resten av livet? Slutter jeg noen gang å få lyst på snus, eller vil jeg alltid kjenne lysten uansett hvor lang tid det går? Det er ikke sånn at jeg har lyst på hele dagen, men når jeg for eksempel sitter på skolen så har jeg lyst på og tar meg selv i å vurdere å bomme en snus ca hver eneste dag Lurer også på om det skader å ta en snus? Har selvfølgelig ingen planer om å gjøre det, men kan ikke helt se for meg at en snus kan ødelegge 24 dagers snusslutt? Hvordan vil kroppen evt reagere på en snus når du tar den etter så lang tid Og noen som begynte å snuse igjen etter snusslutt? Eventuelt hvor lenge etter? Angrer du eller ikke? Det skal sies at jeg sluttet å snuse pga økonomien, ikke noe annet Anonymkode: faadd...10d
KaDust Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Erfaringsvis etter å ha sett på pappa prøve å slutte og snuse i flere år, så vil den ene snusen du bommer være nok til å få deg tilbake til snusing - altså vil det ødelegge for snusslutten din og du må starte om igjen. Den siste gangen pappa sluttet å snuse nå har det derimot gått mye bedre. Etter 3 måneder mistet han mer og mer lyst på snus, fordi han hadde startet å venne seg til å ikke ha snus under leppa. Nå virker han ikke å være påvirket av snuslyst i det hele tatt. Så det går over etterhvert, bare hold ut litt til. Hvorvidt det er skadelig eller ei er det mange forskjellige meninger på, så spørsmålet er jo heller om det er en risiko du er villig til å ta.
*Pixie* Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Jeg har sluttet å snuse to ganger, så det ene gangen varte det ikke. Grunnen til at jeg startet igjen var at jeg bommet en snus, det var nok til å få meg til å starte igjen. Jeg sluttet siste gang for litt over et år siden, og har ikke rørt en snus siden. Den følelsen om at du har lyst på snus går over, tok ca 3 måneder for meg før jeg innså at jeg ikke hadde tenkt på snus på over en uke. Skal sies at jeg noen ganger får lyst på snus ennå, hvis jeg er ute å spiser med venner og jeg ser en av dem ta seg en snus, men det er en mer nostalgisk lyst enn noe annet. Nå, over et år etterpå så savner jeg ikke snus lenger. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kan ta en eneste snus igjen, og det er helt greit. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå