Gå til innhold

Kan man ta overdose av inovanen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Deler leilighet med en venninne som har opplevd litt mye i det siste (dødsfall, mistet jobben og dumpa...). Så hun sliter naturlig nok om dagen. Støtter henne så godt jeg kan, og de er veldig forståelsesfulle på jobben hennes, så hun her ett opplegg der hun jobber det hun kan, stort sett 2-3 t hver dag. 

Hun var hos legen her om dagen, og han sier hun har en normal sorgreaksjon og det medfører en lettere depresjon. Han ville ikke gi noe anti deprisiva, men hun fikk resept på sovetabletter, imovane. 

Jeg vet hun tidvis tenker på å dø (tviler på at det er reelt), er det noen fare for at hun kan gjøre det med de sovetablettene? Prøvd å Google men blir ikke helt klok. Jeg skal bort i helgen og vurderer å ta de med meg for sikkerhestskyld...

Anonymkode: 8377b...022

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Deler leilighet med en venninne som har opplevd litt mye i det siste (dødsfall, mistet jobben og dumpa...). Så hun sliter naturlig nok om dagen. Støtter henne så godt jeg kan, og de er veldig forståelsesfulle på jobben hennes, så hun her ett opplegg der hun jobber det hun kan, stort sett 2-3 t hver dag. 

Hun var hos legen her om dagen, og han sier hun har en normal sorgreaksjon og det medfører en lettere depresjon. Han ville ikke gi noe anti deprisiva, men hun fikk resept på sovetabletter, imovane. 

Jeg vet hun tidvis tenker på å dø (tviler på at det er reelt), er det noen fare for at hun kan gjøre det med de sovetablettene? Prøvd å Google men blir ikke helt klok. Jeg skal bort i helgen og vurderer å ta de med meg for sikkerhestskyld...

Anonymkode: 8377b...022

Hvor mange tabletter tar hun pr kveld/før hun sovner? Legg igjen x antall tabletter til henne og ta med resten :)

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg tror dette spørsmålet gjelder venninnen?

Hun har mistet jobben, " og de er veldig forståelsesfulle på jobben hennes, så hun her ett opplegg der hun jobber det hun kan, stort sett 2-3 t hver dag." ??

Anonymkode: 18f6e...acc

Skrevet

Kjære TS. Jeg vil bare minne deg på at det ikke er lov til å diskutere dosering av medisin og suicidalitet her inne. Tråden kommer mest sannsynligvis til å bli stengt av en admin, da det kan være fare for din vennines liv og helse.

Siterer til regler:

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

* Dersom innholdet i tråden vurderes til å være såpass alvorlig at det er fare for liv og helse, kan tråden stenges med henvisning til lege.

Sitat

* Selvmordstanker, selvmordsmetoder, selvskadingsmetoder og tanker om spiseforstyrrelser.  Derfor vil slike tråder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner. Se dette innlegget for utfyllende forklaring. Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 kan du også kontakte Kors På Halsen.

Anonymkode: 53f6f...ef8

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for medisintips og stenges i hht flg:

Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Mvh Sulosi, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...