AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #21 Skrevet 9. februar 2017 Som så mange andre her så tenker jeg at dere må jo kutte så det ikke blir aktiviteter hver dag. Vi henter på SFO slik at vi er hjemme omtrent kl. 16. Da er det middag, litt lek, lekser, kanskje en dusj, osv. Tiden går. Vi har nå bare en førsteklassing og han går ikke på noen aktiviteter enda. Jeg tenker at han skal begynne på EN aktivitet og at det er nok med det. Ellers så blir det som du sier TS - ingen tid til lek eller samvær med familien! Anonymkode: 38d13...b06 1
Louiah Skrevet 9. februar 2017 #22 Skrevet 9. februar 2017 Jeg har bare to barnehagebarn og et spedbarn, så kanskje feil at jeg svarer. Mine to har turn en gang i uken og morsmålsopplæring en gang i uken, dvs to dager opplegg etter barnehagen. De dagene har vi ordnet det meste av middagen dagen før. Etter barnehagen spiser vi bare en salat, frukt eller nøtter også spiser vi middag (som blir kveldsmat kombinert) etter aktiviteten. Jeg vet ikke hvordan det er med skolebarn, men siden det også er lekser en skal følge opp så ville jeg holdt meg til organisert aktivitet to ettermiddager i uken. De bør jo få tid til å være med familien og se venner i nærområdet også.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #23 Skrevet 10. februar 2017 Høres slitsomt ut. Her har vi det sånn ca med 3 barn. 2 på SFO og 1 i barnehage. De har en aktivitet hver. Tirs og fre skjer ingen ting så da er dagene slik. 1615 jeg henter barn i bhg 1630. Jeg henter barn på SFO. 1640 jeg eller mannen starter på middagen. De to eldste barna gjør lekser og den som ikke lager middag hjelper til. Yngste mann leker som regel. 1730 middag 1745 fortsettelse med lekser om de ikke er ferdig. En av oss leker med minstemann 1815 leketid og fritid for alle 3 1845 kveldsmat for minstemann 1900 kveldstell av minste mann enten gjort av meg eller mannen. De andre ungene leker. 1915 lesestund for minstemann 1930 lyset slokkes 2000 kveldsmat de to eldste 2015 de eldste barna legger seg. Av og til leser vi andre ganger ikke. 2045 lys slukkes. ... Vi har gjort det sånn at de dagene barna har fritids aktiviteter så følger en av oss barna mens den andre har alt ansvaret hjemme. Barna er 4…7 og 9 år. Anonymkode: 8343f...632
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #24 Skrevet 10. februar 2017 På Thursday, February 02, 2017 den 19.40, AnonymBruker skrev: 1. Gjøre klar middagsretter i helgene, slik at det kun behøver en rask oppvarming eller å hentes ut av kjøleskapet. Det samme gjøres lunsjretter, slik at de slipper brødmat hver eneste dag. 2. Kun to fritidsaktiviteter i uka, samordne barnas aktiviteter, og samarbeide med andre foreldre slik at man ikke må kjøre og være med hver gang. 3. Lett mat rett etter skole. Middag sammen når hele familien er hjemme. Ingen telefoner 4. Alle klær gjøres klar i helgene, både til skole og til aktiviteter. og - lekser hjelper man til med på omgang. Det er sunt for alle parter. Med ferdiglagede middager er det ikke noe problem at en kommer senere hjem enn den andre. Anonymkode: de9e7...53a Hva slags ferdiglagede middager har du? Fantasiløs.... Har ofte kokte gulrøtter, brokkoli osv evt salat, kan jo ikke lages flere dager.før... Anonymkode: 60554...c35
Derpderp Skrevet 10. februar 2017 #25 Skrevet 10. februar 2017 Når jeg leser dette setter jeg sånn pris på løsningen min mor hadde for oss når vi var små. Hun var frisør og jobbet i to økter. Fra 07-15 og fra 17-19/20. slik fikk vi et par rolige timer sammen til middag fra kl 15 til 17, og etter det dro vi på fritidsaktiviteter/venner og hun tilbake på jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå