Gå til innhold

Uføreforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje dumt spørsmål, men når man har uføreforsikring, og etterhvert blir ufør, betaler man videre på forsikringen da? 

Jeg betaler 20 000 + i året i uføreforsikring, fortsetter jeg å betale dette etter forsikringen trer i kraft, og jeg får forsikringspenger utbetalt hver mnd?

Anonymkode: b90b0...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gjør man ikke. Da trer jo forsikringen i kraft.

Anonymkode: af5db...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall glad jeg har denne forsikringen, jeg ble alvorlig syk og får nå både fra klp og forsikringen i tilllegg til aap. Jeg anbefaler også kritisk sykdom, der fikk jeg utbetalt 250 tusen skattefritt. De kom godt med. 

Anonymkode: 9569f...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg er syk og NAV og jeg er i prosess der vi skal skrive uføresøknad. Jeg har innskuddsfritak og uførepensjon i min uføreforsikring, skulle visst meldt ifra til forsikringsselskapet for mer enn et år siden, men det visste ikke jeg, så nå er det snakk om noe tilbakebetaling også, håper de trekker skatt av det før det utbetales meg!

Har fått fullmakt fra forsikringsselskapet som jeg skal signere og returnere, så de kan få opplysninger om meg fra lege og NAV, regner med det er standard. Vet ikke helt hva jeg kan forvente nå, om forsikringsselskapet setter igang nå, så de 20 000 jeg har spart til forsikringsregningen som forfaller i juli, heller da kan gå til pensjonsparing, hvis jeg ikke skal betale på forsikringen mer. 

Er det noen som vet hvordan prosessen her er, så fint om dere vil si noen ord om det :) 

Anonymkode: b90b0...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i alle fall glad jeg har denne forsikringen, jeg ble alvorlig syk og får nå både fra klp og forsikringen i tilllegg til aap. Jeg anbefaler også kritisk sykdom, der fikk jeg utbetalt 250 tusen skattefritt. De kom godt med. 

Anonymkode: 9569f...e0e

Her har fu nok misforstått noe. Erstatning er ikke skattefri i en hver form. Det dpørs hvilken type erstatning/for hva, du får utbetalt. Skatten blir etterberegnet når ligningen blir gjort opp. 

Anonymkode: d1cc6...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har fu nok misforstått noe. Erstatning er ikke skattefri i en hver form. Det dpørs hvilken type erstatning/for hva, du får utbetalt. Skatten blir etterberegnet når ligningen blir gjort opp. 

Anonymkode: d1cc6...598

Ja men bare 5% skatt eller noe sånt. ikke vanlig inntektsskatt.

Anonymkode: af5db...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...