Gå til innhold

Besto ikke teoriprøven :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle ta teorien i dag, men fikk 9 feil :( Føler meg så dum nå. Skulle ikke ha endret noen svar etterpå. Da hadde jeg bestått. Nå må jeg vente hele to uker før jeg får tatt ny prøve.

Jeg har lest hele boka og tatt notater, tatt tester på nett og brukt teoriappen MYE og de siste gangene (10-15 ganger) fått 88-95% riktig. Så besto jeg ikke :( 

Noen som har tips til hvordan jeg kan bestå teoriprøven?

Anonymkode: ddd5a...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av dem kan virke som lurespørsmål. Så still deg selv spørsmålet: Er det det? Så kommer du på svaret. 

Anonymkode: f395a...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av spørsmålene er lurespørsmål. Du må bare prøve igjen. Jeg tok testen to ganger, første gang hadde jeg 11 feil, fordi jeg ikke tok meg god tid. Bruk all tiden, men ikke lås deg fast på et spm. Neste gang hadde jeg 3 feil :P 

Anonymkode: 1dbe7...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er "greit" å feile engang. Nå vet du hvordan og mindre nervøs du møter neste gang og kanskje kommer til å ha riktig alt.

uansett det er kjipt ja men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å prøve på nytt, ikke gi deg. Jeg hadde 8 feil første gangen jeg prøvde, DET var kjipt det.

Anonymkode: b9c8d...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å ikke gi opp, prøv igjen!

Gjør flere tester på nettet, og bruk god tid. Les spørsmålene nøye, og vær sikker på at du har forstått hva de spør etter. Så ser du på alternativene. Dette er en prøve med god tid, så bruk den godt 😊

Få gjerne noen til å spørre deg fra boka og, man kan aldri være for godt forberedt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klassens værste, altså et nek med iq på under 100. Var førstemann ferdig og hadde kun 3 feil. Det jeg gjorde var å slavisk pugge fakta... noe som er helt idiotskap, siden i dag husker jeg ingenting av det jeg pugget. Det er forskjell på å lære noe av erfaring som med kombinert teori og praksis enn det å huske noen ord fra en bok.

Det jeg slet mest med var oppkjøringen. Slet med endel selvtillit. Stod på 2. forsøk. Første sensor klaffet ikke med meg, 2. sensor var meget hyggelig og sa at jeg kunne bare slappe av og ta pauser imotsetning til 1. sensor :P 

Anonymkode: ebc10...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta så mange tester du kan på nettet og du står mye lettere.

Anonymkode: 11788...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finer man disse teoriprøvene på nettet?

Anonymkode: f395a...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2017 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Hvor finer man disse teoriprøvene på nettet?

Anonymkode: f395a...a05

Ta teoritentamen.no

Anonymkode: 2e90f...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare fortsett å lese, teste og kjøre så prøver du igjen om to uker. Ta deg tid, men ikke sitt unødig og gruble på om skal gå tilbake å rette osv. 

Tok teorien i går, fikk 5 feil. Fulgte magefølelsen og gikk ikke tilbake på noen spørsmål. Fikk 3 skilt jeg aldri har sett eller hørt om og synes ingen alternativ så logiske ut så fikk feil på de. Og så svarte jeg feil på to spørsmål som jeg vet svaret på. Kortslutning - var så nervøs at jeg holdt på å drite meg ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, February 02, 2017 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Skulle ta teorien i dag, men fikk 9 feil :( Føler meg så dum nå. Skulle ikke ha endret noen svar etterpå. Da hadde jeg bestått. Nå må jeg vente hele to uker før jeg får tatt ny prøve.

Jeg har lest hele boka og tatt notater, tatt tester på nett og brukt teoriappen MYE og de siste gangene (10-15 ganger) fått 88-95% riktig. Så besto jeg ikke :( 

Noen som har tips til hvordan jeg kan bestå teoriprøven?

Anonymkode: ddd5a...920

Teoritentamen.no og kjøretimer hos kjøreskole. Det koster litt hos teoritentamen men verdt det. 

Anonymkode: aaeca...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånt som skjer, husker kjørelæreren min pleide å si: "det verste som kan skje er at du må ta den på nytt".

Du har ingen grunn til å føle deg dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

TS her! Da var endelig teoritentamen bestått. Gjorde nok lurt i å investere i teoritentamen. Kjøpte for ei uke, brukte den i seks dager og besto teoriprøven forrige uke, med tre feil. :) Nå er det bare oppkjøringen det står på. 

Anonymkode: ddd5a...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får meg til å tenke tilbake til da jeg tok teorien i 1998. Jeg strøk to ganger, og den tredje var jeg bare akkurat innafor hvis jeg husker riktig. Strøk to ganger på oppkjøringen også. Jeg hadde altfor stor tro på egne evner den gangen. Husker da jeg ringte trafikkskolen for å ta min første time. Jeg uttalte at jeg selvsagt allerede kunne kjøre, og at jeg egentlig bare trengte dem for mørkekjøring, glattkjøring osv. Yeah right. Vi hadde ikke kjørt mange meter før han måtte trå på bremsen da jeg holdt på å meie ned ei dame i et fotgjengerfelt. Good times :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoriprøven var såre enkel. Leste gjennom boken en gang og øvde så på teoritentamen.no til jeg hadde greid null feil tre ganger på rad. Så det ble noen ganger jeg øvet..

Fikk null feil og bestod på første forsøk hos biltilsynet og var rimelig fornøyd med det.

Anonymkode: 11788...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...