AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Så slik er saken; Jeg startet å jobbe på min arbeidsplass for ca 2 år siden. Vi er en liten gjeng som jobber i skift; dagskift og kveldsskift. Noen ganger jobber vi mange, mange dager på rad, og så har vi mange fridager etter hverandre. Problemet er den at den ene kollegaen min skal gifte seg, og har bedt hele avdelingen. Jeg kan ikke si med hånden på hjertet at vi er de BESTE vennene akkurat, men jeg går overens bedre med ham enn resten. De andre + han selv har alle jobbet der alt fra 5 til 10 år og kjenner hverandre ganske bra. Så er problemet mitt; jeg har langfri når bryllupet er, som vil si at jeg kan reise. De andre derimot måtte trekke lapp og styre og ordne for å se hvem som må jobbe da eller ikke. Han som er mest venn med brudgommen må jobbe, og er selvfølgelig lei seg for det. Tvisten; jeg har i hemmelighet søkt på andre jobber da jeg egentlig vil vekk fra firmaet. Jeg har ikke fått napp enda, men forventer det veldig snart, og hvis jeg får ny jobb i løpet av februar så er min oppsigelse ferdig før bryllupet finner sted. Bør jeg fortsatt dra i så fall? Hvis jeg ikke får ny jobb; jeg føler jeg reiser i bryllupet av helt feil grunner. Jeg har dårlig samvittighet og har en liten stemme som sier at jeg bør bare jobbe den helga uansett og la de andre dra. Men; han som er mest venn med brudgommen har søkt sommerferie samtidig som meg, og jeg har tenkt at jeg bør spørre ham om et bytte; sommerferien eller bryllupet. Dette er vel regelrett slemt, er det ikke? Anonymkode: 21344...22a
Gjest antbug Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Ja, det er dårlig gjort. Et bryllup er en stor sak for de som gifter seg, og å invitere noen er en tillitserklæring. Da bør man strekke seg langt for å kunne komme. Å droppe et bryllup uten god grunn er respektløst og slemt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Kan vel ikke være slemt å melde avbud når det kun er kollega. Anonymkode: bc24b...725
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 spør han bestisen til brudgommen om dere skal bytte. han får bryllupet, du får sommerferien. blir så klart skikkelig løk om du bytter jobb og han sitter igjen med en ubrukelig sommerferie. men det vet jo ikke han enda. Anonymkode: f1b7d...803 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå