AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Heisann! http://www.tannlegeneiakersgata.no/images/Marketing/gallery/Tannbleking/bleking_pasient_1_for_medium.jpg(ikke mine tenner) Dere ser de nederste tenna og helt på slutten av den venstre-siden, der du kan kjenne det kjøttet lissom? Når jeg tar tunga mi der, så kjenner jeg en liten hevelse/klump? Som at en tann vokser opp? Hva kan dette være? Anonymkode: f783e...aab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, Bergtatt skrev: Hvor gammel er du? 20 Anonymkode: f783e...aab
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Lenge siden du var hos tannlegen? Er det bak bakerste tann? Er det ømt? Hovent? Vansker for å gape høyt?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, Bergtatt skrev: Lenge siden du var hos tannlegen? Er det bak bakerste tann? Er det ømt? Hovent? Vansker for å gape høyt? Ja bak bakerste tann. Og nei ikke noe ømt eller hovent. Ingen problemer utenom at jeg kan kjenne noe med tunga, klart. Anonymkode: f783e...aab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Kan det være visdomstann kanskje? Er helt bakerst. Anonymkode: f783e...aab
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja bak bakerste tann. Og nei ikke noe ømt eller hovent. Ingen problemer utenom at jeg kan kjenne noe med tunga, klart. Anonymkode: f783e...aab Hvis du bare har to jeksler så er det nok visdomstanna som er på vei opp og ut. Få tannlegen din til å se på den når du skal på neste kontroll. Hvis du ble 20 ifjor er det ikke sikkert du blir kalt inn til kontroll av det offentlige. Vet du det?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 2 minutter siden, Bergtatt skrev: Hvis du bare har to jeksler så er det nok visdomstanna som er på vei opp og ut. Få tannlegen din til å se på den når du skal på neste kontroll. Hvis du ble 20 ifjor er det ikke sikkert du blir kalt inn til kontroll av det offentlige. Vet du det? Hvordan kan jeg vite at jeg har to jeksler eller ei? Anonymkode: f783e...aab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg vite at jeg har to jeksler eller ei? Anonymkode: f783e...aab ...tell dem? Anonymkode: 56d11...122
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg vite at jeg har to jeksler eller ei? Anonymkode: f783e...aab To store tenner helt bak. 16 tenner totalt i underkjeven.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 8 minutter siden, Bergtatt skrev: To store tenner helt bak. 16 tenner totalt i underkjeven. Ja har 16. Eller har 15 og en halv. Føler ikke at den siste tanna er en hel tann på en måte, så kanskje den vokser opp nå? Anonymkode: f783e...aab
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja har 16. Eller har 15 og en halv. Føler ikke at den siste tanna er en hel tann på en måte, så kanskje den vokser opp nå? Anonymkode: f783e...aab Mest sannsynlig ikke siden du er 20 år og om det er snakk om 12 års jekselen. I 20års aldern kommer vanligvis visdomstenner. Ville ikke bekymret meg så mye. Når var du hos tannlegen sist?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #13 Skrevet 1. februar 2017 8 minutter siden, Bergtatt skrev: Mest sannsynlig ikke siden du er 20 år og om det er snakk om 12 års jekselen. I 20års aldern kommer vanligvis visdomstenner. Ville ikke bekymret meg så mye. Når var du hos tannlegen sist? For 6 mnd siden ca. Men hvor fort vokser den tanna opp da? Føler lissom ikke jeg har kjent den der før. Anonymkode: f783e...aab
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #14 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For 6 mnd siden ca. Men hvor fort vokser den tanna opp da? Føler lissom ikke jeg har kjent den der før. Anonymkode: f783e...aab Det tar lang tid, bare sørg for å holde det rent Så kan du lese litt om visdomstann-problematikk http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/visdomstann-innkilt-9152.html
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #15 Skrevet 1. februar 2017 22 minutter siden, Bergtatt skrev: Det tar lang tid, bare sørg for å holde det rent Så kan du lese litt om visdomstann-problematikk http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/visdomstann-innkilt-9152.html Men tror du at den hevelsen, eller det jeg tydelig kan kjenne med tunga, vil bli mindre etter noen uker, som den tanna vokser? Anonymkode: f783e...aab
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #16 Skrevet 1. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tror du at den hevelsen, eller det jeg tydelig kan kjenne med tunga, vil bli mindre etter noen uker, som den tanna vokser? Anonymkode: f783e...aab Umulig for meg å si, men mistenker det kan ta lenger tid enn noen uker. Så lenge det ikke er snakk om sykdom, men da hadde du hatt andre plager.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #17 Skrevet 1. februar 2017 9 minutter siden, Bergtatt skrev: Umulig for meg å si, men mistenker det kan ta lenger tid enn noen uker. Så lenge det ikke er snakk om sykdom, men da hadde du hatt andre plager. Hva slags sykdom skulle det vært? Anonymkode: f783e...aab
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #18 Skrevet 1. februar 2017 Pericoronitt. Betennelse rundt tenner som erupterer. Står litt om det i linken.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #19 Skrevet 1. februar 2017 3 minutter siden, Bergtatt skrev: Pericoronitt. Betennelse rundt tenner som erupterer. Står litt om det i linken. Men har du kjent visdomstanna di noen gang med tunga f.eks? Kjente du det som noe skarpt lissom? Anonymkode: f783e...aab
Bergtatt Skrevet 1. februar 2017 #20 Skrevet 1. februar 2017 Litt skarp kan det føles ut som. Men så lenge du ikke har vondt så går det bra. Tungen blir vant med det etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå