AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Jeg trenger tips til en kanongod flytende foundation. Jeg har kun brukt bb-krem lenge, men ønsker å gå tilbake til foundation for å jevne huden mer ut. Jeg har kombinasjonshud og en del røde områder. Grunnen til at jeg har holdt meg til bb-krem er fordi jeg liker best lett, naturlig og tynn sminke. Jeg er altså på jakt etter en lett foundation, men en der dekkevnen også kan bygges opp ved behov ved påføre tykkere lag av den. Finishen trenger ikke være veldig matt. Jeg liker å beholde en naturlig glød, men den må ikke være oljete/ fet. Mange anbefaler Nars og L'Oréal True Match. Noen som har prøvd disse? Hvilken av Clinique sine foundationer kan passe kravene mine? Andre anbefalinger? Prisklasse: Fra 0 - ca 500 kr, men kunne betalt mer for en helt fantastisk en! Anonymkode: 7112b...896
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Liker veldig godt maybelline fit me foundation en av få flytende foundations jeg liker! Koster vel litt over hundrelappen for full størrelse, men tror HM selger litt mindre str for 80kr ellerno. Anonymkode: 30cec...91c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Jeg følger denne. Har nesten akkurat samme hud som det du beskriver. Har lenge brukt Diorskin nude og synes den dekker greit samtidig som den ikke føles for tung, men synes den er litt for tykk i konsistensen når det kommer til påføring og jeg synes det er vanskelig å finne riktig farge. Enten så blir det for mørkt/beige for min hud eller så blir det for kritthvitt. Anonymkode: c725b...a55
Athene Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 Jeg blander alltid egen foundation. En til to foundation typer, og en type krem. Gelekrem, eller en krem med glød (eks Mac Strobe Cream). Kremen tynner ut og gir mindre dekkevne og gjør det lettere å påføre jevnt, så kan man gå inn igjen med kun foundation der man trenger mer dekkevne. Metoden gjør også at man kan finne sin perfekte fargenyanse for sesongen, hvor mye dekkevne man vil ha og hvilken glød man ønsker akkurat den dagen. Blander på handbaken og påfører med kost eller beauty blender. Obs - skal lite krem til, og gelekrem på pumpe gjør dette enklere. For tiden varierer jeg mellom - Diorskin Forever, Diorskin Nude, UD Naked, Loreal True Match, eller True match Ilum, Nars sheerglow og ulike fra Mac.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 21 timer siden, Athene skrev: Jeg blander alltid egen foundation. En til to foundation typer, og en type krem. Gelekrem, eller en krem med glød (eks Mac Strobe Cream). Kremen tynner ut og gir mindre dekkevne og gjør det lettere å påføre jevnt, så kan man gå inn igjen med kun foundation der man trenger mer dekkevne. Metoden gjør også at man kan finne sin perfekte fargenyanse for sesongen, hvor mye dekkevne man vil ha og hvilken glød man ønsker akkurat den dagen. Blander på handbaken og påfører med kost eller beauty blender. Obs - skal lite krem til, og gelekrem på pumpe gjør dette enklere. For tiden varierer jeg mellom - Diorskin Forever, Diorskin Nude, UD Naked, Loreal True Match, eller True match Ilum, Nars sheerglow og ulike fra Mac. Gud bedre for et styr. Anonymkode: ea3e5...578 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Følger denne jeg og! :-) Har samme kombinasjonshud. Laget en egen tråd nå nettopp, men ser det var unødvenig når det allerede fantes en tråd. Jeg har også tenkt på maybelline fit me foundation. Anonymkode: 94bc1...224
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 TS her: Jeg har lest meg mitt opp på nett og sett litt tester på YouTube. Tenker å først kjøpe enten True match fra L'Oréal eller Fit me fra Maybelline siden så mange roser disse og de er rimelige (kjempebillig på lookfantastic.no). I tillegg vil jeg ta meg en tur på Kicks og be om en prøve på Superbalanced fra Clinique. Jeg kan oppdatere dere når jeg får prøvd litt? - men vil gjerne ha flere anbefalinger altså. Føler jeg starter helt på ny nå etter å ha brukt bb-krem i flere år. Samtidig holder jeg på å fornye hudpleierutinen min. Jeg har rett og slett ikke den samme hudtypen som da jeg var yngre. Vil gjerne ta vare på huden min for å pleie og forebygge aldring, så det er en balansegang det her med nok fukt vs å ikke bli fet i huden + viktigst av alt: ikke få kviseutbrudd. Det får jeg både av feil/ tung sminke + overdreven rensing av huden. Ikke bare bare med kombinasjonshud, men veldig gøy når man finner noe nytt som fungerer 😌 Anonymkode: 7112b...896
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 PS: Jeg er 27 år. TS Anonymkode: 7112b...896
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 https://www.lookfantastic.com/la-roche-posay-toleriane-fluid-40ml/11091886.html?autocomplete=productsuggestion Må bare tipse om denne. Kan ikke få fullrost denne nok. Super for kombinasjonshud. Blir den for lett er det jo bare å ta et fuktserum under. :-) Anonymkode: 94bc1...224
Gjest O.G. Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 På 1.2.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev: Jeg trenger tips til en kanongod flytende foundation. Jeg har kun brukt bb-krem lenge, men ønsker å gå tilbake til foundation for å jevne huden mer ut. Jeg har kombinasjonshud og en del røde områder. Grunnen til at jeg har holdt meg til bb-krem er fordi jeg liker best lett, naturlig og tynn sminke. Jeg er altså på jakt etter en lett foundation, men en der dekkevnen også kan bygges opp ved behov ved påføre tykkere lag av den. Finishen trenger ikke være veldig matt. Jeg liker å beholde en naturlig glød, men den må ikke være oljete/ fet. Mange anbefaler Nars og L'Oréal True Match. Noen som har prøvd disse? Hvilken av Clinique sine foundationer kan passe kravene mine? Andre anbefalinger? Prisklasse: Fra 0 - ca 500 kr, men kunne betalt mer for en helt fantastisk en! Anonymkode: 7112b...896 Denne.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 Denne er rimelig, lett og har overraskende god dekkevne. Går alltid tilbake til denne ettersom det er en perfekt fargematch for meg. Jeg har sensitiv hud og får lett kviser, men null problem med denne. Den dekker like godt som foundation, men føles lett på huden. Tørker matt, men hvis du har en rik fuktighetskrem under, får huden en fin glød hvis du ønsker det. http://www.boots.com/bourjois-123-perfect-colour-correcting-cream-10168868 Anonymkode: 12fda...125
Athene Skrevet 3. februar 2017 #12 Skrevet 3. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud bedre for et styr. Anonymkode: ea3e5...578 Hvis man ikke har noe å bidra med i tråden, holder man seg unna tråden Men for de som lurer - tar 10 sekunder lengre enn å bare bruke en foundation. Lokk av, pump, lokk på - neste. Resultatet - perfekt farge, perfekt dekkevne og perfekt glød hver dag. 1
Nanna Skrevet 3. februar 2017 #13 Skrevet 3. februar 2017 Jeg bruker en fra Nimue. Den er veldig pleiende for huden, lett, kan bygges opp med flere lag om man vil. Jeg har aldri vært så fornøyd med en flytende foundation før.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Skrevet 3. februar 2017 Jeg er veldig fornøyd med True Match fra L'oreal. De siste årene har jeg derimot fått veldig tørr hud, eksem hud, så jeg må smøre meg med mildison før jeg tar på foundation slik at man ikke ser så godt at huden er flassete av... Vet ikke om jeg burde gå over til BB krem pga det problemet.. Anonymkode: f1bc4...13a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #15 Skrevet 3. februar 2017 Giorgio Armani Luminous Silk. Den koster litt, men dæven.. Anonymkode: 7e5c9...d52
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Skrevet 3. februar 2017 TS igjen: Mange takk for gode tips. Har sett litt rundt på nett at flere skryter av Bourjois, som en av dere nevner. Rakk ikke innom Kicks idag, men tok meg god tid på H&M og snuste litt på forundationutvalget der. True Match hadde litt mye skimmer i synes jeg, selv om den virket lett å legge. Fant en "tilsvarende" i alle merkene, men flere sv dem virket som de bare skole rundt på huden, særlig IsaDora sin Hydralight. En vannbasert en. Kremen var ujevn og tynn. Jeg gikk for Fit Me fra Maybelline. Den kjentes passe tynn i konsistensen. Dette er veldig viktig for meg. Og den virket like god å legge som True Match. Det blir spennende å prøve. Jeg kommer til å teste Clinique Superbalanse, muligens Bourjouis og en av de andre dere har nevnt/ flere kommer til å nevne i tråden. Av en eller annen grunn (fordommer mot merket?) har jeg ikke helt trua på Fit Me, men gikk for den siden jeg fikk den for 100 kr på kampanje.. Anonymkode: 7112b...896
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 TS: Huff, autocorrect! "Flere av dem sklei rundt på huden" var det jeg prøvde å skrive 😌 Anonymkode: 7112b...896
Antigona Skrevet 4. februar 2017 #18 Skrevet 4. februar 2017 Om Fit Me ikke funker for deg, vil jeg virkelig anbefale Giorgio Armani Luminous Silk! Den ligger i litt høyere prisklasse, men gud for et fantastisk produkt. Veldig tynn i konsistensen, gir en herlig glød, lett å bygge opp og man skulle tro at man ikke hadde noe på huden.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #19 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har også en vrang hud. Får lett små kviser, men har også tørre partier og blir lett sår. Blander derfor foundation med en ansiktskrem som gir mye fukt, hvis ikke blir det ikke pent. For tiden bruker jeg Isadora Nude sensation, synes den er fin til min hud! Anonymkode: 3bc87...baf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #20 Skrevet 5. februar 2017 Har prøvd Fit me nå jeg også. Ikke helt overbevist. Skal prøve igjen i dag. :-) Tenker også på "Maybelline dream satin liquid" Tror den er oljefri og har spf 13. Litt viktig med solfaktor for meg noe fit me ikke har. Anonymkode: 94bc1...224
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå