AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 åååh, jeg klikker! FØR dere sier noe om spiseforstyrrelse og sånn, dette er ikke det! Det går omgangssyke i huset her, mann og barn ligger å spyr. Men ikke jeg. Jeg har aldri klart å kaste opp, ikke en gang som barn. Det er fryktelig kjedelig. Aldri hatt omgangssyke eller noe. Men nå er jeg altså så kvalm, hele munnen fylles med spytt og kroppen er klar. Det bobler og syder nedi magen min, det vil OPP. Men jeg får jo ikke til! Hvordan får dere til å kaste opp? Har hatt fingrene langt nedi halsen, tannbørsten også, prøvd å tenke og lukte på noe ekkelt. NIKS. Jeg kan til nød harke litt og brekke meg, men opp kommer faen ikke noen ting! Anonymkode: f4511...159
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Vær glad til. Jeg var som deg frem til jeg var 22 eller noe sånt. Har bare kastet opp et par ganger etter det, men det er neimenn ikke noe gøy. Anonymkode: 6048f...17f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Jeg er godt over 30, og enda ikke fått smakt på oppkast... Anonymkode: f4511...159
dillyduzit Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Kan jo si det slik; vil det opp, så kommer det opp uten hjelp. Vær sjeleglad for at du ikke kaster opp, legg deg ned med en kald klut på pannen og fokuser på noe annet. Salte kjeks og små slurker med vann, den vanlige regla. Er du heldig, slipper du et sant, realt helvete av en følelse. Kan jo gi deg en ide om hvordan det føles etter oppkast; feber, tårene renner neddover, rena renner og febern kommer raskt med hetetokter og kuldetokter - du har rett og slett lyst å legge deg ned for å dø de neste 5 minuttene før det sakte men sikkert blir bedre før neste runde med oppkast. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Jeg var som deg TS, hadde omgangsyke uten å klare og kaste opp. Det gikk over etter at jeg fylte 30. Helt seriøst så savner jeg å ikke klare å kaste opp. Det er fullstendig grusomt! Anonymkode: efeba...b7b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: åååh, jeg klikker! FØR dere sier noe om spiseforstyrrelse og sånn, dette er ikke det! Det går omgangssyke i huset her, mann og barn ligger å spyr. Men ikke jeg. Jeg har aldri klart å kaste opp, ikke en gang som barn. Det er fryktelig kjedelig. Aldri hatt omgangssyke eller noe. Men nå er jeg altså så kvalm, hele munnen fylles med spytt og kroppen er klar. Det bobler og syder nedi magen min, det vil OPP. Men jeg får jo ikke til! Hvordan får dere til å kaste opp? Har hatt fingrene langt nedi halsen, tannbørsten også, prøvd å tenke og lukte på noe ekkelt. NIKS. Jeg kan til nød harke litt og brekke meg, men opp kommer faen ikke noen ting! Anonymkode: f4511...159 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var som deg TS, hadde omgangsyke uten å klare og kaste opp. Det gikk over etter at jeg fylte 30. Helt seriøst så savner jeg å ikke klare å kaste opp. Det er fullstendig grusomt! Anonymkode: efeba...b7b Når kroppen er klar til å spy, så spyr du på refleks. Det du nå driver på med en rent psykisk. Anonymkode: 8782b...669 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Kan love deg en ting, og det er om du holder den tannbørsten eller fingrene lenge nok nedi halsen så spyr du før eller siden. Ofte når jeg har vært på fylla og merker jeg er superkvalm pleier jeg å spy med vilje når jeg kommer hjem, sånn at jeg føler meg bedre. Da stikker jeg bare fingrene helt bak i halsen og trykker de ned mot tunga gjentatte ganger, skal ikke mer til enn fire fem brekninger før spyet kommer opp. Dette gjentar jeg til jeg ikke føler meg kvalm lengre. I motsetning til enkelte eller brukeren over synes jeg ikke det å spy er ille i det hele tatt, hverken ekkelt eller vondt. Aldri slitt med spiseforstyrrelse, men det å spy er ingen vond sak, mye bedre å få det opp om man er kvalm. Anonymkode: 5863e...d6b
Nøste~ Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 5 minutter siden, dillyduzit skrev: Kan jo gi deg en ide om hvordan det føles etter oppkast; feber, tårene renner neddover, rena renner og febern kommer raskt med hetetokter og kuldetokter - du har rett og slett lyst å legge deg ned for å dø de neste 5 minuttene før det sakte men sikkert blir bedre før neste runde med oppkast. Det der høres jo nesten mer ut som hetetoktene til bestemora mi enn følelsen etter oppkast. Etter at jeg har kastet opp får jeg en kjempegod følelse, en slags lettelse på en måte, og jeg føler meg hundre ganger bedre rett etter at jeg har kastet opp og frem til neste runde med oppkast.
dillyduzit Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 23 minutter siden, Nøste~ skrev: Det der høres jo nesten mer ut som hetetoktene til bestemora mi enn følelsen etter oppkast. Etter at jeg har kastet opp får jeg en kjempegod følelse, en slags lettelse på en måte, og jeg føler meg hundre ganger bedre rett etter at jeg har kastet opp og frem til neste runde med oppkast. Gjør som regel det og, men som regel ved omgangssjuke ligger jeg med 8 x 8 rep av oppkast før det roer seg noen minutter, før det starter på nytt. Når jeg ikke har som over, så kommer lettelsen av "ah så deilig" før kvalmen slår til og tada
ajarRun Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 Jeg drikker masse sprit, øl og vin. Etter tre dager med det og spising på tvilsomme sushisjapper befant jeg meg så bakfull på togstasjonen at jeg spydde.
Gjest Axl Rose Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 Vet godt at det er ekkelt å ikke få noe til. Kvalmen letter jo litt etter å ha spydd. Men det er faen meg vondt å spy også. Spesielt når du er tom for mat, du brekker deg og brekker det for det skal opp og det er bare vann og syre som kommer opp. Ikke lenge siden jeg hadde omgangsjuka og spydde en hel natt. Dagen etter verket jeg etter all spying. Hos meg kommer det uansett så aner ikke hvordan du skal få det opp.
Tash Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 Jeg får det heller ikke til. Selv om jeg skulle ønske jeg fikk det til ifm omgangssyke. Jeg brekker meg lenge, noen ganger helt til jeg svimer av. Tror jeg noier og holder igjen selv om jeg noen ganger har prøvd å få det opp og bare la det stå til.. Dette tror jeg fordi jeg merker jeg får panikkfølelse når brekningene begynner. Hadde jo vært mye lettere å bare fått det opp enn å drive å vrenge magesekken uten resultater. Vondt er det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå