Gå til innhold

SweetMs søte skriblerier


SweetM

Anbefalte innlegg

Heisann. Prøver meg på dagbok, jeg. Kanskje noen gidder å lese også...

 

Dagen i dag startet på den vanlige måten, dvs med sjefen på telefonen kl. 07.40. "Jeg vet du har fri i dag, men det er helt krise..." Selvfølgelig er det krise. Det er alltid krise. Men heldigvis er den krisen som regel bare inni hodet til sjefen. Og jeg svarte som vanlig at jada, jada, jeg kommer (og lurte på om sjefen tror jeg er i slekt med Supermann siden h*n tydeligvis innbiller seg at jeg klarer å være på jobb kl. 08.10 når h*n ringer 07.40...). Å komme på jobb til kl. 08.10 var bare å glemme. Det skjønte jeg fort da jeg så den isklumpen som stod der bilen min pleier å stå... Så da spiste jeg frokost mens isklumpen/bilen tinte såpass at jeg kunne få vekk isen fra vinduene.

Etter en rask sjekk av fergerutene dro jeg så av sted. Vurderte å stoppe for å ta bilde av den flotte soloppgangen, men droppet det. Det kunne jo tenkes at ferga for en gangs skyld var i rute. Og under over alle under, ferga var virkelig i rute. Var rett før jeg ringte tipstelefonen til lokalavisa, for det var jo en skikkelig nyhet!

Kom meg på jobb, "bare" en time for seint. Og begynte på oppgavene mine. Dvs jeg prøvde å få gjort oppgavene mine samtidig som jeg svarte på spørsmål som var milevis utenfor mitt ansvarsområde, meklet i en konflikt mellom to lærlinger, prøvde å hjelpe en kunde med et spørsmål som ikke hadde noe med min jobb å gjøre i det hele tatt (jeg har egentlig ikke noe med kunder å gjøre heller) og prøvde å få kontakt med noen som kunne skifte de 28 lyspærene som var gått (det siste er til en viss grad innenfor mitt ansvarsområde, dvs å melde fra om ting som ikke virker der jeg jobber).

Ble da ferdig til slutt, men lunsj var bare å glemme. Videre til neste oppdrag. Her var heldigvis tilstanden litt roligere, bortsett fra at et nøkkelknippe som jeg er avhengig av for å få gjort jobben min var på avveie. Skulle gjerne visst hvem som har det i lomma. Det bør henge på plassen sin neste gang jeg kommer på jobb, ellers... 

Trøtt og lei og med et blodsukkernivå på minussida satte jeg kursen hjemover. Det hjalp ikke mye på humøret at det hadde begynt å snø, og at butikken var utsolgt for appelsinjuicen som var på tilbud...

Jaja... Fra nå av kan jo dagen bare bli bedre....

:edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet med bihulebetennelse fra helvete. Så planene om husvask og diverse annet som medfører at jeg må bøye meg framover er utsatt på ubestemt tid. Fikk karret meg bort til butikken for å kjøpe nesespray (og hente pakken med 10 nøster blått bomullsgarn som skal bli til et skjørt når jeg får tid...). Ellers har jeg ikke gjort så mye fornuftig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...