AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 For to dager siden hadde jeg migrene og etter at anfallet var over sov jeg i timesvis. Idag da jeg hadde et anfall på jobb ble jeg sur og sint da hodepinen kom, etter at det verste var over ble energisk og urolig og skulle gjør alt mulig på engang... Hvordan reagerer du? Og er det likt hver gang? Jeg har migrene mest før mensen sjelden ellers Anonymkode: f4481...5f5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Intens smerte, ligger til sengs i 2-3 dager, etterfulgt av selvhat og ønske om å dø. Anonymkode: 8234d...079 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Får det rundt mensen, og merker den kommer når jeg får sultfølelse og ubehag i nesen. Veldig sært, men det skjer hver gang, da vet jeg den kommer. Anonymkode: 5974f...9bd
Gjest Rosetelys Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Kjenner at jeg begynner å få vondt bak øynene, da vet jeg migrene kommer. Blir kvalm, tåler ikke lys, må ligge helt stille ellers blir jeg enda kvalmere. Jeg er alene med to barn og kan ikke tillate meg selv å få migrene, for jeg fungerer ikke i det hele tatt under anfall. Før hadde jeg anfall 8-15 ganger i mnd. Etter jeg begynte med botox har jeg ingen!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Jeg merker påbegynnende migrene ved ømhet og ubehag i øyeregionen. Hvordan det videre forløper seg avhenger av grad på anfall og hva som har utløst det, men som regel er livet mitt satt på vent under anfallet (som kan vare opptil tre dager) samt et par dager i etterkant. Jeg reagerer på all fysisk bevegelse, men samtidig får jeg ikke sove. Så jeg sitter egentlig rett opp og ned og prøver å distrahere meg med et eller annet. Anonymkode: b11f7...7e3
Minlillesky Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For to dager siden hadde jeg migrene og etter at anfallet var over sov jeg i timesvis. Idag da jeg hadde et anfall på jobb ble jeg sur og sint da hodepinen kom, etter at det verste var over ble energisk og urolig og skulle gjør alt mulig på engang... Hvordan reagerer du? Og er det likt hver gang? Jeg har migrene mest før mensen sjelden ellers Anonymkode: f4481...5f5 Jeg har ikke noe mønster i migrenen min. Vet aldri når den kommer. Den kommer helt plutselig, Kjenner en intens smerte, men varer bare kort tid, så er jeg like fin igjen. Så muligens jeg veldig milde formen for migrene? Litt sensitiv for lys etter migrenen, men det varer heller ikke lenge..
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Er dere følsomme rundt migrene anfallet? Jeg merker jeg er mye mer nærtagende og situasjoner føles litt mer voldsomme enn ellers. Vil vite om det er vanlig? Anonymkode: f4481...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 Migrenen kommer plutselig, og blir rask betydelig verre. Ekstrem lysømfintlig, og kan ikke bruke noen skjermer under migrenen, og sitter i mørk stue til leggetid. Anfallene er enda verre ved mensen Anonymkode: f94db...152
Eneri Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 På 1.2.2017 den 21.19, AnonymBruker skrev: Er dere følsomme rundt migrene anfallet? Jeg merker jeg er mye mer nærtagende og situasjoner føles litt mer voldsomme enn ellers. Vil vite om det er vanlig? Anonymkode: f4481...5f5 Det med følsom og nærliggende har vel mer med at du er premenstruell å gjøre enn selve migrenen vil jeg tro, siden du beskriver at du får migrene rett før mensen Jeg blir selv mer ømfintlig for lys og lyd under anfall. Har medisin som tar smerten, men jeg er ikke helt meg selv. Klarer å være på jobb og alt jeg MÅ, men alt går seigere og jeg føler meg utkjørt.
Tvix87 Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Jeg er veldig plaget med migrene, og den har ingen sammenheng med menstruasjon. Ved anfall blir jeg også veldig nærtagende og følsom. Blir lett irritert og begynner plutselig å gråte uten at det behøver å være en årsak til det. For meg er det ofte sånn jeg merker at et anfall er på vei. Kjenner også at jeg blir veldig ømfintlig for lyd og lys. Blir også veldig trøtt i etterkant av et anfall og kan sove nesten et døgn i strekk, med unntak av at jeg er oppe på wc og kanskje får i meg litt mat, hvis ikke kvalmen er for intens. Hvordan anfallene utarter seg varierer. Noen ganger varer et anfall i noen timer, andre dager kan jeg være dårlig i 3-4 dager. Migrene er virkelig en undervurdert lidelse, som man dessverre ikke kan forstå seg på hvis man ikke har opplevd det selv. Endret 8. februar 2017 av Tvix87 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 Starter med en slags "susing" i hodet og pulserende smerter ved tinningen og bak øynene, kan se stjerner eller korte lysglimt før smerten blir stadig verre i løpet av kort tid om jeg ikke rekker å ta medisiner raskt nok. Om jeg ikke rekker medisiner eller er for sen med å ta de begynner jeg å kaldsvette, skjelver, blir kvalm, kaster opp og klarer omtrent ikke røre meg. Det varer som regel i 3-4 dager og føler meg generelt veldig uggen i dagene etterpå også. Anonymkode: d74d9...480
Kardinal Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Begynner egentlig veldig diffust hos meg. Kan ikke sette fingen på det eller beskrive det, men kan kjenne det om morgenen når jeg våkner at idag får jeg et anfall. Klarer å karre meg gjennom jobb, men blir da lyssky, sløv, sliten, vondt i hodet (tinningen og pannen), tiltaksløs/lite energi og kvalmen. Alltid verre når jeg kommer hjem. Kaster opp f.eks, må ligge i et kaldt mørkt rom uten å røre på meg, bare å snu meg får hodepinen til å pulsere noe inni helvette! Og kaste opp med denne hodepinen er helt hinsides grusom tortur😵 Har sagt i fortvilelse at jeg har så vondt at jeg holder på å dø til samboeren. Er dessverre ganske plaget, har hatt slike kraftige migrene anfall på det værste 1 gang i uka. Og vanlig/migrene lignende hodepine 2 ganger i uka i tillegg. Går nå på forbyggende medisiner som gir meg et nytt liv!!! Er ikke kvitt det, men anfallene er mye mildere og mye sjeldnere!!
Sharon90 Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Jeg kan våkne med det, og som regel sitter det bak øynene, forverrer seg gradvis. Fysisk bevegelse/ anstrengelse og lys, lukter og lyder forverrer det. Også lavt blodsukker. Blir ofte kvalm, pga smertene, spyr en og annen gang når det går for langt, at ikke noe hjelper. Og å spy med pulserende hode som føles skal sprenges er jo en fin måte å nå toppen av smerteskalaen på Har enda ikke medisiner som fungerer enda, men har fått satt inn spiral som har redusert migrenen betraktelig!! Får som regel migrenen ved starten av mensen, men også av helt andre grunner. Har mine triggere, som sjokolade, lakris, melkeprodukter osv. Blir ganske slått ut, og siden det går _gradvis_ så kan jeg klare å presse meg igjennom jobb, for så å bli sengeliggende hjemme. Eneste som hjelper er å sove det av, men ofte får jeg ikke sove pga smerten og blir liggende å vri meg i flere timer til jeg til slutt slokner av det som føles som utmattelse. Smertene er så hinsides alt annet. Kjenner det i en dag og to etter et anfall at kroppen har vært igjennom dette og er enormt redusert. Men har ikke opplevd å ha migrene mer enn en dag, og takk og pris for det, vet ikke om jeg eller kroppen hadde overlevd det. Når man bare ligger i et mørkt kaldt rom og vrir seg i smerter, kaster opp pga smertene og ikke får tenke, sove eller hvile, da ønsker man ikke leve særlig mye mer. Er også alene med to barn, men exen vet hva dette er og har til nå stilt opp de få gangene det har vært snakk om etter at vi flyttet fra hverandre. Og for det er jeg evig takknemlig. Endret 8. februar 2017 av Sharon90
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Blir som regel veldig kvalm og helt forjævlig smerter i hodet. Som hode skal eksplodere. Hender ofte jeg spyr og. Blir bare liggende i et mørkt rom og prøver å holde ut smerten. Det kan stå på som verst i flere timer før det roer seg. Når det hele er over, er jeg helt utslitt! Varierer fra gang til gang, men får det ofte på morgenen. Anonymkode: e8a11...f33
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Jeg har fått diagnostisert vestibulær migrene, dvs jeg blir j@vlig svimmel... alt går rundt... Kvalm, klarer ikke å gå selv osv. Bare sjangler som om jeg var drita full. Ligger mest mulig i ro, dette varer i ca 1 døgn. Mens hvis jeg får "vanlig" migrene (hender det og ja), så tar jeg smertestillende og lider meg gjennom smerten. Har ikke mulighet til å ligge PAL i et mørkt rom mens jeg har vondt.. her er det eneste som nytter å ta seg sammen. Hender jeg står og lager lyder mens jeg står og holder meg på hodet pga smerten, men det får gå Anonymkode: 1fe7a...ac2 1
♥Missy♥ Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Spesielt at du tok opp denne tråden nå, lå med migrene i to dager til i går. Hos meg kommer det forholdsvis sjeldent, men nå i det siste har det vært mere enn før. Jeg får skikkelig hodepine og tar smertestillende. Men de fungerer ikke. Blir så kvalm at bare jeg rører meg, kaster jeg opp. Lys og lyd tåler jeg heller ikke. Lys fordi det gjør vondt i øyne og hodet, og lyder blir 1000 ganger forsterket, virker det som. Matlysten er på bånn og bevegelser og gange gjør at det føles som galloperende hester i hodet. Jeg må knipe øynene pga smertene. Jeg har vanligvis bra tålmodighet, men denne blir veldig kort og jeg er mer sur. Eneste som hjelper meg er å drikke mye vann, pakke innpå med smertestillende og sove det av meg. Jeg kan ha migrene flere dager i strekk. Endret 8. februar 2017 av ♥Missy♥
Ruccula Skrevet 8. februar 2017 #17 Skrevet 8. februar 2017 Jeg får migrene rundt menstrasjon. Har vondt i høyre del av hodet, særlig over høyre øye. Blir kvalm og ekstremt lys/lyd sky. Men jeg blir meget godt smerte behandlet av migrene tablettene jeg tar
Skelly Skrevet 8. februar 2017 #18 Skrevet 8. februar 2017 (endret) Jeg mister finmotorikken og får vondt bak venstre øyet før migrenen. Typen sier jeg blir veldig paff. Og så gjesper jeg noe vanvittig mye. Også får jeg bestandig forstoppelse. Under migrenen er kvalm, og lyssensitiv. Noen ganger er jeg også lydsensitiv. Smerten er verre når jeg står og går. Blir ofte deprimert og giddasløs. Varer rundt 46-50 timer, men så har jeg det bare 2 ganger i måneden. Like før og like etter mensen. Etter migrenen føler jeg meg tom, Fortsatt litt deprimert og gjerne litt småkvalm. De gangene jeg har jobb når jeg har migrene så presser jeg meg gjennom det. Da klarer jeg ikke å fungere neste dag. (Jobber lørdager og ekstra) Endret 8. februar 2017 av Skelly
Honnikorn Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 Jeg får synsforstyrrelser, aura, opptil en halv time før hue setter inn. Blir totalt desorientert og husker noen ganger ikke engang mitt eget navn. Får vondt bak høyre øye og på høyre side og etter en times tid så er hjernen heldigvis så utmattet at jeg sovner. Sover da gjerne i fire-fem timer og er skikkelig surrete og fjern resten av dagen og dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #20 Skrevet 8. februar 2017 Jeg har kronisk migrene, og den utarter seg på mange ulike måter. Jeg har, hver eneste dag, aura. Jeg ser lysglimt, sorte flekker og er generelt lyssensitiv. Aller helst skal alle gardinene være trukket for hele tiden... Jeg ser rett og slett mye skygger i sidesynet hele fordømte tiden. Har ofte trykk bak øynene som en hverdagslig migrene. Jeg mister også krefter i hendene fra tid til annen, og finmotorikk eksisterer knapt. Har i dag problemer med å taste på tastaturet for å skrive dette... Det kommer og går, og legen antar at det har med migrenen å gjøre. Når jeg får skikkelig anfall, er jeg helt utslått. Tåler ikke lys, lyd, og jeg er nødt til å ligge med den vonde siden ned mot underlaget. Det hjelper også med noe kaldt mot den vonde siden. Jeg mister matlysten - jeg klarer faktisk ikke å spise eller drikke overhodet. Det varer 2-6 timer. Etterpå er jeg opplagt og generelt bare våken. Og VELDIG sulten. Humørmessig så blir jeg bare utrolig grinete og sliten om jeg har smerter. Dvs; mer enn den hverdagslige smerten som trykker bak øyelokkene, den er jeg så vant til etter å ha hatt det sånn i en årrekke... Anonymkode: 1af6b...e06
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå