Gå til innhold

Vin til kos

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er helt avholds selv, men har en eldre far som liker å kose seg med et glass vin om kvelden på sykehjemmet. Nå er vinen han fikk til jul tom ,og han er gitt meg "oppdraget" med å kjøpe en flaske vin. Noen tips ?

Anonymkode: beac7...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode, billige og lett drikkelige rødviern som jeg synes er gode til kos:

-Passolo (Italiensk)

-Escada (Portugisisk)

-Amore Passo (Italiensk)

Alle til rundt 100-120kr.

Anonymkode: f086c...f1d

Skrevet

Vet du hvilke viner han liker? Om du vet navnet på noen av favorittene så er det kanskje litt lettere. Er stor forskjell i smak

Anonymkode: 53ac5...f1a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gode, billige og lett drikkelige rødviern som jeg synes er gode til kos:

-Passolo (Italiensk)

-Escada (Portugisisk)

-Amore Passo (Italiensk)

Alle til rundt 100-120kr.

Anonymkode: f086c...f1d

Takk for svar. Noterer og tar med til vinmonopolet :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvilke viner han liker? Om du vet navnet på noen av favorittene så er det kanskje litt lettere. Er stor forskjell i smak

Anonymkode: 53ac5...f1a

Har absolutt ingen peiling. Ettersom jeg ikke drikker vin selv, er jeg like interessert i det som bilmerker ..... Min far er litt dement, så å spørre han er heller ikke så enkelt.

Skrevet

Spør på polet, de er ofte veldig flinke!

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig lurt å tenke at de bør ha skrukort. Og jo eldre man er jo mer liker man "modne" rødviner. 

Jeg ville foreslått Doppio Passo, mild, men fyldig, og den har skrukork :) 

Anonymkode: d970a...281

Skrevet

Jeg ville spurt på polet. Forklar alder og situasjon. Ikke at det finnes noen fasit, men de er veldig flinke og kan for eksempel finne frem noe som ikke har alt for mye preg. For eksempel er Barbera dAlba en "drikkevin" som veldig mange liker. 

Så hyggelig å høre at din far har funnet noe å kose seg med på den måten, og at du hjelper og er positiv selv om du er avholds selv :) 

Skrevet
På 31. januar 2017 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Er helt avholds selv, men har en eldre far som liker å kose seg med et glass vin om kvelden på sykehjemmet. Nå er vinen han fikk til jul tom ,og han er gitt meg "oppdraget" med å kjøpe en flaske vin. Noen tips ?

Sånn for fremtiden: ta bilde av vinflaskene du kjøper og spør din far om han liker vinen etterhvert som han drikker flaskene. Så sletter du de han svarer nei på og kjøper opp igjen dem han svarer bekreftende på. Kjøp også mer enn en: din far har nok mistet litt formeninger om hvor mye et glass per kveld utgjør i volum. Det er noen flasker per uke. 

Anonymkode: 471fe...478

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn for fremtiden: ta bilde av vinflaskene du kjøper og spør din far om han liker vinen etterhvert som han drikker flaskene. Så sletter du de han svarer nei på og kjøper opp igjen dem han svarer bekreftende på. Kjøp også mer enn en: din far har nok mistet litt formeninger om hvor mye et glass per kveld utgjør i volum. Det er noen flasker per uke. 

Anonymkode: 471fe...478

Takk for tips.

Skrevet

Kjøpte en god rødvin på polet før jul som het Skravlevin. Den var god og lett å drikke som kosevin.

Anonymkode: 56f3e...120

Gjest hva som helst
Skrevet
På 31.1.2017 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Det er veldig lurt å tenke at de bør ha skrukort. Og jo eldre man er jo mer liker man "modne" rødviner. 

Jeg ville foreslått Doppio Passo, mild, men fyldig, og den har skrukork :) 

Hvorfor foreslår du en ung sukkerfruktbombe, når du tror han liker "modne" rødviner? 

Skrevet
5 timer siden, Flyndrefisken skrev:

Hvorfor foreslår du en ung sukkerfruktbombe, når du tror han liker "modne" rødviner? 

Fordi det er den av vinene mine som er kraftigst. Jeg kan ikke foreslå viner jeg ikke kjenner til, og jeg er bare i 20-årene, ergo drikker jeg ikke veldig modne viner. 

Et annet forslag er Cline, den er litt hypet opp, men veldig god. 

Gjest Gammeldags?
Skrevet

Hvilken vin fikk han til jul da? :) Siden den tydeligvis var såpass god at den ble drukket opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...