Gå til innhold

Lavt nivå på KG. Pga lav IQ eller status quo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nivået på KG slik den jevne kvaliteten er eller er det rett og slett bånnslammet?

Kjør debatt

Anonymkode: ba5cc...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er her fordi vi er for dumme til å gjøre noe annet, ja. For min del står valget mellom å lese KG-tråder eller å telle hvor mange føtter jeg har. Hva med deg, TS?

• Liker 21
Skrevet

Er det ikke enklere å bare opprette en intellektuelt utfordrende tråd for å sjekke dette? Enn å prate rundt grøten liksom?

Anonymkode: 2780d...e40

• Liker 5
Skrevet

"Pga lav IQ eller status quo"? :klo:

• Liker 8
Skrevet

Æ e på kåge fordi æ har hørt at ho Kari brænæs har konto her! 

Anonymkode: efa89...536

• Liker 4
Skrevet

Jeg merker jeg ikke orker å  diskutere ting like mye som under min tidligere bruker. Det blir som å slenge seg selv i veggen gang på gang fordi det alltid er noen som går inn for å kverulere så mye som mulig og skrive bare tull for å se hvordan ting utvikler seg i trådene. Jeg er ganske sikker på at mange av de som har de klokeste tankene og mest kunnskap om ting er her inne fremdeles, de bare orker ikke skrive og delta like mye som tidligere pga slike brukere som jeg nevnte.

Skrevet
1 time siden, End skrev:

Jeg merker jeg ikke orker å  diskutere ting like mye som under min tidligere bruker. Det blir som å slenge seg selv i veggen gang på gang fordi det alltid er noen som går inn for å kverulere så mye som mulig og skrive bare tull for å se hvordan ting utvikler seg i trådene. Jeg er ganske sikker på at mange av de som har de klokeste tankene og mest kunnskap om ting er her inne fremdeles, de bare orker ikke skrive og delta like mye som tidligere pga slike brukere som jeg nevnte.

Tidligere, på et annet forum, diskuterte jeg mye politikk, religion og lignende, men jeg gav også opp. For hvert innlegg man skrev fikk man fire-fem sinte kommentarer, og svarte man på en av dem fikk man like mange kommentarer på hvert eneste svar. Jeg var ikke så voldsomt aktivt, men jeg prøvde alltid å komme med gjennomtenkte svar basert på fakta. Det tok litt lenger tid enn de som bare tastet ut noe sint fri fantasi.

Helt i orden å være uenige - det er jo sånn man kan få gode diskusjoner ut av. Men måten det ble diskutert på, og den voldsomme mengden svar, gjorde at jeg gav opp. Og dessverre gjorde mange andre det samme. Da blir det et ekkokammer igjen, der de som roper høyest sitter igjen nærmest alene med sine meningsfeller og aldri blir motsagt, noe som bare forsterker inntrykket de har av at de har rett.

Kan liksom ikke komme rett ut av det uansett hva man gjør...

• Liker 5
Skrevet

Hele dagen består av problemstillinger, politikk og tyngre møter. Tunge, juridiske problemstillinger som må formuleres og kommuniseres på en god måte. Strategiske beslutninger, økonomiske beslutninger - og i et tøft marked, også personalproblemstillinger og restruktureringer. 

Så når jeg kommer hjem har jeg behov for å diskutere banale (i det store bildet) problemstillinger, kostholdsvalg, prøverørsbehandlinger og andres samlivsbrudd. Avkobling. 

Jeg liker KG. Jeg ser hvilke brukere som kommer med fornuftige innspill, jeg ser hvem som kun er ute etter å provosere - og overser disse, og dersom jeg i et kort øyeblikk tenker at noen ikke har kognitivt grunnlag for å svare på en annen måte svarer jeg likevel saklig. 

Og jeg har gjennom mange år i et tøft arbeidsmarked, og i det virkelig livet som kan være minst like tøft, lært meg at de som bruker betegnelser som lav iq og bånnslam ikke har det så godt med seg selv, og nyter å tråkke ned andre. 

Det var min mening. Litt for langt oppsummert. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Athene skrev:

Hele dagen består av problemstillinger, politikk og tyngre møter. Tunge, juridiske problemstillinger som må formuleres og kommuniseres på en god måte. Strategiske beslutninger, økonomiske beslutninger - og i et tøft marked, også personalproblemstillinger og restruktureringer. 

Så når jeg kommer hjem har jeg behov for å diskutere banale (i det store bildet) problemstillinger, kostholdsvalg, prøverørsbehandlinger og andres samlivsbrudd. Avkobling. 

Jeg liker KG. Jeg ser hvilke brukere som kommer med fornuftige innspill, jeg ser hvem som kun er ute etter å provosere - og overser disse, og dersom jeg i et kort øyeblikk tenker at noen ikke har kognitivt grunnlag for å svare på en annen måte svarer jeg likevel saklig. 

Og jeg har gjennom mange år i et tøft arbeidsmarked, og i det virkelig livet som kan være minst like tøft, lært meg at de som bruker betegnelser som lav iq og bånnslam ikke har det så godt med seg selv, og nyter å tråkke ned andre. 

Signerer denne!

Anonymkode: fc683...bfd

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Athene skrev:

de som bruker betegnelser som lav iq og bånnslam ikke har det så godt med seg selv, og nyter å tråkke ned andre. 

Dette er veldig sant.

Jeg forstår ikke behovet mange har for å bruke nedsettende og virkelig negative betegnelser om iq, kvinner eller menn som grupper. Det må derfor være som du sier her.

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 timer siden, End skrev:

48 minutter siden, applestories skrev:

Tidligere, på et annet forum, diskuterte jeg mye politikk, religion og lignende, men jeg gav også opp. For hvert innlegg man skrev fikk man fire-fem sinte kommentarer, og svarte man på en av dem fikk man like mange kommentarer på hvert eneste svar. Jeg var ikke så voldsomt aktivt, men jeg prøvde alltid å komme med gjennomtenkte svar basert på fakta. Det tok litt lenger tid enn de som bare tastet ut noe sint fri fantasi.

Helt i orden å være uenige - det er jo sånn man kan få gode diskusjoner ut av. Men måten det ble diskutert på, og den voldsomme mengden svar, gjorde at jeg gav opp. Og dessverre gjorde mange andre det samme. Da blir det et ekkokammer igjen, der de som roper høyest sitter igjen nærmest alene med sine meningsfeller og aldri blir motsagt, noe som bare forsterker inntrykket de har av at de har rett.

Enkelte tråder kan være veldig krevende å diskutere i, når man forsøker å holde et saklig nivå og blir nærmest gruppevoldtatt av trollene. De ser at det er noen som faktisk er engajert og saklig, så målet blir å komme med nok sleivspark til å vippe en av pinnen. Derfor orker ikke jeg lenger engasjere meg så ofte i slike tråder, og min relasjon til KåGe blir litt sånn; 

12 minutter siden, Athene skrev:

- "Guilty pleasure"..

Skrevet (endret)
55 minutter siden, applestories skrev:

Det blir som en evig ond sirkel. Man forsøker å si noe, gjøre en forskjell, men det virker som det bare forsvinner i alt det massive fokuset på "krigføring".

Endret av End
Skrevet
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Enkelte tråder kan være veldig krevende å diskutere i, når man forsøker å holde et saklig nivå og blir nærmest gruppevoldtatt av trollene. De ser at det er noen som faktisk er engajert og saklig, så målet blir å komme med nok sleivspark til å vippe en av pinnen. Derfor orker ikke jeg lenger engasjere meg så ofte i slike tråder, og min relasjon til KåGe blir litt sånn; 

- "Guilty pleasure"..

Ja :P

Skrevet

Begge deler? Tror mange av oss her ikke har noe høyere IQ enn gjennomsnittet, kanskje litt lavere. Men i tråder om IQ har jo alle skyhøy IQ, så jeg vet ikke.... :vetikke:

Jeg syns forumet har dødd litt det siste året. Det er mye moderering jeg ikke forstår meg på, og mange av de brukerne jeg like godt har slettet seg, eller bare forsvunnet. 

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og brukerdebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Skrevet (endret)

Her var det flere som synes synd på seg selv, med noen hederlige unntak. Skal dere diskutere på nettet må dere tåle å argumentere for standpunktene som fremsettes. Det holder ikke å komme til kort og klage. Da skal man lære til neste gang, eller la være.

Pussies.

Edit:

Nå har tråden blitt kraftig moderert, men mitt poeng er at de som roper høyest har en tendens til å være like ille selv. Trådstarter inviterer ikke akkurat til konstruktiv debatt, selv om temaet tross alt blir tatt opp på "skråblikk og generaliseringer".

Bildet av en kattunge med opphavsrett finnes overalt på nettet med et enkelt bildesøk på google.

Endret av Z.Z
Skrevet

Bare jeg som synes det er litt festlig at det er et veldig lavt nivå på startinnlegg og tilhørende tittel? 

Enda morsommere at tråden utviklet seg til en meningsløs diskusjon med forsøk på å provosere gjennom bilde av en katt, samt kjekling om hersketeknikker, hele KGs favorittbeskyldning. Jeg venter i åndeløs spenning på at begrepet stråmann skal komme opp og virkelig ta knekken på hele diskusjonen i kjent KG-stil.

Så ja TS, du har kanskje et poeng, nivået kan være noe lavt her iblant. Det ironiske er jo at du er et eksempel på de som trekker det ned da. 

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Bare jeg som synes det er litt festlig at det er et veldig lavt nivå på startinnlegg og tilhørende tittel? 

Enda morsommere at tråden utviklet seg til en meningsløs diskusjon med forsøk på å provosere gjennom bilde av en katt, samt kjekling om hersketeknikker, hele KGs favorittbeskyldning. Jeg venter i åndeløs spenning på at begrepet stråmann skal komme opp og virkelig ta knekken på hele diskusjonen i kjent KG-stil.

Så ja TS, du har kanskje et poeng, nivået kan være noe lavt her iblant. Det ironiske er jo at du er et eksempel på de som trekker det ned da. 

Jeg kan bare beklage at jeg alltid biter på slike forsøk på å provosere, slik som denne brukeren gjør. (Ikke du). Men jeg ler litt da, for det er så tydelig hvor han vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...