Gå til innhold

Lappen på under tre måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått ny jobb, på vilkår om at jeg tar sertifikatet så fort som mulig. Hvor fort er det mulig å ta den?

Jeg har øvelseskjørt litt, men det begynner å bli noen år siden..

Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 16963...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er smart så kan du jo ta intensivkurs da har du det på noen uker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første kjøretime i januar og fikk lappen i starten av mars samme år, så det er mye mulig det. Kommer an på hvor mye tid du har til å øve.

Tips: kjør så mye du kan, hele tiden. Ta teoriprøven så fort som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har fått ny jobb, på vilkår om at jeg tar sertifikatet så fort som mulig. Hvor fort er det mulig å ta den?

Jeg har øvelseskjørt litt, men det begynner å bli noen år siden..

Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 16963...e4a

Det kommer helt an på deg. Hvis du har ubegrenset med tid og penger og tar teorien i morgen tidlig skulle jeg klart å få deg klar til oppkjøring til den 8. Med forbehold om at du er normalt god, og at du kan ta en ledig oppkjøring på veldig kort varsel (type jeg ringer deg om morgenen og du sier ja). 

Normalt tar det 4 til 6 uker å få oppkjøringsdato, men jeg er så sjarmerende at jeg klarer å få hun hyggelige dama på Statens Vegvesen til å ringe meg når noen avbestiller. Du må beregne at det er lokale variasjoner.

Å ta teorien er det som kan utsette lappen lengst. En gjennomsnittselev klarer å kjøre opp etter en måned. 

Du må i utgangspunktet være ferdig med alt det obligatoriske tre dager før du har oppkjøring.

Hvis du kan øvelseskjøre privat sørger du for å gjøre det daglig, det utgjør en enorm forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Jeg har ganske mye tid til kjøretimer og øvelseskjøring, så satser jeg på at det må gå! Har hørt folk snakke om at det fantes tre ukers intensivkurs før, men nå virker det som om det bare er i Bronnoysund.

Anonymkode: 16963...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et intensivkurs på 5 dager, hvorav den siste dagen var oppkjøring. Dette krevde en del øving hjemme først (noe jeg strengt tatt ikke hadde...), og tok bare for seg det som var obligatorisk. Så alt er mulig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen på en uke i Brønnøysund for mange år siden og hadde kun kjørt en gang før for å lære meg å svinge. :fnise: Kjørt mye i jobb etter det, aldri vært utrygg. Alt er mulig. :)

Anonymkode: f2afe...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På ‎31‎.‎01‎.‎2017 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har fått ny jobb, på vilkår om at jeg tar sertifikatet så fort som mulig. Hvor fort er det mulig å ta den?

Jeg har øvelseskjørt litt, men det begynner å bli noen år siden..

Har dere noen gode tips?

Anonymkode: 16963...e4a

Jeg tok lappen på litt under tre måneder. Dette var for fem år siden. Jeg kjøpe en såkalt "pakke" hvor alt det obligatoriske var inkludert. Men, først tok jeg teoriprøven  -den må du ha bestått før du kan bestille tid til oppkjøring. :) Det er fullt mulig.

Anonymkode: 11c1f...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen på rett under tre måneder. Det gikk helt fint og jeg kjører flere ganger daglig nå. Bare øvelseskjør MYE. (Jeg hadde dog hatt mopedlappen i to år og var godt kjent i trafikken). Det forutsetter jo dog at du har tatt teorien eller er veldig flink til å lære den på kort tid :)

Anonymkode: c50e8...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min tok kjøringen til lappen på en uke (intensivkurs) i fjor sommer. Øvelseskjørte mye før dette og etterpå i påvente av oppkjøring. Oppkjøring i oktober da hun fylte 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet midt i november og hadde i gjennomsnitt en kjøretime i uka frem til første uka i februar. Fikk oppkjøring først i starten av april, og hadde tre kjøretimer til før den tid for å venne meg til den nye bilen til kjørelæreren.
Hadde øvelseskjørt hele tre timer totalt før jeg startet på første kjøretime. Tok teoriprøva i februar etter å ha brukt teoritentamen.no i to måneder, og alt i alt gikk det voldsomt radig.
Nå kommer det helt sikker an på hvor lett du lærer, hvor god sjåfør du blir på relativt kort tid, og ikke minst hvor god kjemi du har med kjørelærer og hvor god læreren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok absolutt alt på 2 måneder, men da kuttet jeg ut mye skole også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...